AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:36 #1 Skrevet lørdag kl. 17:36 Nøyaktig klokken 19 kom det brått et enormt brak utendørs. Det hørtes ut som bomben 22. juli, så jeg trodde rutene skulle knuse igjen. Jeg fikk faktisk panikk og klarte ikke tenke klart, og begynte å hyperventilere. Nå har det begynt å regne så jeg skjønner at det sannsynligvis var torden selv om det ikke står på lightningmaps, så jeg har begynt å roe meg litt. Jeg visste ikke at 22. juli satt i meg, men jeg var øyeblikkelig tilbake der jeg var den dagen. Har aldri før reagert med panikk på brannalarm eller sånne ting. Nå tenker jeg på hva jeg egentlig burde gjort, hvis det faktisk var en nødssituasjon. Skulle jeg ha gått ned i kjelleren og satt meg i boden? Hvilke ting burde jeg ta med meg ned i kjelleren? Skulle jeg hjulpet naboene ned i kjelleren (det er hvert fall én gammel dame i som ikke kan gå i trapper), og hvordan? Anonymkode: 2a2f4...580 1
mommyaka Skrevet lørdag kl. 17:45 #2 Skrevet lørdag kl. 17:45 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nøyaktig klokken 19 kom det brått et enormt brak utendørs. Det hørtes ut som bomben 22. juli, så jeg trodde rutene skulle knuse igjen. Jeg fikk faktisk panikk og klarte ikke tenke klart, og begynte å hyperventilere. Nå har det begynt å regne så jeg skjønner at det sannsynligvis var torden selv om det ikke står på lightningmaps, så jeg har begynt å roe meg litt. Jeg visste ikke at 22. juli satt i meg, men jeg var øyeblikkelig tilbake der jeg var den dagen. Har aldri før reagert med panikk på brannalarm eller sånne ting. Nå tenker jeg på hva jeg egentlig burde gjort, hvis det faktisk var en nødssituasjon. Skulle jeg ha gått ned i kjelleren og satt meg i boden? Hvilke ting burde jeg ta med meg ned i kjelleren? Skulle jeg hjulpet naboene ned i kjelleren (det er hvert fall én gammel dame i som ikke kan gå i trapper), og hvordan? Anonymkode: 2a2f4...580 Hva slags nødsituasjon da? Krig? At det tordeber? At noen holde på med opp pussing og lager lyd? Om du hørte en lyd må du jo finne ut hva det iallefall er. Og så reagere 1 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:48 #3 Skrevet lørdag kl. 17:48 mommyaka skrev (1 minutt siden): Hva slags nødsituasjon da? Krig? At det tordeber? At noen holde på med opp pussing og lager lyd? Om du hørte en lyd må du jo finne ut hva det iallefall er. Og så reagere Jeg trodde det var en bombe på den amerikanske ambassaden. Bor like ved. Lyden var øredøvende høy. Minnet om bombesmellet 22. juli. Minnet overhodet ikke om oppussingstøy. Hva mener du med å finne ut av hva det er? Hvordan? Jeg vil jo ikke gå dit det eventuelt bombes. Anonymkode: 2a2f4...580
mommyaka Skrevet lørdag kl. 17:58 #4 Skrevet lørdag kl. 17:58 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg trodde det var en bombe på den amerikanske ambassaden. Bor like ved. Lyden var øredøvende høy. Minnet om bombesmellet 22. juli. Minnet overhodet ikke om oppussingstøy. Hva mener du med å finne ut av hva det er? Hvordan? Jeg vil jo ikke gå dit det eventuelt bombes. Anonymkode: 2a2f4...580 Jeg mene at du må jo iallefall prøve å ta det litt med ro, la oss si at en bil kræsjer inn i byggingen..første du gjør et p løpe i kjelleren. Hvor lenge skal du bli der? Om en bombe etc skulle oppstå så nå du jo finne ut om du må løpe vekk fra situasjonen eller gjemme deg, om du bor i nærheten må du jo tenke på om der skulle brenne..er det trygt å fly ned i kjelleren? Kanskje du må hjelpe andre..
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:01 #5 Skrevet lørdag kl. 18:01 mommyaka skrev (Akkurat nå): Jeg mene at du må jo iallefall prøve å ta det litt med ro, la oss si at en bil kræsjer inn i byggingen..første du gjør et p løpe i kjelleren. Hvor lenge skal du bli der? Om en bombe etc skulle oppstå så nå du jo finne ut om du må løpe vekk fra situasjonen eller gjemme deg, om du bor i nærheten må du jo tenke på om der skulle brenne..er det trygt å fly ned i kjelleren? Kanskje du må hjelpe andre.. Ja, det er jo dette jeg spør om i denne tråden. Sånn at jeg er forberedt og kan reagere bedre neste gang. Men jeg vet ikke hva som er riktig å gjøre. Kan du fortelle hva du ville gjort? Anonymkode: 2a2f4...580 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:11 #6 Skrevet lørdag kl. 18:11 Hvis man skal gjemme seg for bomber så er vel kjøleskap/fryser og badekar greie steder å søke dekning. Etterpå handler det om å sjekke skadested, vurdere å evakuere, redde skadde, osv. Ved lyn og torden er det lurt å unngå å befinne seg i nærheten av det høyeste punktet i terrenget, særlig hvis punktet har metall. ( Mye av grunnen til at kirker og båter har vært utsatt for lynnedslag ) Anonymkode: cba8b...6fe
mommyaka Skrevet lørdag kl. 18:18 #7 Skrevet lørdag kl. 18:18 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ja, det er jo dette jeg spør om i denne tråden. Sånn at jeg er forberedt og kan reagere bedre neste gang. Men jeg vet ikke hva som er riktig å gjøre. Kan du fortelle hva du ville gjort? Anonymkode: 2a2f4...580 Ingen kan lese fremtiden. Du kan aldri forbedre deg på hva som vil skje. Du må ta ting når det kommer
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:22 #8 Skrevet lørdag kl. 18:22 Det kommer jo an på hva nødsituasjonen er. Ikke vits i å gå ned i kjelleren og sette seg med en flaske vann og en pakke havregryn om huset brenner. Anonymkode: d0aa7...ce2 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:28 #9 Skrevet lørdag kl. 18:28 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Ja, det er jo dette jeg spør om i denne tråden. Sånn at jeg er forberedt og kan reagere bedre neste gang. Men jeg vet ikke hva som er riktig å gjøre. Kan du fortelle hva du ville gjort? Anonymkode: 2a2f4...580 Du må få overblikk over situasjonen. Finne ut av hva det var. Gå ut. Er det andre der som har hørt/sett noe? Brenner det? Er det noen som er i nød? Trenger hjelp? Vurder situasjonen, hjelp til der det trengs eller trekk deg tilbake hvis det ser farlig ut og du ikke kan gjøre noe, og ring nødetatene. Å løpe ned i kjelleren for noe man ikke aner hva er hjelper jo ikke. Anonymkode: eb935...d70 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå