Gå til innhold

Resten av familien er sjelden sultne.

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det hele virker veldig rart, fra svigerfamiliens side. 

Helt ok at folk har ulike matrutiner og -preferanser. Men alle vet jo at det her helt vanlig å spise lunsj (og frokost og middag)? Selv om jeg selv gjerne utsetter maten til langt på dag, tilbyr jeg alltid frokost når jeg har gjester, og spiser gjerne sammen med dem også for selskapets skyld. 

Hvis jeg var deg hadde jeg bare gjort gode miner til slett spill, smilt og sagt at "jeg er sulten, jeg, så ordner meg litt lunsj!". Og så spurt om barna også ville ha, evt. bare ordnet til dem. "Alle" vet også at barn og unge er anbefalt ikke å faste...

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.9.2025 den 22.09):

Du er ikke et barn i vekst. 

Anonymkode: 71633...161

Ungene trenger max 3 måltider om dagen

Anonymkode: 19437...bb8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ungene trenger max 3 måltider om dagen

Anonymkode: 19437...bb8

Det er anbefalt med 4 hovedmåltider + 1-2 mellommåltider. Barn trenger mat jevnt gjennom dagen, og de spiser mindre måltider om gangen. 

Anonymkode: e2bad...871

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det er anbefalt med 4 hovedmåltider + 1-2 mellommåltider. Barn trenger mat jevnt gjennom dagen, og de spiser mindre måltider om gangen. 

Anonymkode: e2bad...871

Nå ja... mine tanteunger (minste var 5 år) var med meg på hotell og de syntes hotellfrokost var så fantastisk godt at de spiste så mye til frokost at de ikke var sultne før middag kl 18. De er sånne som spiser ørten ganger om dagen vanligvis og de blir sultne. Tydeligvis bare snakk om vane. 

Anonymkode: 80e99...cc2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...