Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er en jente(28) i klassen til kjæresten min (30). Jeg(29) har møtt henne ved et par anledninger. Hun pleier ofte å spørre kjæresten min om ting på tekstmeldinger og sender hjerter. Og når de møtes har hun en flørtende tone og de klemmer lenge… Før jeg og kjæresten ble sammen spiste de middag sammen mens kjæresten hennes gjorde noe annet. Det er helt uhørt for meg. Kjæresten min synstest det var rart, men han tenkte hennes kjæreste var ok med det. Hun har vert litt kald mot meg på sammenkomster, men en gang var vi på dobbeldate og da snakket vi litt og jeg følte vi ble kjent. 

Nå er det selvsagt slutt med hennes kjæreste og hun sender min kjæreste  meldinger i ny og ne , med hjerte og hun inviterte han på middag. Jeg ble skuffet fordi hun ikke inviterte meg også, når vi er samboere og fordi vi ble litt kjent på dobbeldate.

kjæresten min foreslo om jeg kunne være med. Det gikk fint for henne. Men da har vi ikke blitt invitert igjen… hun fortsetter å tekste han med jevne mellomrom. De går jo på samme skole så jeg må tåle det… her om dagen sendte hun meg en venneforespørsel på face.. jeg vil ikke følge med på hva hun gjør.. og vil vise at jeg ikke liker at hun holder på sånn. jeg går til psykolog fordi jeg har relasjonsangst etter mitt tidligere forhold.. så dette er sikkert dramatisk for noen, men vanskelig for meg.

skal jeg legge henne til på face eller ikke? Jeg vil jo ikke at hun skal tenke jeg er sjalu, men jeg vil ikke få notifikasjoner fra henne. Og jeg kommer til å møte henne igjen. Noen meninger om alt dette?

hilsen en engstelig kvinne

Anonymkode: fd806...1ec

• Hjerte 9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva skal du med hun på Facebook?

Jeg går på skolen med mange jeg ikke får sms av, så hvorfor må de tekste? 

Anonymkode: 2735d...f02

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke sikkert hun er ute etter kjæresten din, men bruker han garantert som egoboost. Det er sikkert nok for henne å føle at hun kunne fått han hvis hun ønsket.

Hjerter og lange klemmer. Eh, nei.  Kjæresten din burde vise deg mer respekt å stoppe det. Han brydde seg mer om hennes kjærestes følelser enn dine. 

Det her hadde jeg ikke giddet

Anonymkode: ad17b...0ea

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Min samboer hadde ALDRI gitt næring til et slikt vennskap, og jeg hadde ikke gjort det mot han heller. Gjensidige verdier og forventninger er veldig lurt.

Anonymkode: 5916e...37f

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke sunt. Han må velge. 

Anonymkode: ab53c...feb

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Det er en jente(28) i klassen til kjæresten min (30). Jeg(29) har møtt henne ved et par anledninger. Hun pleier ofte å spørre kjæresten min om ting på tekstmeldinger og sender hjerter. Og når de møtes har hun en flørtende tone og de klemmer lenge… Før jeg og kjæresten ble sammen spiste de middag sammen mens kjæresten hennes gjorde noe annet. Det er helt uhørt for meg. Kjæresten min synstest det var rart, men han tenkte hennes kjæreste var ok med det. Hun har vert litt kald mot meg på sammenkomster, men en gang var vi på dobbeldate og da snakket vi litt og jeg følte vi ble kjent. 

Nå er det selvsagt slutt med hennes kjæreste og hun sender min kjæreste  meldinger i ny og ne , med hjerte og hun inviterte han på middag. Jeg ble skuffet fordi hun ikke inviterte meg også, når vi er samboere og fordi vi ble litt kjent på dobbeldate.

kjæresten min foreslo om jeg kunne være med. Det gikk fint for henne. Men da har vi ikke blitt invitert igjen… hun fortsetter å tekste han med jevne mellomrom. De går jo på samme skole så jeg må tåle det… her om dagen sendte hun meg en venneforespørsel på face.. jeg vil ikke følge med på hva hun gjør.. og vil vise at jeg ikke liker at hun holder på sånn. jeg går til psykolog fordi jeg har relasjonsangst etter mitt tidligere forhold.. så dette er sikkert dramatisk for noen, men vanskelig for meg.

skal jeg legge henne til på face eller ikke? Jeg vil jo ikke at hun skal tenke jeg er sjalu, men jeg vil ikke få notifikasjoner fra henne. Og jeg kommer til å møte henne igjen. Noen meninger om alt dette?

hilsen en engstelig kvinne

Dette hadde jeg aldri akseptert. Du kan ikke styre damen,men du kan forlange at kjæresten din KUN har kontakt med henne mtp fag relaterte ting. Hun er garantert ute etter kjæresten din. Dette må jo også han vite og være på din side.

Anonymkode: 9716a...544

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Aldri gjør noe du ikke vil. Så ikke legg henne til på face når du ikke vil.

Jeg har mannlige venner som jeg er med uten at vi har med oss samboere og ektefeller. Så der ser jeg ikke problemet. Du hadde ikke hatt et problem om hun var mann.

Anonymkode: ad345...874

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun kan da gjøre akkurat det hun vil. 

Det er kjæresten din sin respons som har noe å si for deg. 

Anonymkode: 52bf0...770

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Årsaken til at du har relasjonsangst handler vel om at du har vokst opp med trøblete relasjoner? Og samme årsak er det til at du godtar at han har denne jenta som venn. Antar kanskje det samme gjelder for han, at han også har vokst opp med trøbbel?

Uansett, denne dama må UT av livet hans hvis dere skal ha sjanse som kjærester. Ikke noe middag eller teksting eller annen flørting, harde grenser, vekk med henne.

Begge to må reagere her, ellers tar hun over deres fremtid. 

Anonymkode: 657f3...9f5

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Aldri gjør noe du ikke vil. Så ikke legg henne til på face når du ikke vil.

Jeg har mannlige venner som jeg er med uten at vi har med oss samboere og ektefeller. Så der ser jeg ikke problemet. Du hadde ikke hatt et problem om hun var mann.

Takk for svar😊 Problemet er at hun er flørtete, sender han hjerter og inviterer han ut på middag, uten en gang å tenke på om jeg er komfortabel med det eller spør om jeg vil vere med. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Takk for svar😊 Problemet er at hun er flørtete, sender han hjerter og inviterer han ut på middag, uten en gang å tenke på om jeg er komfortabel med det eller spør om jeg vil vere med. 

Slutt å skylde på henne. Kjæresten din kunne stoppet alt dette om han ville. 

Anonymkode: 74f3c...188

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis hun flørter så skulle jo han ha kuttet henne ut. Mine mannlige venner og jeg, vi flørter jo ikke. Da hadde vi ikke vært venner. Da hadde det vært ubehagelig og kuttet ut. 

Hvorfor har ikke han gjort det hvis hun flørter?

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Facebook-invitasjonen kan du jo bare overse. Bare til info, dersom man ikke har lyst til å la en venneforespørsel henge i lufta, men ikke er noe interessert i å få den personen i feeden sin, så er det mulig både å begrense det, og begrense deres tilgang til din profil. Men du trenger ikke være venn med henne, bare ikke gjør noenting, slett den og fortsett livet ditt som om du aldri har fått den. 

Dette er jo noe du må ta opp med kjæresten din. Jeg er ikke fan av å begrense venner av motsatt kjønn, så det sitter litt langt inne å anbefale å kontrollere partner sånn. Men når du føler det er ubehagelig, så bør dere i det minste ta en lang prat om det. Kanskje han kan være litt mer avvisende, si fra til henne (ikke bare deg) når han synes noe er rart eller upassende. 

Anonymkode: 917a9...764

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde bedt kjæresten min om å avslutte kontakt med hun. Hun ser ikke ut til å forstå normene om grenser når det kommer til det å være i forhold. Min kjæreste flørter ikke med kvinnelige venner og jeg flørter heller ikke med mannlige venner. Denne dama er nok ganske så keen på typen din!

Anonymkode: 724a1...e4d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hva med å begynne å stole på kjæresten din?    Dersom det er ment å bli dere to, har du ingenting å frykte.  Et forhold handler om å stole på hverandre.  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Slutt å skylde på henne. Kjæresten din kunne stoppet alt dette om han ville. 

Ja absolutt, men denne dama er bevisst på at han er i et forhold og oppfører seg slik!!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Ja absolutt, men denne dama er bevisst på at han er i et forhold og oppfører seg slik!!

Det spiller ingen rolle. Det er ikke hun som er i et forhold med ts. Andre folk kan oppføre seg whatever, det viktigste er å sette klare grenser, noe kjæresten til ts ikke gjør. Han liker oppmerksomheten tydeligvis. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Og så?

Kvinner kan hive seg nakne etter mannen min.

Jeg stoler på at han kommer hjem til meg. 

Anonymkode: 52bf0...770

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Er du sikker på at du er 29? 

Anonymkode: 87bd6...c6a

AnonymBruker
Skrevet

UPDATE! Vi krangla i går. De går 3.året. Han fortalte at han hadde hatt et crush på henne 1. året… så nå går det ikke så bra kan man si

• Liker 1
  • Hjerte 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...