Sitron10 Skrevet 10 timer siden #1 Skrevet 10 timer siden Det er snakk om voksne mennesker her på tur som skulle dele på mat og dermed regningen. Jeg fikk slengt en sum og stussa på totalen da det skulle deles på flere. Jeg gikk gjennom kvitteringen som var både felles og private innkjøp til de andre. Det viser seg at summen inkluderer deres private ting og når jeg vippset for maten som jeg var med på og trekt fra det de skylder meg (som jeg kjøpte utenom) ble det et rent helvete fra hun ene. Jeg er den som alltid passer på folk får igjen og litt til. Men jeg er veldig uenig at jeg skal betale for deres ting som jeg ikke spiste og ikke brukte. De har tom bare tatt alt som ikke ble brukt med seg hjem uten å forhøre seg om jeg ønsket noen av tingene. Det ble tilslutt at jeg vippset original summen OG ikke fikk igjen for det jeg hadde kjøpt inn. Hvorfor er folk sånn? Jeg ville aldri bedt noen å betale for mat som jeg spiste opp eller tok med hjem igjen. Det hører ikke med noen plass. Det blir bare slengt tilbake med det er ikke deres feil at de spiste opp all maten. (De hadde alt av tingene på ett eller annet sted, aldri delte eller inviterte til felles pauser). Men jeg måtte uansett betale for ting de trøkket i seg og ting jeg ikke bedt om eller trengte i det hele tatt. Jeg hadde så lyst til å svare stygt tilbake med alt jeg mente, men da jeg må deale med disse folkene en stund til betalte jeg bare for å få de til å holde kjeft. Og itillegg til alt dette har de bare vært uhyggelig mot meg på alle plan. Hva ville dere gjort i denne situasjonen? Som sagt, jeg var med på å dele på kostnadene til felles mat, men ikke til deres private og til maten jeg ikke engang rakk å tenke meg om før alt ble borte. Mens mine ting som var ment til felles bruk var lett tilgjengelig og opplyst til fritt bruk, som også ble slukt ned av de. Glad for at jeg ikke må se de på en stund nå fordi herregud! Så dårlig oppførsel og stygg holdning har jeg ikke opplevd på lenge, heldigvis?
got2go Skrevet 10 timer siden #2 Skrevet 10 timer siden Jeg hadde kun vippset beløpet for det som var felles, og jeg hadde lett tatt den diskusjonen om/når den kom. Rett skal være rett, om jeg så nå hjelpe dem å trekke huet deres ut av ræva uten glidemiddel.
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #3 Skrevet 10 timer siden Jeg hadde vippset hele beløpet, rett og slett fordi at mennesker som er så frekke at de trekker inn private kjøp i fellespotten er de som også tillater seg å bli forbanna om det blir påpekt/korrigert. Og så måtte jeg i etterkant ha tatt en vurdering på om jeg bare må akseptere dette med disse menneskene eller om de skal fases ut over tid. Anonymkode: a0c3c...87d 1
BobbySocks Skrevet 10 timer siden #4 Skrevet 10 timer siden Jeg hadde helt sikkert betalt, fordi jeg hater konflikt, så hadde jeg fasa de ut av livet mitt.
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #5 Skrevet 10 timer siden Jeg hadde spurt dem hvorfor de mener jeg skal betale for deres private innkjøp. Anonymkode: a223c...32e 1
Supersmurf Skrevet 10 timer siden #6 Skrevet 10 timer siden Kan du ikke bare spille med og si sånn: «Oi, ser på kvitteringen at det er handlet inn shampoo, bind og en 6-pakning med øl. Jeg vippser for det som var felles. «Da kan ingen bli sure, og du slipper å havne i dum konflikt. 4
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #7 Skrevet 10 timer siden Jeg hadde betalt korrekt sum, så fikk de bare blåse seg opp. Jeg hadde ikke tatt noe krangel, bare svart enkelt at jeg ser ingen grunn til at jeg skal betale for deres ting. Ikke noe bredside eller frekkheter, da blir det vanskelig for dem å trekke opp en stor konflikt. Anonymkode: d9a72...883
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #8 Skrevet 10 timer siden Og de er jo slik - nettopp fordi ingen gidder å stå imot. De vet at hvis de blåser seg op, så viker alle. Så ikke vik. Anonymkode: d9a72...883 1 2
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #9 Skrevet 10 timer siden Jeg vet ikke hvem som har størst problem her. Dem som er frekkere enn flatlusa. Eller du som har blitt behandlet uhyggelig på alle plan og legger deg på rygg og tar i mot og betaler mer enn du skal ... hvordan føles det å være en dørmatte? Jeg tror det er helseskadelig og det som gir folk kreft og sykdom på sikt. Anonymkode: 75168...04f 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #10 Skrevet 2 timer siden Skjønner ikke hvorfor folk er så konfliktskye og pinglete på sånt. De forsetter bare til en annen gang når man tillater en sånn oppførsel? Altså man gjør ikke noe galt ved å påpeke at folk er sinnsykt sleipe. Synd for de om de blir fornærmet. Jeg hadde ikke vipset en krone mer og hadde glatt gått i en diskusjon med de hvis de mente noe annet. Så frekke sleipe mennesker burde virkelig holdes ansvarlig. At de ikke blir flaue😅 Anonymkode: df31a...949 2
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #11 Skrevet 1 time siden Hva mener du med private ting? Var det slik at de f.eks kjøpte en stor hvitost og så spiser ikke du hvitost, og så tok de osteskalken med hjem? Kjøpte sjokolade du ikke ikke fikk smake? Eller kjøpte de inn søndagsmiddag de skulle ta med hjem og spise selv på kvelden? Det bli jo helt håpløst å handle inn på fellesen hvis du bare vil betale for utvalgte varer du spiser. Er du en slik som ikke vil dele på restaurantregningen fordi du valgte det billigste på menyen? Anonymkode: a735d...1b1
Virrevirrevapp Skrevet 1 time siden #12 Skrevet 1 time siden Hadde bare sagt, ser du har glemt å trekke fra det private, vippser min del av fellsen, god helg! 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #13 Skrevet 1 time siden BobbySocks skrev (8 timer siden): Jeg hadde helt sikkert betalt, fordi jeg hater konflikt, så hadde jeg fasa de ut av livet mitt. Du vil kutte ut kontakt med noen venner for all framtid pga disputt rundt noen innkjøp? For noen hundrelapper? Kan ikke tenke med det var snakk om tusener her, @Sitron10? Anonymkode: a735d...1b1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #14 Skrevet 1 time siden Problemet er jo at du valgte å betale det de krevde. Du skulle holdt på ditt. Du må ta på egen kappe at du ga etter for presset. Anonymkode: 9aaba...6a7 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå