AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:53 #1 Skrevet søndag kl. 08:53 Jeg har oppdaget jeg leser seint. Er ikke dum og har høyere utdanning med gode karakterer. Men vil lese fortere. Til gjengjeld husker jeg veldig godt hva jeg har lest. Anonymkode: 9697e...c01
Seff Skrevet søndag kl. 09:01 #2 Skrevet søndag kl. 09:01 Det er vel bare mengdetrening du trenger. Men hvis du har høyere utdanning, har du vel erfaring med å lese effektivt? Altså å lese store mengder tekst kjapt og så trekke ut den nødvendige informasjonen. Når det er sagt, kan det jo komme an på typen bok man leser. Med god skjønnlitteratur synes i hvert fall jeg det er kjekt å ta seg tid til å lese nøye og kose seg med teksten.
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 09:20 #3 Skrevet søndag kl. 09:20 Du må øve, men det er enklere å trene opp lesehastighet når du er ung. Uansett er det viktigst at du får med deg det du leser. Slow and steady wins the race!!!!! Anonymkode: a4f3d...a68
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 09:36 #4 Skrevet søndag kl. 09:36 Jeg jobbet meg gjennom denne for noen år siden: https://www.ark.no/produkt/boker/fagboker/hurtiglesing-superlesing-fotolesing-9788244300124, men jeg brukte egentlig ingenting av det etterpå. For meg er det viktigste dyp konsentrasjon om teksten og om lesehandlingen. Da styrer farten seg selv av vanskelighetsgraden eller det generelle refleksjonskravet i teksten. Sett av en halvtime eller time på klokken og la ingenting rundt heve blikket ditt fra teksten, det tror jeg gjør vel så nye som alskens teknikker. Anonymkode: 6ff70...f37
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå