Gå til innhold

Resten av familien er sjelden sultne.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler meg som ett matvrak her.. jeg og mannen med to barn (10 og 12 år) er på hytta med svigerforeldrene mine. De insisterer på å stå for all matlaging.  Måltider her er frokost i 09 tida, så middag i 18 tida. Min mann og ungene har ingen problemer med det, så da jeg foreslo en lunsj i 13 tida møtte jeg store øyne og kommentarer som «er du sulten, igjen?» «oj, det blir alt for tidlig for meg» osv. Er det jeg som er sær eller hva?  Min mann er vant med å spise to store måltider hver dag, men vi har middag tidligere hjemme enn på hytta. Mine barn spiser når de blir tilbudt mat eller når det blir forventet av dem. Eldste sier hun ikke kjenner at hun er sulten. Aldri liksom. 
Både mannen min, barna og svigerforeldrene mine er tynne. Jeg er slank men ser lubben ut ved de.  Er det jeg som er på jordet her eller er det dette som er det naturlige? Jeg vet mange driver med periodisk faste og har hørt det er bra, men jeg kjenner jeg kan bli svimmel hvis jeg ikke spiser noe på så lang tid. Jeg klarer liksom ikke å fylle meg opp så mye på frokost at jeg varer i så mange timer. Jeg satte fram til lunsj i dag, men det var bare barna som kom og spiste.. neste gang vi reiser på hytta med svigerforeldrene så skal jeg ikke høre på de når de ber oss om å ikke ha med noe.. 

Anonymkode: 6d1b2...e44

• Liker 1
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det lukter spiseforstyrrelser.

Anonymkode: c22a4...45c

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er for lite mat til barn som vokser

Anonymkode: 92398...377

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke sær😊 Jeg hadde spist både lunsj og kvelds i tillegg til deres måltider. 

Anonymkode: e4665...266

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette høres så rart ut at jeg sliter med å tro på det. Og jeg skjønner heller ikke at du må spørre om det er du som er sær, for det er HELT unormalt å spise bare to måltider til dagen, det vet da alle. 

Anonymkode: 83092...87d

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette var spesielt. 

Anonymkode: ab7f4...90e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser bare lunsj og middag i hverdagen, og frokost og middag i helgene. MEN, når frokosten er så tidlig som kl 9, så høres det lenge ut. Og for barn i vekst kan man selvsagt ikke spise sånn. På hytte er man vel gjerne på en tur og sånn også? Da blir man jo fort mer sulten.

Anonymkode: fcd03...40a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke slank hvis du er lubben. Heller ikke ved siden av tynnere folk. Da er du bare lubben. 

Og nei, det er ikke normalt å bare spise frokost og sen middag. Man må ha mat i mellom der.

Anonymkode: 7d531...404

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta med egen mat så du blir mett. Men ikke press ungene til å spise når de ikke er sultne, det kommer det ikke noe godt ut av. Familien din er forøvrig uoppdragen når den kommenterer oj sulten nå igjen. Folk er forskjellige, og det bør respekteres.

Anonymkode: 7db00...70f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var sånn som din svigerfamilie. Ble aldri sulten. Det kunne fint gå en hel dag uten at jeg spiste noe, fikk bare litt svak hodepine.  
Men så fikk jeg en tarminfeksjon på ferie, og etter det har jeg vært konstant sulten i 12 år. Får aldri nok mat.  

Anonymkode: 85f38...173

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ta med egen mat så du blir mett. Men ikke press ungene til å spise når de ikke er sultne, det kommer det ikke noe godt ut av. Familien din er forøvrig uoppdragen når den kommenterer oj sulten nå igjen. Folk er forskjellige, og det bør respekteres.

Har tenkt å ta med mer ved en ev neste gang. Mine barn kjenner ikke at de er sultne. Jeg kan se at de blir uoppmerksomme eller sure og tenke at «ja det er jo så lenge siden de har spist» men de skjønner ikke helt at de er sultne. Min mann er litt lik der. De må minnes på å spise noen ganger.  Jeg presser de ikke selvfølgelig. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer litt an på detaljene her. Hva regner du som et måltid? Er hele gjengen festende fra 9 til 18? Eller er det vafler og kaffe eller noe annet som foregår i mellomtiden som per def. Ikke er verken lunsj eller middag? 

Anonymkode: a9f8f...7b7

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Har tenkt å ta med mer ved en ev neste gang. Mine barn kjenner ikke at de er sultne. Jeg kan se at de blir uoppmerksomme eller sure og tenke at «ja det er jo så lenge siden de har spist» men de skjønner ikke helt at de er sultne. Min mann er litt lik der. De må minnes på å spise noen ganger.  Jeg presser de ikke selvfølgelig. 

Derfor barn må bes om å spise.Det er ikke press å si til unger at det er lunsj.

Og tydeligvis også din mann. Blir han sur, burde han spist.

3 til 4 måltider om dagen er jo det normale. Vil si tre er for lite for barn. Selv spiser jeg tre, men starter fra lunsj.

(Tynn eller tjukk, er ikke avhengig av antall måltider, men kaloriene i løpet av dagen.)

Anonymkode: b08a2...80a

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Moren vil kun legge inn flere måltider, slik som er vanlig når de er hjemme. Det står ingenting om å presse noen.

Anonymkode: 83092...87d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser 2 ganger om dagen. Ser ikke problemet 

Anonymkode: 73b0f...bbe

Skrevet

Jeg hadde måttet ha mat fire ganger om dagen, så de skulle møtt meg!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri skjønt meg på folk som må ha kveldsmat, men frokost, lunsj og middag er helt normalt i mine øyne.

Anonymkode: 2feca...81f

Skrevet

Barna må ha lunsj! 2 måltider for en 10 og 12 åring pr dag, i den heftigeste vekstfasen? Her må du ta ansvar som mor. De gamle trenger ikke så mye mat. Merker stor forskjell på det bare fra 30 til 40 årene - at man faktisk trenger mindre mat jo eldre man blir. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Du er ikke et barn i vekst. 

Anonymkode: 71633...161

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er ikke noe problem, problemet oppstår hvis man ikke vil gi mat til gjester som er sultne, og kommer med ufine kommentarer.

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...