AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:08 #1 Skrevet søndag kl. 08:08 Fy fader så dyrt det er om dagen! Med tre aktive barn som trenger riktig energi blir det dyrt, selv om vi egentlig har ok inntekter. Har blitt i gang med en bevisstgjøring det siste året, men mottar og deler gjerne tips. Herfra: - handle kjøtt på 50% og fryse det. Kjøper ofte stort da. - Hakkede tomater fra First price med litt søt balsamicoeddik gir en fin tomatsaus, suppe eller pizzasaus. - Bruker matrester på pizza og minipizzaer. Ungene elsker det. - Har egne tomater og agurker i hagen. Får fra juli-september. - Baker rundstykker med havregryn to ganger i uken. Prøver å variere typen litt, så vi ikke går lei. - Bruker svinekjøttdeig og ikke storfe. -Bruker mer grønnsaker enn kjøtt i lasagnen. - Hjemmelagde baguetter er alltid suksess. Godt til suppe. - Blomkål og matfløte til blomkålsuppe. - byttet ut brus med billig saft. Tar gjerne imot råd! Anonymkode: 765cd...27b 1 1 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:12 #2 Skrevet søndag kl. 08:12 Fiske selv Sanke skjell og tang på stranden Lyser etter krabbe Anonymkode: 09dc9...8af
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:20 #3 Skrevet søndag kl. 08:20 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Fiske selv Sanke skjell og tang på stranden Lyser etter krabbe Anonymkode: 09dc9...8af Tang? Anonymkode: 765cd...27b
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:20 #4 Skrevet søndag kl. 08:20 Vi gjør ingenting direkte for å spare, men har vaner som gjør at vi ikke bruker så mye penger på mat. Vi spiser mye frukt og grønnsaker, lite kjøtt. Vi lager ikke så mye middag at det blir rester. De som trenger det spiser da mer til kveldsmat. Vi baker alt brød. Lager mye suppe. Dyrker egne urter og litt grønnsaker. Drikker ikke brus. Spiser lite snacks. Anonymkode: 19592...4dd
Spinnvilla Skrevet søndag kl. 08:29 #5 Skrevet søndag kl. 08:29 Bake brød selv. Plukke bær evt sopp. Se på kg.pris når det handles. Og på basisvarer, kjøpe større mengder på tilbud-ellers kjøpes det på den jevNot over billigste butikken. Grønnsaker er rimeligst hos «ikke-kjedebutikk» som henter selv hos grossistene. Matpakke på jobb og skole. 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:29 #6 Skrevet søndag kl. 08:29 Kjøper grisunge som vi fórer opp om somner/høst Får tak i billig viltkjøtt fra svigerfar Drar på medlemsbutikken på nortura(er nå åpent for alle) der har de ofte myr billig som eks lettsaltet kjøtt 45kr /kg , kylling file 2 kg for 99 kr, avskjær/ feilskjær fra 30 kr og oppover, pålegg er ofte billigere og i støre pakninger Setter potet og gulerot selv. Lagrer i potet kjelleren Har bærbusker som vi lager saft og syltetøy selv Tidlig på butikk tar med brød fra dagen før, sjekker 50% kassa om er ting en trenger. Sjekker alle tilbuds blader og handler ut fra det Som svigermor sier alle små mengder på ting en kan selv gjør en sparer litt Anonymkode: 848e8...277 3 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:34 #7 Skrevet søndag kl. 08:34 Ved ikke å ha menn i familien. Anonymkode: 7d2e6...e35 4 4
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:34 #8 Skrevet søndag kl. 08:34 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kjøper grisunge som vi fórer opp om somner/høst Får tak i billig viltkjøtt fra svigerfar Drar på medlemsbutikken på nortura(er nå åpent for alle) der har de ofte myr billig som eks lettsaltet kjøtt 45kr /kg , kylling file 2 kg for 99 kr, avskjær/ feilskjær fra 30 kr og oppover, pålegg er ofte billigere og i støre pakninger Setter potet og gulerot selv. Lagrer i potet kjelleren Har bærbusker som vi lager saft og syltetøy selv Tidlig på butikk tar med brød fra dagen før, sjekker 50% kassa om er ting en trenger. Sjekker alle tilbuds blader og handler ut fra det Som svigermor sier alle små mengder på ting en kan selv gjør en sparer litt Anonymkode: 848e8...277 Blir det ikke jakt også? Anonymkode: c83da...031
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:42 #9 Skrevet søndag kl. 08:42 Kjøper alt av frukt og grønt i en grønnssaksbutikk. I går betalte jeg 7 kr. for en agurk, 11 kroner for en ananas, 9 kroner for en avocado, 7 kroner for en fersk maiskolbe, 39,90 for 2 kilo cherrytomater, 7 kroner for en stor pose spinat, 39,90 for 1 kilo fetaost, 7 kroner kiloen for potet og 9 kroner for en mango. Bedre produkter enn i en vanlig matbutikk er det også. Anonymkode: 9a8a3...177 7 1
Daisy-love Skrevet søndag kl. 08:47 #10 Skrevet søndag kl. 08:47 Jeg synes dere gjør mye bra 😊 Er tips fra meg er å følge med på prisene. Nå har blomkål kostet 20kr på Meny, samt det er 3 for 2 ut neste uke, og da har det både vært billigere for hvert enkelt blomkål, men også enda mer om en kjøper tre, enn f.eks Kiwi. Sett blomkål andre steder til både 28 og over 30kr siste uken. Det koster tid og penger å dra fra butikk til butikk, men er det nær hverandre så kan en spare litt på det å være god på prisene. Jeg har kjøpt kjempestore blomkål, så fått mye for pengene. Hva med mer havregrøt eller kjøleskapsgrøt? Med epler, eller fryste bær. Tips når dere lager lasagne: lag to, og frys den ene, så dere har billig og god mat på travle dager der det er lett å ty til noe dyrere og mer lettvint. Koke egne bønner og linser, og eventuelt fryse dem ned kan også spare en for penger og en kan spe ut kjøttdeig med det også. Ruller på pålegg. Ha mindre i omløp om gangen, så det ikke blir svinn, og ha alltid noe fast billigere pålegg i omløp også varierer dere med det som er på tilbud og/eller dyrere. Jeg synes som sagt dere er flinke 👍🏻😊 4
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 09:08 #11 Skrevet søndag kl. 09:08 Mange gode tips, så takk! Disse innvandrerbutikkene er gull altså. Baker også på lørdager istedenfor godis. Det er like mye fordi det er sunnere da. Anonymkode: 765cd...27b 1
Jeanett87 Skrevet søndag kl. 09:23 #12 Skrevet søndag kl. 09:23 Vi er en stor familie som bruker noe hensides mye på mat dessverre. Tar med meg alle gode tips jeg kan få Vi forsøker å dra en del til Sverige (kjøper kun det vi kan spare på og kjører flere sammen) og handler i store kvantum. Dyrt når vi handler der, men da har vi fryseren full av mat i lange tider. 1 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 09:32 #13 Skrevet søndag kl. 09:32 Når man ser på pris per kg så ser kjøtt dyrt ut, men når man ser på pris per næring, så er kjøtt billig faktisk! Det billige kjøttet vel å merke... Biff er ikke billig, men kjøttdeig, svinekam, kyllingvinger, kyllinglår osv er. Egg er også veldig billig per næring. Grønnsaker er faktisk dyrt! Anonymkode: a9708...ae5 2 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 09:40 #14 Skrevet søndag kl. 09:40 Sjekker tilbudsaviser for butikkene i nærheten,og legger opp handleturene etter det. Handler mye og legger i fryseren hvis bra tilbud. Handler også en del i Sverige,siden vi ikke bor så langt unna grensa. Planlegger hele ukas middager,og sørger for å bruke opp grønnsaker og annet som ikke holder seg. Spiser alltid opp rester,enten som kveldsmat,lunsj,eller lager nye middagsretter som omelett,gryter,lapskaus. Baker rundstykker og brød innimellom. Anonymkode: 6e1d9...e44
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 09:43 #15 Skrevet søndag kl. 09:43 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fy fader så dyrt det er om dagen! Med tre aktive barn som trenger riktig energi blir det dyrt, selv om vi egentlig har ok inntekter. Har blitt i gang med en bevisstgjøring det siste året, men mottar og deler gjerne tips. Herfra: - handle kjøtt på 50% og fryse det. Kjøper ofte stort da. - Hakkede tomater fra First price med litt søt balsamicoeddik gir en fin tomatsaus, suppe eller pizzasaus. - Bruker matrester på pizza og minipizzaer. Ungene elsker det. - Har egne tomater og agurker i hagen. Får fra juli-september. - Baker rundstykker med havregryn to ganger i uken. Prøver å variere typen litt, så vi ikke går lei. - Bruker svinekjøttdeig og ikke storfe. -Bruker mer grønnsaker enn kjøtt i lasagnen. - Hjemmelagde baguetter er alltid suksess. Godt til suppe. - Blomkål og matfløte til blomkålsuppe. - byttet ut brus med billig saft. Tar gjerne imot råd! Anonymkode: 765cd...27b Hvor mye bruker dere på mat i måneden? Anonymkode: 7d6a0...221
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 09:43 #16 Skrevet søndag kl. 09:43 Spiser nærmest aldri ute lenger. Ingen mat eller drikke "på veien".Matpakke eller spise hjemme. Kuttet ut alkohol, brus og leskedrikker. Nå drikker vi vann, eller lager næringsrik smoothie. Kuttet ut sjokolade, potetgull og snacks. Baker boller, kaker og kjeks selv. Enormt mye å spare på å kutte drikkevarer og snop. Anonymkode: fc0bc...a4e
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 09:58 #17 Skrevet søndag kl. 09:58 Jeg må bli flinkere til å IKKE handle på tilbud. 3 for 2, 5 for 3, osv. I disse tider føles fullpris som et ran. Selv for de med god økonomi. Får «økonomisk FOMO». Allierer meg med en venn hvis det er et tilbud som jeg «ikke kan gå glipp av» Anonymkode: 10f17...fbc 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 10:30 #18 Skrevet søndag kl. 10:30 Løper fra butikk til butikk for å få med meg tilbud. Kaster ikke mat. Handler en del fra datovaredisken. Kommer an på hva de har liggende, noe er dessverre risiko for at er begynt å bli dårlig og er dermed penger ut av vinduet. Kjøper ikke mat ute om jeg kan unngå det. Plukker blåbær og får epler, pærer og plommer fra naboen. Anonymkode: 8d751...0b7 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 10:37 #19 Skrevet søndag kl. 10:37 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fy fader så dyrt det er om dagen! Med tre aktive barn som trenger riktig energi blir det dyrt, selv om vi egentlig har ok inntekter. Har blitt i gang med en bevisstgjøring det siste året, men mottar og deler gjerne tips. Herfra: - handle kjøtt på 50% og fryse det. Kjøper ofte stort da. - Hakkede tomater fra First price med litt søt balsamicoeddik gir en fin tomatsaus, suppe eller pizzasaus. - Bruker matrester på pizza og minipizzaer. Ungene elsker det. - Har egne tomater og agurker i hagen. Får fra juli-september. - Baker rundstykker med havregryn to ganger i uken. Prøver å variere typen litt, så vi ikke går lei. - Bruker svinekjøttdeig og ikke storfe. -Bruker mer grønnsaker enn kjøtt i lasagnen. - Hjemmelagde baguetter er alltid suksess. Godt til suppe. - Blomkål og matfløte til blomkålsuppe. - byttet ut brus med billig saft. Tar gjerne imot råd! Anonymkode: 765cd...27b Null problem. Alt brød og kjøtt kjøpes i 40-50% dato disk og fryses. Har vel ikke spist en kjøttdeig som ikke er 50% på mange år. Jeg har fryseren full av kjøttdeig,kylling etc fra datovare disken. 😀 Betaler kun for litt frukt,pålegg etc full pris. Anonymkode: 31bf4...ef6
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 10:39 #20 Skrevet søndag kl. 10:39 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Null problem. Alt brød og kjøtt kjøpes i 40-50% dato disk og fryses. Har vel ikke spist en kjøttdeig som ikke er 50% på mange år. Jeg har fryseren full av kjøttdeig,kylling etc fra datovare disken. 😀 Betaler kun for litt frukt,pålegg etc full pris. Anonymkode: 31bf4...ef6 Og jeg sjekker tilbudsavis hver søndag. Kjører da rundt til ulike butikker. Snop er vi glad i, kjøper det billig på nett. Typ en eske med 30 twix til 129 kr som da er 2250 gram med sjokolade osv:) Anonymkode: 31bf4...ef6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå