Gå til innhold

Bør jeg kontakte legevakt for smertene jeg har på høyre side av brystet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har smerter i brystet som oppsto plutselig i natt. Er på høyre side. Føles ut som de bare blir verre med tid. Har vel hatt de i en time snart nå. 

Jeg er i midten av 20 årene så vet at det mest sannsynlig kan være psykisk eller muskulært utifra det jeg leste når jeg søkte på det ista. Men det sto om muskulære brystsmerter at de blir bedre / forsvinner i hvile og at man får mer vondt hvis man presser forsiktig på muskelen i det området det gjør vondt. Men det gjelder ikke for meg, smertene er der selv om jeg sitter helt rolig i sofa'en og kjenner ikke mer smerte hvis jeg presser mot området som smertene er i. 

Er i tvil på om jeg bør kontakte noen for det siden jeg er såpass ung og det sikkert er ufarlig. Har ikke lyst til å være til bry så vegrer meg egentlig for å ringe.

Anonymkode: 5071c...e28

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Har smerter i brystet som oppsto plutselig i natt. Er på høyre side. Føles ut som de bare blir verre med tid. Har vel hatt de i en time snart nå. 

Jeg er i midten av 20 årene så vet at det mest sannsynlig kan være psykisk eller muskulært utifra det jeg leste når jeg søkte på det ista. Men det sto om muskulære brystsmerter at de blir bedre / forsvinner i hvile og at man får mer vondt hvis man presser forsiktig på muskelen i det området det gjør vondt. Men det gjelder ikke for meg, smertene er der selv om jeg sitter helt rolig i sofa'en og kjenner ikke mer smerte hvis jeg presser mot området som smertene er i. 

Er i tvil på om jeg bør kontakte noen for det siden jeg er såpass ung og det sikkert er ufarlig. Har ikke lyst til å være til bry så vegrer meg egentlig for å ringe.

Anonymkode: 5071c...e28

Ja, ring legevakt. 

Anonymkode: a13b3...7e5

AnonymBruker
Skrevet

Ring, så blir det opp til se å vurdere om du bør undersøkes!

Anonymkode: fb6f8...f56

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er nettopp slike ting legevakten er der for. Bare ring og forklar situasjonen nøye ❤️

Anonymkode: ce502...975

Skrevet

Selvfølgelig så ringer du legevakta. Brystsmerter tar dem ikke lett på.

Anonymkode: 17cbb...183

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...