Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva vil dere si er en god lønn i Norge? Jeg tenker på et nivå som regnes som normalt og greit for folk flest, ikke de høye inntektene som landets elite har. 

Selv er jeg lektor med tilleggsutdanning. Jeg har 8 års ansiennitet. 

Anonymkode: a27f9...585

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer helt an på hvor du bor.

Anonymkode: 7da06...08e

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

650.000 tenker jeg er en ok lønn, og som jeg lever godt på.

40 år, enslig, 2 barn (12/17 år) 50%, eier rekkehus bygd i 2022 som jeg kjøpte nybygd.

Anonymkode: 1b6f3...4bb

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker at 750 er ok. Og på rundt 900 kan man endelig slappe litt av rundt økonomien. 

Anonymkode: 33032...97f

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det kommer helt an på hvor du bor.

Anonymkode: 7da06...08e

Enig. 
Jeg har 850’, men det er ikke spesielt god lønn i mitt miljø. 

Anonymkode: affc5...2a2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Enig. 
Jeg har 850’, men det er ikke spesielt god lønn i mitt miljø. 

Storby? 

Skrevet

Det kommer an på boliglån, om man har barn eller ikke, om man er enslig eller to, hvor mye utgifter man har ellers....Isolert sett så er ikke årslønn så meningsbærende. 

Jeg tjener 680K. Kollegaen min som tjener det samme og er alene uten barn, i en nedbetalt bolig, hun har en meget romslig økonomi. Reiser mye, og går på eventer hele tiden. Jeg er alenemamma og måtte kjøpe ny bolig i et hett marked etter bruddet med eksen, og barna krever ekstremt mye utgifter. Jeg kan gå i 5 år gamle klær (og gjør det), men det kan ikke voksende barn. Jeg lever trangt. 

Anonymkode: 3efe6...f04

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Storby? 

Middels stor by, men mange med høy utdanning. I vår omgangskrets har de aller fleste minimum master. 

• Liker 1
Skrevet

1,5 millioner er god lønn i min krets. Vi har alle mastergrad eller høyere og en million i årslønn er ganske vanlig blant oss. Vi er rundt 40 år. 

Anonymkode: f0a6d...804

• Liker 2
Skrevet

Alt over 7-800000 er bra. 

Anonymkode: 1fade...e99

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

1,5 millioner er god lønn i min krets. Vi har alle mastergrad eller høyere og en million i årslønn er ganske vanlig blant oss. Vi er rundt 40 år. 

Anonymkode: f0a6d...804

Jeg tror at ts spør om normal god lønn, ikke om «se på meg skrytlønn». 

Anonymkode: c0a5e...882

• Liker 16
  • Nyttig 3
Skrevet

Siden alt er så dyrt i Norge så må man minst ha 600 000 i året for å ha en ok økonomi. For å ha god råd og frihet til å gjøre ting så må man ha  nærmere en million. Men veldig mange har lønn mellom 450 000 og 550 000 som de må klare seg på. Lønnsnivå henger langt etter prisnivå på bolig,mat osv. 

Anonymkode: 06ff9...8c2

Skrevet

1 mill her ca 50k i fadte utgifter, så føler ikke det er mye overskudd.

kvir meg til ferien som eg skal ha nå

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det kommer an på boliglån, om man har barn eller ikke, om man er enslig eller to, hvor mye utgifter man har ellers....Isolert sett så er ikke årslønn så meningsbærende. 

Jeg tjener 680K. Kollegaen min som tjener det samme og er alene uten barn, i en nedbetalt bolig, hun har en meget romslig økonomi. Reiser mye, og går på eventer hele tiden. Jeg er alenemamma og måtte kjøpe ny bolig i et hett marked etter bruddet med eksen, og barna krever ekstremt mye utgifter. Jeg kan gå i 5 år gamle klær (og gjør det), men det kan ikke voksende barn. Jeg lever trangt. 

Jeg har ca. 690K. Jeg er singel uten barn (ingen planer om å få det), men ikke nedbetalt bolig. Jeg tror livet mitt hadde vært litt mer komfortabelt med partner som kunne bidra til bolig. 🤔 

Skrevet

Mannen og jeg tjener 1 mill hver. Nedbetalt hus, men nybygd hytte og dyre tenåringer (konkurranseidrett) gjør at vi har det ikke noe romslig. Får fortsatt litt penger av foreldrene mine innimellom 😂 45 år.

Anonymkode: 157ed...5d9

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Helt enig, begynte å føle det enklere da jeg nådde din lønn og var samboer. Så ble jeg nyetablert alene med to barn  og fikk det veldig trangt selv om jeg var opp i 800k. Jeg har nå skiftet karriere og karret meg rett over millionen så da ser jeg lys i tunnelen, men det tar sikkert ett år eller to før jeg har fått bygget opp buffer og sparing nok til å senke skuldrene så det er veldig relativt etter livs situasjon. Det er veldig dyrt med bolig bør min jobb. 

Anonymkode: e558c...138

Skrevet

Jeg har 900k, jobber offshore med mye fritid. Nedbetalt bolig med mulighet for å leie ut hybel. Singel, uten barn.... Elsker å reise og vurderer å kjøpe meg leilighet i utlandet. Lever ett godt men tidvis ensomt liv. Mann 42 

Anonymkode: caa95...864

• Hjerte 1
Skrevet

Hvis medianlønn var 641.000,- i 2024, så ligger vel en "god" lønn en del over det. I mine øyne er en god lønn ingenting under 1.000.000, og egentlig nærmere 1,5 og opp. 

Anonymkode: 81091...c25

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hva vil dere si er en god lønn i Norge? Jeg tenker på et nivå som regnes som normalt og greit for folk flest, ikke de høye inntektene som landets elite har. 

Selv er jeg lektor med tilleggsutdanning. Jeg har 8 års ansiennitet. 

Har ca 2 mill i lønn. Det meste går i faste utgifter så føler meg ikke rik. 
vil nok føle det når gjeldfri 

Anonymkode: 64e05...d65

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...