Rødstrupa Skrevet lørdag kl. 17:50 #1 Skrevet lørdag kl. 17:50 (endret) For mitt vedkommende er det å ha det så bra som mulig mens jeg er her, med mine omgivelser og være nysgjerrig på mange ting og gjerne lære meg noe nytt.Være respektfull ovenfor mine medmennesker. Gjøre det beste ut av de mulighetene jeg har. Tar ingenting for gitt… Hva er meningen med livet for deg? Det kan man jo lure på. Hva er egentlig vitsen/meningen med å være her?…c’’.)! Endret søndag kl. 16:53 av Rødstrupa
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:12 #2 Skrevet lørdag kl. 18:12 Meningen med livet for meg er: - Å ha en jobb som utgjør en forskjell (forhåpentligvis). Jeg jobber med barn. - Å ha nok fritid som gjør at hverdagen er i balanse. - Å reise og se nye steder. - Å ha et godt forhold til samboer, familie og andre rundt meg. - Å ta vare på dyr. - Å nyte de små ting; solnedgang på balkongen, lese i et magasin uten andre planer, tenne lys, se på favorittprogrammet, spise mango, gå tur, at favorittkjolen passer igjen osv. Det siste punktet der er faktisk utrolig viktig. Jeg har lært meg at ikke alt trenger å være så stort og flott hele tiden. I tillegg gjør det at jeg takler motstand bedre, da det alltid er noe positivt å finne i livet. Anonymkode: 7b114...456 1 2
Lofilteret Skrevet lørdag kl. 19:27 #3 Skrevet lørdag kl. 19:27 Reproduksjon, som urinstinkt. Deretter å være et godt medmenneske for alt og alle rundt seg. At man selv skal ha det bra må ikke gå på bekostning av andre/miljøet. Vi her i den rike (og fredelige) delen av verden hadde hatt godt av litt "utveksling" for å forstå hvor forskjellig (og urettferdig) verden er. 2
AnonymBruker Skrevet i går, 19:17 #5 Skrevet i går, 19:17 Akkurat nå er meningen med livet å komme seg igjennom influensa så man er i bedre stand til å oppdra tenåringen før man går i pennalet. Anonymkode: 1ef42...794 1
aksase Skrevet i går, 19:32 #6 Skrevet i går, 19:32 Skal livet ha noen mening, må man gjøre en forskjell for flere enn seg selv. Et liv som ikke setter varige og positive spor på noe vis, synes jeg er vanskelig å beskrive som meningsfullt. Beste måten å gi mening til livet på, tenker jeg er å gjøre livet bedre for andre, både de som lever samtidig med deg, og de som kommer etter deg, enten det er om 2 år eller om 200 år. Med det som mål har man mange muligheter til å gjøre de riktige tingene med livet sitt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå