AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:33 #1 Skrevet søndag kl. 08:33 Tok altså taxi hjemmefra i dag og hadde en norsk mann til sjåfør. Veldig grei og behagelig tur. Endte på 400 kr. Når jeg skulle hjem igjen bestilte jeg taxi fra samme selskap. Da kom det en utenlandsk mann som var sjåfør. Han var hyggelig, men veldig dårlig til å kjøre. Bremset omtrent annethvert sekund som gjorde at det var ganske ubehagelig å sitte på. Han kikket også bort på skjermen hvor taksameteret var hele tiden, og vinglet i veien så han nesten var over i den andre kjørebanen fordi han kikket på skjermen. Den turen endte på litt over 800 kr... Hvorfor?? På begge turene var det omtrent ingen trafikk, og ingen hindringer. Så de hadde jo "likt utgangspunkt" hvis dere forstår hva jeg mener. For jeg forstår ikke dette at det skal bli dobbelt så dyrt og i tillegg være en MYE mer ubehagelig kjøretur. Får de ekstra betalt hvis de kjører sånn? Anonymkode: 3a1c1...432
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:34 #2 Skrevet søndag kl. 08:34 Gransk kvitteringene etter avvik. Siden det var samme taxiselskap kan du lett kontakte de og be om en begrunnelse for hvorfor den ene strekningen ble så dyr. Var det nattillegg eller noe på returen? Anonymkode: a4757...903 5 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:36 #3 Skrevet søndag kl. 08:36 Taksameter går på lengde/tid og når på døgnet du tar taxi. Tror du han kjørte dobbelt så langt med vingling? Magiske utenlandske evner lurte et elektronisk taksameter? Anonymkode: e740c...7fa 4
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:39 #4 Skrevet søndag kl. 08:39 Hvorfor har etnisitet og kjøremønster noe med det du lurer på å gjøre? Du ser jo på kvitteringen hvor forskjellen er - start der. Har siste lagt inn søndagstakst eller noe så melder du til selskapet. Anonymkode: 1268e...ccc 8
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:40 #5 Skrevet søndag kl. 08:40 Spør taxiselskapet, og ikke ta med irrelevant informasjon om at han var utlending hvis du vil bli tatt seriøst. Anonymkode: 2e05f...59c 10 4
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:45 #6 Skrevet søndag kl. 08:45 At han er utenlandsk er jo ikke irrelevant. TS mistenker at hun kan ha blitt svindlet. Og selv om etnisk norske også svindler, er det velkjent at utenlandske svindlere står for majoriteten av svindel i Norge. At han kjøret vinglete er en opplysning som kan underbygge at sjåføren ikke var en profesjonell sjåfør, noe som også underbygger svindel hypotesen. Informasjon som dette er bare irrelevant for det utrente øye. Anonymkode: 34487...136 1 4
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:52 #7 Skrevet søndag kl. 08:52 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): At han er utenlandsk er jo ikke irrelevant. TS mistenker at hun kan ha blitt svindlet. Og selv om etnisk norske også svindler, er det velkjent at utenlandske svindlere står for majoriteten av svindel i Norge. At han kjøret vinglete er en opplysning som kan underbygge at sjåføren ikke var en profesjonell sjåfør, noe som også underbygger svindel hypotesen. Anonymkode: 34487...136 Taxiselskapet vil bare se på om han brukte uforholdsmessig lang tid på turen, om han brukte feil takst e.l. Man kommer (heldigvis) ingen vei ved å legge ved informasjon om at "han var utlending". De vil jo dessuten se hvem det var ut fra kvitteringen, så det er helt unødvendig å dra utlendingskortet. Anonymkode: 2e05f...59c 4
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 10:10 #8 Skrevet søndag kl. 10:10 Etnisitet og kjørestil påvirker ikke prisen. Anonymkode: aee0e...f71 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 10:13 #9 Skrevet søndag kl. 10:13 Var det med nattillegg på vei hjem? Anonymkode: 23407...b20
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 10:14 #10 Skrevet søndag kl. 10:14 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Etnisitet og kjørestil påvirker ikke prisen. Anonymkode: aee0e...f71 men det gjør at sjåføren ikke virker særlig "profesjonell" for å si det mildt. og hvis turen kostet dobbelt så mye, så er det godt mulig at passasjeren har blitt svindlet.. Anonymkode: 9a717...ee8 3
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 10:17 #11 Skrevet søndag kl. 10:17 Vi skulle hjem fra flyplassen, vi var 5, så vi delte oss i 2 taxier, min tur ble nesten 200 kr billigere en mannen sin tur, alle skulle hjem til oss. Anonymkode: c701c...4de
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 10:20 #12 Skrevet søndag kl. 10:20 Jeg har lagt merke til de senere årene at taxisjåfører er mindre oppdaterte på trafikkreglene. Bryter vikeplikt, er usikre og du vet ikke helt hvor du har de. Flere som har samme inntrykk? Anonymkode: d2d31...c9d 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 10:27 #13 Skrevet søndag kl. 10:27 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Vi skulle hjem fra flyplassen, vi var 5, så vi delte oss i 2 taxier, min tur ble nesten 200 kr billigere en mannen sin tur, alle skulle hjem til oss. Anonymkode: c701c...4de Med mindre dere delte en person i gruppen på midten og tok hver deres del i taxiene, så er det jo ulikt antall passasjerer (3 + 2) fordelt på de to turene. Det påvirker naturligvis prisen. Anonymkode: fb873...c86 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 10:28 #14 Skrevet søndag kl. 10:28 Dette er grunnen til at jeg alltid bestiller i app der jeg får oppgitt makspris på turen. Også bruker jeg et selskap der min erfaring er at de har trygge biler og krav til sjåførene mtp kjøring og hvor godt kjent de er i området. Har hatt noen skrekkopplevelser etter å ha tatt tilfeldige taxier i taxikø. Anonymkode: 7b981...841 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 10:35 #15 Skrevet søndag kl. 10:35 Kontakt taxiselskapet og klag på både prisen og på kjørestilen. Det er helt vanvittig at samfunnet godtar at så elendige sjåfører får lov til å kjøre rundt i tettbygde strøk døgnet rundt, og skal frakte pasienter, barn, eldre og andre skrøpelige. Vi må stille krav til bedre kjøreferdigheter hos taxisjåfører! Anonymkode: 39406...ad4 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 10:39 #16 Skrevet søndag kl. 10:39 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tok altså taxi hjemmefra i dag og hadde en norsk mann til sjåfør. Veldig grei og behagelig tur. Endte på 400 kr. Når jeg skulle hjem igjen bestilte jeg taxi fra samme selskap. Da kom det en utenlandsk mann som var sjåfør. Han var hyggelig, men veldig dårlig til å kjøre. Bremset omtrent annethvert sekund som gjorde at det var ganske ubehagelig å sitte på. Han kikket også bort på skjermen hvor taksameteret var hele tiden, og vinglet i veien så han nesten var over i den andre kjørebanen fordi han kikket på skjermen. Den turen endte på litt over 800 kr... Hvorfor?? På begge turene var det omtrent ingen trafikk, og ingen hindringer. Så de hadde jo "likt utgangspunkt" hvis dere forstår hva jeg mener. For jeg forstår ikke dette at det skal bli dobbelt så dyrt og i tillegg være en MYE mer ubehagelig kjøretur. Får de ekstra betalt hvis de kjører sånn? Anonymkode: 3a1c1...432 Kanskje han er vant til å få et ligg som betaling, og "straffet" deg med dyr betaling når det ikke ble noe? Anonymkode: 4f2ec...a6f
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 10:39 #17 Skrevet søndag kl. 10:39 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Med mindre dere delte en person i gruppen på midten og tok hver deres del i taxiene, så er det jo ulikt antall passasjerer (3 + 2) fordelt på de to turene. Det påvirker naturligvis prisen. Anonymkode: fb873...c86 Man betaler pr bil ikke pr person. Så hvirdan de delte seg er uvestentlig så lenge begge biler var vanlig personbiler. Anonymkode: 848db...c01 2 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 10:49 #18 Skrevet søndag kl. 10:49 Husker for øvrig min siste taxitur. Vi var 4 godt fulle som skulle hjem fra byen. Hvorpå taxisjåføren var i det spøkefulle hjørnet og spurte om noen hadde mensen, at han ikke var interessert i å vaske vekk blod fra setene. Selv om passasjerene var godt fulle, synes dere det er greit kødde slik? Anonymkode: d2d31...c9d 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:07 #19 Skrevet søndag kl. 11:07 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Med mindre dere delte en person i gruppen på midten og tok hver deres del i taxiene, så er det jo ulikt antall passasjerer (3 + 2) fordelt på de to turene. Det påvirker naturligvis prisen. Anonymkode: fb873...c86 😂 nei Anonymkode: 2bca3...e1c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå