AnonymBruker Skrevet 13. september #1 Skrevet 13. september Har vært sammen med min partner i 3 år og har planer om giftemål til vinteren. Vi tok begge nylig en MyHeritage test og det viser seg at vi er firemenninger. Altså vi har en felles tippoldeforeldre. Dette visste vi ingenting om når vi ble sammen. Vet det er lovlig å gifte seg men bør vi gjøre det? Hva hadde du gjort? Anonymkode: 9e67d...3ec 1
AnonymBruker Skrevet 13. september #2 Skrevet 13. september Firemenning tenker jeg er helt greit. Det er sikkert en god del som er sammen med firemenningen sin uten å engang vite det. Men dere trenger jo ikke akkurat å kringkaste det til folk. Anonymkode: bea17...a11 7
AnonymBruker Skrevet 13. september #3 Skrevet 13. september Jeg vet ikke engang hvem mine firmenninger er 😂 Ja, jeg kan finne det ut, men altså, det er så langt ute at det går fint. Kan til og med driste meg til at tremenning går fint. Anonymkode: e7d7f...b3a 1 1
Daisy-love Skrevet 13. september #5 Skrevet 13. september Jeg hadde tiet stille og giftet meg om dette virkelig er mannen du elsker 🥰 Trenger ikke kringkaste det, samt at på små steder er dette her fryktelig vanlig, og det vil for de aller fleste gå helt fint. Tipper for dere også. Formeninger er langt nok ute til at det ikke er noe krise. Regner med dere har stor familie, og dere ikke treffer alle? Da er det få som kan nøste opp i dette, og enda mer om det er pga en av dere har opphav fra et barn utenfor ekteskapet/postmannen. Forstår dere tenker på det da. Har dere noe arvelig sykdom inni bildet så er jo det også selvsagt en ekstra faktor. 2
AnonymBruker Skrevet 13. september #6 Skrevet 13. september Har ingen betydning med tanke på dna, glem det. Anonymkode: d2ffe...292 1
AnonymBruker Skrevet 13. september #7 Skrevet 13. september Frem til 1. januar i år kunne du ha giftet deg med et søskenbarn. Synes ikke at firmenninger er for nære slekt. Anonymkode: fabe5...b87 1
AnonymBruker Skrevet 13. september #8 Skrevet 13. september Vi er ikke så mange i dette landet. Vil tro det er mange firmenninger som er gift med hverandre uten å vite om det. Anonymkode: 00b61...37b 3
AnonymBruker Skrevet 13. september #9 Skrevet 13. september Mamma og stefaren min er også i slekt. Tror mamma er firmenning til sin svigermor, og at stefaren min og jeg er femmenninger. De hadde vært sammen i over ti år før de plutselig fant ut at de hadde felles slekt. Pappa er nærmeste nabo til sin firmenning enda de bor i en annen by enn der slekta kom fra. Oppdaget det med gentest sånn som TS. Anonymkode: 36f49...7af 2
AnonymBruker Skrevet 13. september #10 Skrevet 13. september Kvalmt. Hadde jeg aldri klart. Anonymkode: 44897...cec 1 1
Mymlen Skrevet 13. september #11 Skrevet 13. september Er du velig bekymret for om det kan ha konsekvenser for eventuelle barn, så kan man genteste seg mer. Vi vet jo at barn av foreldre som er søskenbarn ofte får svært skadede barn, men ikke alle. Det blir gjerne verre der det skjer i flere generasjoner nedover. Siden dere driver litt med myheritage, så har dere nok oversikt over forfedre og kan derfor se om flere i nær slekt har fått barn sammen. Ellers så er det mer vanlig at det skjer enn man skulle trodd. Det er stort sett bare snakk om at dere deler 1%- 2% dna, som er svært lite
AnonymBruker Skrevet 13. september #12 Skrevet 13. september Haha. Har ikke noe å si Anonymkode: 1a182...a52 1 1
Bombasi Skrevet 13. september #13 Skrevet 13. september Firemenninger er helt innafor å gifte seg med. Ta kjærligheten videre med god samvittighet du. Det er ingenting å tenke på. 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. september #14 Skrevet 13. september Bombasi skrev (57 minutter siden): Firemenninger er helt innafor å gifte seg med. Ta kjærligheten videre med god samvittighet du. Det er ingenting å tenke på. Ja, tenker det samme. Det er langt ute på slekts greina. Anonymkode: fbf6f...7b7 1
AnonymBruker Skrevet 13. september #15 Skrevet 13. september Det er så langt ut på slektstreet at jeg glatt hadde ignorert det. Anonymkode: e61dd...36b 1
AnonymBruker Skrevet 13. september #16 Skrevet 13. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Kvalmt. Hadde jeg aldri klart. Anonymkode: 44897...cec Hvorfor er det kvalmt? Anonymkode: e7d7f...b3a 2
AnonymBruker Skrevet 13. september #17 Skrevet 13. september Sammen med 4menning og hadde ikke stusset om vi skulle giftet oss eller fått barn. Ikke aktuelt da vi er for gamle til å få barn og ingen av oss vil inngå ekteskap (av helt andre grunner enn at vi er i slekt) Anonymkode: 23fb1...b24 1
Liveterspennende Skrevet 13. september #18 Skrevet 13. september Tenk hvor heldig du er, så langt ut, men dog så nærmt og helt innafor, nei gift dere, få barn og nyt kjærligheten til det fulle. 1
Liveterspennende Skrevet 13. september #19 Skrevet 13. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Kvalmt. Hadde jeg aldri klart. Anonymkode: 44897...cec Idiot! 2 1
-jk- Skrevet 14. september #20 Skrevet 14. september AnonymBruker skrev (14 timer siden): Kvalmt. Hadde jeg aldri klart. Anonymkode: 44897...cec Hva er greit da mener du? Femmenninger? Seksmenninger? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå