AnonymBruker Skrevet søndag kl. 04:52 #1 Skrevet søndag kl. 04:52 Har aldri vært ute for det før, men nå så ville de ikke at jeg skulle kjøre selv og hadde bestilt drosje for meg. Blir det dyrt tror dere? Er ca. 25 minutter kjøretur Anonymkode: c821b...0ec
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 04:54 #2 Skrevet søndag kl. 04:54 Du betaler vanlig pris og søker refusjon hos Pasientreiser. Anonymkode: c16b2...2cc 1
Purple_Pixiedust Skrevet søndag kl. 13:15 #3 Skrevet søndag kl. 13:15 Du må betale en egenandel hvis du ikke har frikort. Så det blir ikke dyrt. Må ikke søke om noe i etterkant.
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 13:20 #4 Skrevet søndag kl. 13:20 Under 200 kr. Det er kun egenandel. Anonymkode: dd369...252
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 13:20 #5 Skrevet søndag kl. 13:20 Mener å huske egenandelen var på 171 kr, jobber på sykehus, og har fulgt pasienter til andre institusjoner / undersøkelser Anonymkode: 2735c...6ad
Majer Skrevet søndag kl. 13:29 #6 Skrevet søndag kl. 13:29 Spørs på personen. Er du blind eller lam så tar de det på eget kort. Kan du i teorien komme deg til og fra med kollektivtrafikk får du regning
Purple_Pixiedust Skrevet søndag kl. 13:49 #7 Skrevet søndag kl. 13:49 Majer skrev (19 minutter siden): Spørs på personen. Er du blind eller lam så tar de det på eget kort. Kan du i teorien komme deg til og fra med kollektivtrafikk får du regning Det er ikke min erfaring. Har mange ganger blitt sendt hjem i taxi eller sendt til sykehus. Det har vært egenandel fram til frikort. Etter det gratis.
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 14:16 #8 Skrevet søndag kl. 14:16 Jeg fikk pasientreiser i sommer og egenandelen var 171kr, om det ble 5 min eller 30min. Gikk over til frikort og da kostet det ikke noe. Anonymkode: 59cf9...eb7 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 14:20 #9 Skrevet søndag kl. 14:20 Det kommer an på om legen godkjenner det som pasientreise. Hvis legesekretæren bare ringer og bestiller vanlig drosje må du som vanlig betale fullpris. Anonymkode: 099de...962 1 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 14:27 #10 Skrevet søndag kl. 14:27 Majer skrev (55 minutter siden): Spørs på personen. Er du blind eller lam så tar de det på eget kort. Kan du i teorien komme deg til og fra med kollektivtrafikk får du regning Nei, det gjør det ikke. Bestilles ordinær taxi betales vanlig taxi og taxi gjennom pasientreiser belastes med egenandel fram til frikort. Hvis du har tt-kort betales den egenandelen, hvis pasientreiser ikke er rekvirert. Anonymkode: 22901...d24 1 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 14:29 #11 Skrevet søndag kl. 14:29 Du kan sende det inn i ettertid på appen til Helsenorge under pasientreiser. Anonymkode: cf5cd...b1b
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 14:31 #12 Skrevet søndag kl. 14:31 Majer skrev (1 time siden): Spørs på personen. Er du blind eller lam så tar de det på eget kort. Kan du i teorien komme deg til og fra med kollektivtrafikk får du regning Ikke svar skråsikkert på ting du ikke har peiling på Anonymkode: 28cd4...ea7
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 14:35 #13 Skrevet søndag kl. 14:35 Når det er bestilt via pasientreiser er egenandelen 171 kr, og den telles med på egenandelskortet ditt. Har du nådd frikort betaler du ingenting for taxi rekvirert av helsepersonell via pasientreiser. Anonymkode: fdf17...8d4
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 14:36 #14 Skrevet søndag kl. 14:36 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Du betaler vanlig pris og søker refusjon hos Pasientreiser. Anonymkode: c16b2...2cc Majer skrev (1 time siden): Spørs på personen. Er du blind eller lam så tar de det på eget kort. Kan du i teorien komme deg til og fra med kollektivtrafikk får du regning Feil. Bestilt pasientreiser drosje har egenandel på 170 kr uansett reisevei om det er 15 eller 250 km. Den faller bort når en får frikort. Anonymkode: 1809f...ce8
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 14:36 #15 Skrevet søndag kl. 14:36 Jeg har ikke betalt noe de par gangene avtalespesialisten har vurdert meg for skral etter behandling til å ta toget hjem og ordnet taxi. Har frikort. Anonymkode: 57035...b59
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 14:43 #16 Skrevet søndag kl. 14:43 Bestiller helsepersonell betaler en egen andel mener den er på 171kr Her så blir vi oppfordrer av legesenteret hvis vi ikke får transport å gå inn å bestille på pasient reiser, og hvis vi kjører egen bil å gå inn for å få for kjøring til legesenteret og sykehus Anonymkode: 665d5...4be
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 14:49 #17 Skrevet søndag kl. 14:49 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Bestiller helsepersonell betaler en egen andel mener den er på 171kr Her så blir vi oppfordrer av legesenteret hvis vi ikke får transport å gå inn å bestille på pasient reiser, og hvis vi kjører egen bil å gå inn for å få for kjøring til legesenteret og sykehus Anonymkode: 665d5...4be Du kan ikke bare bestille selv hos Pasientreiser. Det må rekvireres av helsepersonell, om du har for dårlig helse til offentlig transport. Anonymkode: fdf17...8d4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå