Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2006 #1 Skrevet 27. mars 2006 Jeg kokte 5 dl vann og hadde 5 dl couscous oppi det varme vannet. Virker som det var feil blandingsforhold? Er så lenge siden jeg har laget couscous at jeg husker ikke, og pakken var blank. Hadde oppi litt ekstra vann (3-4 dl), og lar det stå og svelle, kommer dette til å bli spiselig tro?
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2006 #2 Skrevet 27. mars 2006 Jeg bruker et glass vann mot glass couscous, så jeg vet ikke om er det samme som 5dl vann mot 5dl couscous Prøve igjen...
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2006 #3 Skrevet 27. mars 2006 Jeg bruker et glass vann mot glass couscous, så jeg vet ikke om er det samme som 5dl vann mot 5dl couscous Prøve igjen... ← Kaster ikke så mye mat Det ser uansett ut som om den har blitt ca spiselig nå, litt olje og salt så er den fin (bare litt vel klumpete) Må se om jeg finner ut av dette til neste gang, tror egentlig jeg har brukt to glass vann og et med couscous, men ikke pokker om jeg klarte å huske det
Gjest LoisLane Skrevet 27. mars 2006 #4 Skrevet 27. mars 2006 Jeg har også opplevd at den angitte vannmengden på pakken er for lite. Har bare oppi litt til.
Gjest piaf Skrevet 27. mars 2006 #5 Skrevet 27. mars 2006 Jeg bruker 2,5 dl vann til 250 gram couscous, som beskrevet på pakken. Når couscousen har svellet ferdig kan den virke svært massiv, men skal da tilsettes smør og "fluffes opp" med en gaffel over svak varme.
Elze Skrevet 29. mars 2006 #6 Skrevet 29. mars 2006 Det skal være like mye vann som couscous, men jeg synes det kan bli en smule tørt, så jeg bruker som regel å ha i litt til. Dobbelt så mye vann brukte jeg en gang pga kortslutning i hodet, det ble bare søl.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå