Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det begynte:

27 august, samme dag som maksimal clearblue eggløsningstest som lyserosa med EL slim. 
28 august husker jeg ikke men ca. Det samme 

29 august en del mørkt frisk blod samt brunt 

30 august mye friskt blod med EL slim (så det ut som) men ikke nok til at et bind ble fylt.

Etter det avga det seg fort og jeg fikk massseee EL slim 1 september 5 dager etter positiv el test?

Enda ikke fått mensen, skulle vel vært rundt nå, venter litt med å teste 

men aldri opplevd det før 🤔

Anonymkode: c9ad0...32b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Blødning rundt eggløsning er ikke så uvanlig. At du fikk masse el slim 5 dager etter positiv el-test er også normalt. Kroppen opplever en østrogen peak nr 2 rundt det tidspunktet, og det er østrogen som får kroppen til å produsere el-slim. Det er bare positivt og et tegn på at du har hatt en bra eggløsning og at kroppen gjør det den skal. :)

Anonymkode: 8d96c...c53

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Blødning rundt eggløsning er ikke så uvanlig. At du fikk masse el slim 5 dager etter positiv el-test er også normalt. Kroppen opplever en østrogen peak nr 2 rundt det tidspunktet, og det er østrogen som får kroppen til å produsere el-slim. Det er bare positivt og et tegn på at du har hatt en bra eggløsning og at kroppen gjør det den skal. :)

Takk for svar, jøss så merkelig kroppen kan være! For det kan jo ikke være en mini mens når jeg fikk positiv el test heller vel?🤷🏼‍♀️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Takk for svar, jøss så merkelig kroppen kan være! For det kan jo ikke være en mini mens når jeg fikk positiv el test heller vel?🤷🏼‍♀️

Har du hatt positiv el-test så tenker jeg det er høy sannsynlighet for at det ikke var mensen du opplevde. Mensen er en egen greie, og skal vare en viss lengde. Det du opplevde var en blødning. 

Forskere er vistnok ikke helt sikre på hvorfor noen kvinner opplever å blø rundt eggløsning, men en av teoriene er at det er selve eggløsningen og follikelen som sprekker. Vi har masse små blodkar i eggstokkene våre.

Sikkert bare lurt å følge med da. Hvis du begynner å blø i andre deler av syklusen din utenom mensen og eggløsning. :)

Skrevet

Har du stabil syklus? De fleste blør ikke av eggløsning. Men da heller av hormoner kluss. Husk at positive eggløsning tester betyr ikke at eggløsning vil skje. Noen får også positive test før mensen 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...