Gå til innhold

Ting du lurer på ved andre som du ikke tør spørre om

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til de i forhold. Får de egentlig noen positive følelser utav å være med en mann (eller kvinne)? Sånn 100% ærlig.
Er det fordi det er sosialt forventet? Fordi du er redd for å være alene og føler du må ha noen der til en hver tid fordi du er et svakt menneske og ikke tåler å være alene og eget selskap? Økonomiske grunner? 

Jeg klarer ikke å se for meg hvordan det er mulig å få følelser av å være med og å leve med en partner. 
For meg så er partnerskap en byrde, slitsomt, noe som krever for mye tid og energi. En plikt og en byrde. Eneste grunnen til at jeg i det hele tatt tenker tanken på mann er fordi jeg vil ha barn, men jeg vil helst ha barn uten en mann. Økonomisk så kan det være en pluss. Fint å ha en som kan lage mat, rydde og å dele arbeidsmengden med (men det er ingen garanti at man får, for mange menn er ubrukelige). En som kan kjøre når jeg ikke tørr fordi det er glatt ute. Altså praktiske positive ting, men alt som har med han å gjøre, det medmenneskelige det byr meg imot og er bare en byrde og et slit. Klarer ikke å se for meg at andre får noe positivt utav et partnerskap og føler de må leve en løgn og lyver for seg selv. 

Anonymkode: f9688...09a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

De som alltid har genser/jakke knytt rundt livet på trening (men de har alt annet i garderoben, så den kunne vært der). Hva er hensikten? 

Anonymkode: 0faf8...43d

For å gjemme magepølsa vel! Det gjelder ihvertfall meg som er "større"

Anonymkode: 7e343...92d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Til de i forhold. Får de egentlig noen positive følelser utav å være med en mann (eller kvinne)? Sånn 100% ærlig.
Er det fordi det er sosialt forventet? Fordi du er redd for å være alene og føler du må ha noen der til en hver tid fordi du er et svakt menneske og ikke tåler å være alene og eget selskap? Økonomiske grunner? 

Jeg klarer ikke å se for meg hvordan det er mulig å få følelser av å være med og å leve med en partner. 
For meg så er partnerskap en byrde, slitsomt, noe som krever for mye tid og energi. En plikt og en byrde. Eneste grunnen til at jeg i det hele tatt tenker tanken på mann er fordi jeg vil ha barn, men jeg vil helst ha barn uten en mann. Økonomisk så kan det være en pluss. Fint å ha en som kan lage mat, rydde og å dele arbeidsmengden med (men det er ingen garanti at man får, for mange menn er ubrukelige). En som kan kjøre når jeg ikke tørr fordi det er glatt ute. Altså praktiske positive ting, men alt som har med han å gjøre, det medmenneskelige det byr meg imot og er bare en byrde og et slit. Klarer ikke å se for meg at andre får noe positivt utav et partnerskap og føler de må leve en løgn og lyver for seg selv. 

OJoj:laugh:

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

For å gjemme magepølsa vel! Det gjelder ihvertfall meg som er "større"

Anonymkode: 7e343...92d

Ja, eller for å skjule rompa, det var min første tanke. 

Anonymkode: 5d57e...889

• Liker 2
Skrevet

Lurer på hva de egentlig syntes om meg.

Anonymkode: 2762c...62f

Skrevet

Hvorfor de får barn, eller enda verre, flere stk med samme dusten.

Anonymkode: 8663c...63d

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De som alltid har genser/jakke knytt rundt livet på trening (men de har alt annet i garderoben, så den kunne vært der). Hva er hensikten? 

Anonymkode: 0faf8...43d

Jeg blir fort kald. Og varm, særlig på trenig. + at det gjør at menn ikke ken stirre på rumpa mi. 

• Liker 1
Skrevet

Hvor mye lån de har.

Anonymkode: b461f...f9a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Har en kollega der jeg er oppriktig grisenysgjerrig på om hun, eller hennes nærmeste, er klar over at hun ALLTID fraskriver seg ALT ansvar i ALLE situasjoner som ÅPENBART er hennes feil. Men likevel er veldig begeistret for å påpeke det når andre gjør feil, gjerne på en ufin måte. 

Jeg lurer liksom på om hun er kjent for dette, og om hun innser det selv. 

Anonymkode: ae709...1d9

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har en kollega der jeg er oppriktig grisenysgjerrig på om hun, eller hennes nærmeste, er klar over at hun ALLTID fraskriver seg ALT ansvar i ALLE situasjoner som ÅPENBART er hennes feil. Men likevel er veldig begeistret for å påpeke det når andre gjør feil, gjerne på en ufin måte. 

Jeg lurer liksom på om hun er kjent for dette, og om hun innser det selv. 

Kommenter det? «Men det var vel egentlig din fell, eller?» 

«så du innrømmer feil altså?»

Kan komme med flere eksempler om du sier konkret situasjon og hva hun sier.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kommenter det? «Men det var vel egentlig din fell, eller?» 

«så du innrømmer feil altså?»

Kan komme med flere eksempler om du sier konkret situasjon og hva hun sier.

Ja ja, har satt henne til veggs mange ganger. Etter 5-6 bortforklaringer blir hun bare sur, sier "greit", og går. 

Så jeg har hatt lyst til å spørre henne om hun er klar over "egenskapen" selv, men tør ikke siden hun er typen som kan lage et shit show med ledelsen og hele pakka. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Ja, masse positive og ikke minst ulike positive følelser av å være i forholdet. 

Vi er veldig selvstendige og gjør hver våre ting, jeg elsker mitt eget selskap, jeg er også veldig sosial på egenhånd, så det handler ikke om ensomhet. Vi bor hver for hverandre og har ingen økonomiske fordeler av å være sammen, og vi vil vente med å flytte sammen til vi har fått fikset opp i en del ting hver for oss, feks jeg vil være ferdig med videreutdanning. Iblant hjelper vi hverandre med praktiske ting, men det får jeg i andre relasjoner også. 

Jeg har alltid likt ham skikkelig godt. Selv i starten da han var det min mor ville kalt "uslipt i kantene", så så jeg mye  i ham som jeg likte, og ble kåt på, og lo av med sånn god glede i magen, og ble fascinert av, og kunne prate med i timevis. Det er en klisjé, men fra vi kom i kontakt var det så naturlig, som om vi hadde kjent hverandre for alltid. Selv om vi har brukt mye tid på å bli kjent, og tilpasse oss, og enkelte ganger krangle, så er motivasjonen bak at vi bare føler at vi må være sammen, at vi hører sammen. Jeg kan grine bare ved tanken på at han ikke skulle finnes mer. Jeg klarer meg jo fint uten ham, men vil helst ikke. Han er veldig lojal, og jeg vet at han hadde blitt helt knust om han mistet meg. 

Jeg hadde for mange år siden en eks som sa til meg/ut i lufta noe som deg, om at kanskje alle i forhold tok til takke eller ble lenge etter at piffen var gått ut ol. Det er kanskje det eneste forholdet jeg har hatt som jeg angrer på, fordi det var så lite raushet i hverdagen og mye unødvendige drama. 

Og det er det motsatte jeg kjenner på nå: at vi vil hverandre vel. At vi er tålmodige med hverandres svake sider og heller heier på hverandre. Om vi lyver, er det vel heller at vi holder litt tilbake med å bruke de aller største ordene, selv om vi mener dem.

Anonymkode: 99102...1ff

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.9.2025 den 2.54):

Lurer på om andre også har driti seg ut på sommerfest slik jeg gjorde i år

Anonymkode: 49caa...a0f

Hos oss er det alltid noen som driter seg ut på sommerfest😂

Anonymkode: 77d21...a87

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...