AnonymBruker Skrevet søndag kl. 09:22 #1 Skrevet søndag kl. 09:22 Andre som har prøvd begge deler? Hva synes dere funker best? Jeg har brukt menskopp i 17 år og er veldig, veldig fornøyd. Men det siste året har jeg plutselig begynt å få styrtblødninger som koppen ikke greier å holde igjen (for mye blod) og dermed hatt noen skikkelig uheldige lekkasjer bare 1-2 timer etter tømming. Tester derfor Nixit fordi den har større kapasitet. Er så langt veldig fornøyd men usikker på om jeg blir å gå over til det fast: - Hatt lekkasje med den også, men da var det 8 timer siden tømming. Ikke hatt styrtblødning da så ikke ekstremtestet... - MYE lettere å sette på plass - Mer søl å tømme enn kopp... Kopp kan jeg greie å tømme på bad uten vann, men med nixit må jeg ha vask tilgjengelig. Da er det et dårlig alternativ på for eksempel campingtur. - Kan ha sex med Nixit i og det fungerte helt strålende for min del Er bare nysgjerrig på andres erfaringer og om oppfatningen endret seg med mer erfaring? Anonymkode: 01a74...71f
m00na Skrevet søndag kl. 09:46 #2 Skrevet søndag kl. 09:46 Har prøvd begge og liker nixit best, mest fordi den rommer mer og ikke lager vakuum. Og fordi den kan tømmes uten å ta den ut. Sist jeg var hos gynekolog fikk jeg tabletter for å redusere blødning når det står på som verst. Har bare fått prøvd de en syklus og foreløpig er de helt geniale. Slipper de voldsomme blødningene der ikke en gang nixit klarte å ta unna.
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 09:52 #3 Skrevet søndag kl. 09:52 m00na skrev (5 minutter siden): Har prøvd begge og liker nixit best, mest fordi den rommer mer og ikke lager vakuum. Og fordi den kan tømmes uten å ta den ut. Sist jeg var hos gynekolog fikk jeg tabletter for å redusere blødning når det står på som verst. Har bare fått prøvd de en syklus og foreløpig er de helt geniale. Slipper de voldsomme blødningene der ikke en gang nixit klarte å ta unna. Hva slags tabletter er det? Min tømmer seg ikke uten å ta den ut, må du gjøre noe spesielt for å få det til? Anonymkode: 01a74...71f
m00na Skrevet søndag kl. 09:55 #4 Skrevet søndag kl. 09:55 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva slags tabletter er det? Min tømmer seg ikke uten å ta den ut, må du gjøre noe spesielt for å få det til? Anonymkode: 01a74...71f Må sitte på huk/do og presse som om jeg skal på do. Da tømmer den seg og jeg korrigerer bare plasseringen med en finger. Leste en plass at man kunne gjøre det og det tok litt øvelse å få det til. Tablettene heter cyklokapron og man skal begynne å ta dem den dagen blødningen er størst. Snakk med fastlegen om dem.
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 10:01 #5 Skrevet søndag kl. 10:01 Jeg foretrekker kopp. Bytter til nixit når vi skal ha sex, det er genialt 🤩 Hos meg tømmes den av seg selv når jeg sitter på do, eller presser for mye ned... Jeg klarer derfor ikke stole på at den vil holde i hverdagen 😐 Synes også det blir en del resteblod hvis jeg bare dytter den på plass igjen. Med kopp trenger jeg ingen tilleggsbeskyttelse i trusa. Men, jeg har veldig lav cervix, så det kan ha en betydning for hvor lavt ned Nixit blir sittende... Anonymkode: ce815...74b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå