Blåttvann Skrevet 14. september #41 Skrevet 14. september AnonymBruker skrev (21 timer siden): Han sier han ikke vil bruke penger på det. TS Anonymkode: a809d...93f Det må han. Hadde gitt han én sjanse til, dersom han glemmer det igjen må han kjøpe komfyrvakt. For en type... Dessuten hadde jeg kjøpt platetopp. Da kan man stille inn tid på enkelte. Og den skrur seg av hvis det ikke står kjeler på. 3
AnonymBruker Skrevet 14. september #42 Skrevet 14. september AnonymBruker skrev (21 timer siden): Han sier han ikke vil bruke penger på det. TS Anonymkode: a809d...93f AnonymBruker skrev (21 timer siden): Han har glemt det stadig mens vi var sammen før vi fikk barn, men nå etter vi har fått barn glemmer han det fortsatt. Jeg må ofte minne han på å skru av når jeg går på kjøkkenet tilfeldig og ser at plate fortsatt står på og er rødglødende. Sier ifra til han hver gang men føler han bare blir irritert. Jeg er så redd for våre barns sikkerhet og, spesielt etter den brannen som nettopp var på Hamar. Hvordan få han til å skru av en gang for alle? Anonymkode: a809d...93f Du er så redd for barna dine, men du er enig med han om å ikke bruke penger på komfyrvakt? Eller er det kun mannen din som bestemmer hvilke sikkerhetstiltak dere skal ha i huset? Anonymkode: c3250...fb1 9 2
Snok1 Skrevet 14. september #43 Skrevet 14. september AnonymBruker skrev (21 timer siden): Da ville jeg brukt mine egne på det. Livene til ungene får gå foran hans manglende kontroll Anonymkode: 28a07...1eb Dette er åpenbart fasit. 2
lillevill Skrevet 14. september #44 Skrevet 14. september AnonymBruker skrev (21 timer siden): Han sier han ikke vil bruke penger på det. TS Anonymkode: a809d...93f Men du kan jo gjøre det? Bestemmer han alt? 4
BobbySocks Skrevet 14. september #45 Skrevet 14. september Man spør ikke om lov til å kjøpe komfyrvakt når gubben prøver antenne huset, da bare kjøper man en og monterer den. Og så ville jeg ikke sagt i fra pent mer, jeg ville brølt. 5 1
AnonymBruker Skrevet 14. september #46 Skrevet 14. september komfyrvakt er billigere enn begravelse for mannen og barna. Anonymkode: 6c159...62f 5
AnonymBruker Skrevet 14. september #47 Skrevet 14. september AnonymBruker skrev (21 timer siden): Han sier han ikke vil bruke penger på det. TS Anonymkode: a809d...93f Hahaha Han hadde fått bo alene uten barna. Så dumme folk kan ikke ha ansvar for barn. Han kan heller ikke bo i blokk eller rekkehus. Anonymkode: 30713...957 5
AnonymBruker Skrevet 14. september #48 Skrevet 14. september Du setter barnas sikkerhet først, og bestiller komfyrvakt. Om han synes det er dumt sier du at det synes du og, men åpenbart nødvendig. Om han krangler, så ser du dumt på han. Om han blir sur, så er det en liten pris å betale når alternativet ditt er at huset brenner ned. Anonymkode: cfa49...83c 3 1
AnonymBruker Skrevet 14. september #49 Skrevet 14. september AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg glemte det senest i dag igjen! Tømte gryten for spaghettiskruer og lot gryten stå på platen (som jeg trodde jeg hadde skrudd av). Siden det var vann i gryten gikk det greit og jeg oppdaget det da vi var ferdig med å spise og jeg skulle rydde alt bort, men fader da! Så enkelt å overse! Anonymkode: 26368...6d8 Det er veldig enkelt å overse, og i et stresset øyeblikk kan det glemmes av alle. Men om det er et gjentagende problem, så er det ganske uansvarlig å ikke gjøre noe for å sikre. Anonymkode: cfa49...83c 5
AnonymBruker Skrevet 14. september #50 Skrevet 14. september Og et argument til TS, om x antall år er barna hjemme alene og lager seg mat etter skolen, og etterhvert er de våkne og lager seg mat etter dere har lagt dere også. Da må dere kjøpe komfyrvakt uansett, så heller nå og sørge for at ungene blir gamle nok til å begynne å bruke komfyren de også. Anonymkode: cfa49...83c 4
AnonymBruker Skrevet 14. september #51 Skrevet 14. september AnonymBruker skrev (22 timer siden): Han sier han ikke vil bruke penger på det. TS Anonymkode: a809d...93f Jeg tenker at der har han ikke noe valg! Er man distre og kan glemme å skru av plater og lignende så må man bare ha komfyrvakt! Anonymkode: 542cb...cd0 3
AnonymBruker Skrevet 14. september #52 Skrevet 14. september Du må skaffe komfyrvakt nå. Du kan ikke utsette barna for den faren. Anonymkode: 5d5ce...24a 3
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:03 #53 Skrevet søndag kl. 19:03 Billigste koster 799 og så oppover. Regner med at du bestemmer over deg selv TS? Hvis ikke er det på tide å komme seg på krisesenter med barna. Kom deg vekk fra denne mannen. For virker mer som mannen driver med psykisk terror med trussel om å brenne ned huset 🤔 At du ikke det hele tatt er sammen med denne mannen som heller offrer ditt og barnas liv for en tusen lapp er sjokkerende 🤦♀️ Anonymkode: 0317c...ac1 3 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:41 #54 Skrevet søndag kl. 19:41 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg glemte det senest i dag igjen! Tømte gryten for spaghettiskruer og lot gryten stå på platen (som jeg trodde jeg hadde skrudd av). Siden det var vann i gryten gikk det greit og jeg oppdaget det da vi var ferdig med å spise og jeg skulle rydde alt bort, men fader da! Så enkelt å overse! Anonymkode: 26368...6d8 Jeg har gjort det en gang som jeg husker altfor godt. En flik av en gryteklut lå på plata som stod på en, og jeg hastet ut av huset for å rekke noe. Da jeg kom tilbake var fliken blitt til aske, og huset var fullt av en kjemisk lukt, men ikke røyk. Nå sjekker og dobbeltsjekker jeg før jeg går ut av kjøkkenet, og lar ikke plata stå på om jeg går på do en gang. Jeg fikk en støkk for å si det sånn. Anonymkode: 97792...7a8 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:53 #55 Skrevet mandag kl. 17:53 Jeg ville vært mer bekymret for tidlig demens enn mangel på komfyrvakt. Ikke normal atferd. Anonymkode: eadc2...667 1 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:58 #56 Skrevet mandag kl. 17:58 AnonymBruker skrev (På 14.9.2025 den 15.52): Jeg tenker også på kognitiv svikt når en voksen person glemmer noe så viktig som å skru av en plate? I alle dager.. Anonymkode: 4424f...3d9 AnonymBruker skrev (På 14.9.2025 den 18.06): Jeg tenker at der har han ikke noe valg! Er man distre og kan glemme å skru av plater og lignende så må man bare ha komfyrvakt! Anonymkode: 542cb...cd0 Nettopp, alle kan glemme iblant, men helst ikke hele tiden. Og når man reagerer med sinne og nekter å iverksette tiltak, er det noe rart på ferde. Komfyrvakt er lurt å ha uansett, plutselig skjer det noe mens man er alene med barna, illebefinnende eller noe, mens plata står på. Selv har jeg komfyr med timer nå, tenker mer på slikt jo eldre jeg blir. Men uhell i hjemmet kan skje alle. Anonymkode: bdfcc...49f 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 06:29 #57 Skrevet tirsdag kl. 06:29 Gi ham komfyrvakt i jule/bursdagsgave👌 Anonymkode: 02326...f3e 1 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 06:43 #58 Skrevet tirsdag kl. 06:43 Ærlig talt, tafatte menneske! Du installerer enten komfyrvakt og/eller bytter topp til induksjon. Du må ha litt ryggrad. Da er hans bursdagsgave, julegave og farsdagsgave i en viss til fremover gaven at hans dumskap ikke skal ta livet av familien. Bare å sette i gang, ingenting å lure på Anonymkode: 281c1...739 1 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 09:17 #59 Skrevet tirsdag kl. 09:17 AnonymBruker skrev (På 13.9.2025 den 19.09): Han sier han ikke vil bruke penger på det. TS Anonymkode: a809d...93f Bruk penger på det du da.. Anonymkode: 10086...181
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 09:18 #60 Skrevet tirsdag kl. 09:18 Hvorfor har du barn med en sånn løk? Anonymkode: 8e58b...4e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå