Gå til innhold

Hater unge med utfordringer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en unge på avdelingen til min sønn som helt tydelig har noen utfordringer. Masse hyling og ungen er førskolebarn. Vurderer å skrive en melding og spørre foreldrene hva som feiler ungen. Om de kan koble seg på og være litt bedre foreldre eller eventuelt ta ungen ut av barnehagen. For sånn som det er nå fungerer det ikke, lager støy og uro for hele gruppen og har gjerne det i fire år.

Anonymkode: 367ea...809

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Altsååååå, du også skjønner at du er en psykopat a'la hatbrevene i Valdres hvis du gjør det. 

Snakk med barnehagen.

Anonymkode: 5536d...b5a

• Liker 8
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner deg. De ansatte er nok like lei.

Anonymkode: 59651...aea

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Har du vurdert hvordan du ville hatt det hvis det var ditt barn som var slik?

Anonymkode: 94c8c...f3b

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner deg såååå godt, ts. Skriv et anonymt brev? Trenger ikke gå helt inn a-la-valdres med ordbruken, men altså disse ungene med utfordringer ødelegger for ALLE andre. Og nå blir det fire nye år med "åhh det er ikke noen sin feil samme hva de gjør!!!! Vi må tilpasse og endre oss som samfunn!"🤮

Anonymkode: fbad2...11b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vi har en unge på avdelingen til min sønn som helt tydelig har noen utfordringer. Masse hyling og ungen er førskolebarn. Vurderer å skrive en melding og spørre foreldrene hva som feiler ungen. Om de kan koble seg på og være litt bedre foreldre eller eventuelt ta ungen ut av barnehagen. For sånn som det er nå fungerer det ikke, lager støy og uro for hele gruppen og har gjerne det i fire år.

Å noen burde oppdra deg

Anonymkode: c22b3...97b

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Skjønner deg såååå godt, ts. Skriv et anonymt brev? Trenger ikke gå helt inn a-la-valdres med ordbruken, men altså disse ungene med utfordringer ødelegger for ALLE andre. Og nå blir det fire nye år med "åhh det er ikke noen sin feil samme hva de gjør!!!! Vi må tilpasse og endre oss som samfunn!"🤮

Anonymkode: fbad2...11b

Dust

Anonymkode: c22b3...97b

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

:sjokkert: 

tar drittunger med utfordringer ANY DAY for en med-samfunnsborger med dine holdninger. fysj, du burde skamme deg!!

Anonymkode: c60b3...1e5

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner deg så utrolig godt ts. 
Tipper alle tenker det samme om dette barnet. 
Dessverre så er det nok lite du kan gjøre. 
Ditt eget forslag regner jeg med var en frustrert spøk, for det er definitivt ingen god idé. 
Men som samfunn har vi egentlig sviktet både barna som skaper denne typen uro, og alle barna som utsettes for dette.
For dette barnet finner du etter hvert opp til flere av i hver eneste barnehage og i hvert eneste klasserom…

Fatter ikke at det ikke forskes mer på hvorfor antallet diagnosebarn eksploderer? 
Kosthold, vaksinering, stråling, overeksponering for stimuli, miljø osv osv bør jo være faktorer som undersøkes! 
Men føler det er dødt løp 😢

Anonymkode: 1ba67...830

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

"Stakkar! Han har jo ADHD og må få lov til å....." HATER! Folk kan først oppdra ungene dine. Så slippe dem ut i samfunnet. 

Anonymkode: be49f...afc

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Merker jeg blir rimelig sjokkert over noens holdninger her. Dere har tydeligvis ikke barn med utfordringer selv. Forstår at det kan oppleves som at barnet ‘ødelegger’,  men her er det systemet rundt som svikter. Ikke barnet eller foreldrene. 

Anonymkode: 2b19f...742

• Liker 9
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

men her er det systemet rundt som svikter. Ikke barnet eller foreldrene. 

Det kan du faktisk ikke vite. Stort sett er det foreldrene som svikter

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Internettet viser folks sanne og ufyselige sider 

Anonymkode: 1f4ab...4f8

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er nok en kombinasjon, men kan bare referere til min venninne. 
Hennes barn har alle diagnoser i boken, men h*n greier stort sett å oppføre seg likevel- rett og slett fordi min venninne har vært beinhard og aldri gitt etter for dårlig oppførsel. 
Det har kostet, og det har vært blod, svette og tårer i snart 13 år. 
Men til gjengjeld har hun nå et barn som er høflig, snill og vennlig. - og som alle liker. 
Og utgangspunktet var ekstrem utagering, vold mot alt og alle, ekstremt lydnivå og energi nivå. 
Så ja- mye avhenger av foreldrene. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Ditt eget forslag regner jeg med var en frustrert spøk, for det er definitivt ingen god idé. 
Men som samfunn har vi egentlig sviktet både barna som skaper denne typen uro, og alle barna som utsettes for dette.
For dette barnet finner du etter hvert opp til flere av i hver eneste barnehage og i hvert eneste klasserom…

Fatter ikke at det ikke forskes mer på hvorfor antallet diagnosebarn eksploderer? 
Kosthold, vaksinering, stråling, overeksponering for stimuli, miljø osv osv bør jo være faktorer som undersøkes! 

En grunn er nok at flere blir utredet og dermed ender med en diagnose enten innen autismespekteret, adhd eller noen av de flere hundretusen ulike kromosomfeil eller syndromer som finnes og som stadig oppdages nye.

Anonymkode: 23e6e...bc1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Tipper alle tenker det samme om dette barnet

Fatter is mer på hvorfor antallet diagnosebarn eksploderer? 

For en mamma med et diagnosebarn er dette utrolig sårt å lese. Samtidig forstår jeg godt. Mitt barn har aldri utagerende oppførsel på den måten, men det er klart at det merkes. Mitt barn ble mobbet av drittunger uten diagnose, men som utagerte og blomstret i sin drittungeoppførsel. 

Dessuten, nå må det bli slutt på å dra frem vaksiner som årsak. Det er vitenskapelig tilbakevist, jeg vet ikke hvor mange ganger! 

Anonymkode: 6592d...b60

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Dette vet du ikke noe om,men det er jo det folk tenker. Jeg kan si at det er noe av det jævligste med å ha et barn med utfordringer. Du jobber knallhardt natt og dag, og legger alt annet i livet til side for å hjelpe barnet ditt, også får du "oppdra ungen din!!" uansett hvor du går.

Anonymkode: 98f04...129

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Tipper det er diagnose hos en eller begge foreldrene; hvis foreldrene ikke klarer dette med øyekontakt og mimikk, pga sykdom, så kanskje det kan kompenseres med å hente inn pedagog eller noe - hvis en bare er en slags figur som tror en bare skal passe og mate ungen, uten egentlig noe ekte kontakt, så er jo det ikke rart vedkommende griner og lager støy (personen står til å gå i en autistisk utvikling)

Anonymkode: adabc...234

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

"Dødt løp" betyr at to eller flere kommer i mål samtidig i en konkurranse.

Anonymkode: 88dac...138

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tipper det er diagnose hos en eller begge foreldrene; hvis foreldrene ikke klarer dette med øyekontakt og mimikk, pga sykdom, så kanskje det kan kompenseres med å hente inn pedagog eller noe - hvis en bare er en slags figur som tror en bare skal passe og mate ungen, uten egentlig noe ekte kontakt, så er jo det ikke rart vedkommende griner og lager støy (personen står til å gå i en autistisk utvikling)

Anonymkode: adabc...234

Wtf? Her var det mye fri fantasi.

Anonymkode: 98f04...129

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...