Gå til innhold

Sliter med sex

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen min gikk fra hverandre for et par år siden etter et ti år langt ekteskap. Han har presset meg til sex en rekke ganger, og først nå skjønner jeg at det kanskje ikke er helt innafor selvom man er gift, men merker jeg sliter veldig med det seksuelle selv nå. 

Føler så mye negative følelser med tanken på å gjøre noe fysisk med en mann. Jeg føler meg ekkel og stygg. Kan se for meg noen pene menn og tenke at han hadde det vært fint å få en klem av eller lignende, men bilder i hodet av meg selv med en mann er bare frastøtende. 

Jeg synes likevel jeg er pen sånn utseendemessig, men at jeg gjør noe seksuelt er bare sjukt ekkelt og jeg blir nervøs.

Hva skal jeg gjøre ? Kommer ikke til å gå i noe forhold før jeg er komfortabel.

Anonymkode: a8b51...a83

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pliktsex og tvang kan skade følelsene dine for alltid.. 
Jeg har blitt utsatt for overgrep, så jeg vet en del om dette.. 
Mye enklere for meg da, for jeg skal jo bare forholde meg til kvinner. Så du har det nok mye mye værre, som må forholdet deg til samme kjønnet, som knekte følelsene dine.. 
Terapi og psykolog kan nevnes.. kostbart og ikke alltid det fungerer. 
En omsorgsfull og forståelig mann kan fungere, fordi han vet hvordan du bør behandles. Han tåler nærhet uten at han setter seksuellt press på deg. Du må være 100% klar for sex igjen.. sexlysten må komme naturlig ut, ellers kan forsøket feile.
Denne type terapi med mye nærhet, blir ofte brukt i forhold for å resette sexlysten..
Høy kjærlighet hjelper mye, den tålmodige ventetiden gir en høy bonus🪄❣️

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg og mannen min gikk fra hverandre for et par år siden etter et ti år langt ekteskap. Han har presset meg til sex en rekke ganger, og først nå skjønner jeg at det kanskje ikke er helt innafor selvom man er gift, men merker jeg sliter veldig med det seksuelle selv nå. 

Føler så mye negative følelser med tanken på å gjøre noe fysisk med en mann. Jeg føler meg ekkel og stygg. Kan se for meg noen pene menn og tenke at han hadde det vært fint å få en klem av eller lignende, men bilder i hodet av meg selv med en mann er bare frastøtende. 

Jeg synes likevel jeg er pen sånn utseendemessig, men at jeg gjør noe seksuelt er bare sjukt ekkelt og jeg blir nervøs.

Hva skal jeg gjøre ? Kommer ikke til å gå i noe forhold før jeg er komfortabel.

Anonymkode: a8b51...a83

Til det nest siste avsnittet: 

Gjelder det uansett, og også alene, eller kun med partner? 

Jeg vet ikke hva som er riktig for deg, men du trenger en form for bearbeiding som er riktig for deg. Psykolog er jo selvsagt. 

For min del hjalp det faktisk å ha positive opplevelser med en trygg og god mann, som kunne korrigere og "slette" tidligere vonde erfaringer. Men dette er jo selvfølgelig individuelt. 

Anonymkode: 03f19...f84

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...