Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er en mann jeg kjenner, som kan beskrives som trivelig , men "håløs". Han engasjerer seg ikke i samtaler på jobb som inngår annet enn arbeid. Sliter med å skape nye interesser, enn de han allerde har.

Han er ikke interessert i matlaging.  Ordner jo mat selv, men engasjerer seg ikke i om det er bærekraftig, økologisk  eller UP. Vurderer ikke å dyrke ting selv.

Han er ikke teknisk eller praktisk. Sliter å følge med om noe trenger lang forklaring.  Klarer å finne ut av data og jobbing selv, men spør ikke om hjelp om han står fast.

Han kan bli "svevende" og monoton om han skal forklare noe selv, eller uttrykke seg om noe krevende. Følger ikke med på andre, for å lære hvordan de oppfører seg.

Han prøver å være ryddig, men kan bygge seg opp med rot etter hvert.

Han blir fort overveldet , og går bare vekk om det blir mye stress, istedenfor å konfrontere "problemet" .

Han har  venner, men oppsøker dem sjelden

Syns at menn har blitt bedre å ta vare på seg selv de siste årene. Kvinner har alltid mer på stell.

Den håpløse mannen hadde kanskje sin sjarme før, men er  liksom ikke plass til dem i samfunnet nå . Har empati for han jeg kjenner.  Men håper at han kunne tatt seg sammen .

Anonymkode: bb8cf...843

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette er et merkelig innlegg, trådstarter. Med mindre det er en fordekt deg selv som vil ha forandring i eget liv, så er han kanskje helt ok i sitt liv? La han få være den han er. Å ta seg sammen er det kanskje du som bør gjøre. :roll:

Anonymkode: cad9a...9ea

• Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i alle dager bryr du deg? Må han leve etter en mal du bestemmer?

Anonymkode: 2e43f...33b

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hva er problemet her? Er du nødt til å ha kontakt med han? Kan du ikke bare la han leve sitt eget liv? 

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Unnskyld meg, men hva ved denne mannen er det egentlig som er håpløst? 

Har du et bilde av at folk hele tiden skal være i uavbrutt forandring og forbedring og aldri kan få være fornøyd med livet slik det er, selv om det ikke er perfekt?

Så lenge mannen selv har det bra og trives så tenker jeg det er ikke opp til deg å dømme ham så hardt som du gjør. Du har ditt liv, han har sitt. Alt er ikke en skala eller åpent for sammenligning. Respekter ulikheter uten å ha det evige behovet for å rangere folk.

Anonymkode: 3b319...ed7

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Den håpløse mannen hadde kanskje sin sjarme før, men er  liksom ikke plass til dem i samfunnet nå

Bør de sperres inne tenker du?

Anonymkode: 81391...310

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Haha! "Vurderer ikke å dyrke ting selv". Håpløst 😂

Altså, jeg er på ingen måte en håpløs kvinne, men sånn å ikke være interessert i matlaging, at rot hoper seg opp eller at man ikke oppsøker venner hele tiden.. det er jo ekstremt normalt. Alt du beskriver er normalt. 

Det mest håpløse jeg ser her, er egentlig at du sitter og lager et innlegg på KG om det. 

Og det mener jeg ikke for å være litt sånn fiffig med fornærmelsene, jeg mener det - det mest forvirrende og håpløse som kom frem i det innlegget der, er ditt valg om å faktisk skrive det og sitte og henge deg opp i en mann som virker å ha et helt normalt liv, fordi han ikke bryr seg om ultraprossesert mat eller om å snakke om privatlivet sitt med kolleger.

Anonymkode: c3b4a...bc9

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Altså, jeg er på ingen måte en håpløs kvinne, men sånn å ikke være interessert i matlaging, at rot hoper seg opp eller at man ikke oppsøker venner hele tiden.. det er jo ekstremt normalt. Alt du beskriver er normalt. 

Det mest håpløse jeg ser her, er egentlig at du sitter og lager et innlegg på KG om det. 

Og det mener jeg ikke for å være litt sånn fiffig med fornærmelsene, jeg mener det - det mest forvirrende og håpløse som kom frem i det innlegget der, er ditt valg om å faktisk skrive det og sitte og henge deg opp i en mann som virker å ha et helt normalt liv, fordi han ikke bryr seg om ultraprossesert mat eller om å snakke om privatlivet sitt med kolleger.

Hahaha!!

Anonymkode: 0bc0c...d91

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er jo ting som har blitt  anbefalt da. At man tar vare på seg selv

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er jo ting som har blitt  anbefalt da. At man tar vare på seg selv

Men hva så? Hvorfor bryr du deg om andre ikke følger disse anbefalingene. Deres liv, deres valg. Det har du ingenting med.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Sliter med å skape nye interesser, enn de han allerde har.

Hvorfor må man skape nye interesser?

Han er ikke interessert i matlaging.

Det er det mange som ikke er, både kvinner og menn.

Vurderer ikke å dyrke ting selv.

Det gjør ikke jeg heller, og det er ikke spesielt uvanlig.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Han kan bli "svevende" og monoton om han skal forklare noe selv, eller uttrykke seg om noe krevende. Følger ikke med på andre, for å lære hvordan de oppfører seg.

Alle må ikke oppføre seg på samme måte. Med mindre mannen selv synes dette er et problem forstår ikke jeg hva som er problemet her.

Han prøver å være ryddig, men kan bygge seg opp med rot etter hvert.

Dette er heller ikke noe uvanlig. 

Han blir fort overveldet , og går bare vekk om det blir mye stress, istedenfor å konfrontere "problemet" .

Dette er også ganske vanlig.

Anonymkode: 5972b...9a0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men hva så? Hvorfor bryr du deg om andre ikke følger disse anbefalingene. Deres liv, deres valg. Det har du ingenting med.

Man må ha lov til å bekymre seg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Men hva eksakt er det du bekymrer deg for? Det du har ramset opp, virker ikke bekymringsverdig engang samlet. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvorfor det? Du høres ikke særlig trivelig ut sjøl,tante Sofie.

Anonymkode: 2ad8f...f35

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Men hva eksakt er det du bekymrer deg for? Det du har ramset opp, virker ikke bekymringsverdig engang samlet. 

Riktig kosthold og sosialt samvær er da viktig !

Skrevet

Høres egentlig ut som "hvem som helst" med modifikasjoner. Er det så farlig at folk er forskjellige?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Riktig kosthold og sosialt samvær er da viktig !

Javel, du om det. Alle er ikke deg. En ting er sikkert, det er plass til alle men da må slike som deg slutte å stikke nesa oppi hvordan andre lever sitt liv.

Anonymkode: 4a720...524

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...