Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en singel periode for noen år siden og innledet da et forhold til en gift mann. Ja, jeg vet det er veldig galt, men den perioden så tenkte jeg ikke så mye på det og jeg falt pladask for han første gang jeg traff han. Vi hadde det veldig fint sammen den perioden, men så traff jeg en ny og avsluttet forholdet. Det tok lang tid før elskeren ga opp. Han sendte meldinger  og holdt på helt til jeg blokket han på alle sosiale medier. 
Jeg visste jo at det aldri ville bli oss og jeg elsker virkelig min nye samboer. 
I mitt sinn vil elskeren alltid være «the one that got away». 
Samboer og jeg har det veldig fint og går med gifteplaner. 
Plutselig dukker min tidligere elsker opp på tv i tide og utide den siste tiden i forbindelse med valget. 
Plutselig så er jeg litt satt tilbake og mange minner strømmer på. 
Han er nesten daglig i aviser og mye på tv. 
Jeg ville jo aldri rote meg borti han igjen, men det er med blandede følelser jeg ser han. Jeg får dårlig samvittighet overfor min nye samboer over min reaksjon på den her mannen. 
Han er fortsatt utrolig kjekk og som før så har han den nest behagelig stemmen og fineste latteren jeg vet om. 
Dessverre så leser jeg også uttalelser han kommer med i avisen. 
Vet han kommer til å være mye i media fremover, så jeg er litt i villrede på hvodan håndtere min egen reaksjon…. 
Noen råd/tips? 

Anonymkode: 99a44...5da

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke så mye å håndtere.

Anonymkode: c7295...a5c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å unngå de stedene  han er på?

Anonymkode: c9769...66d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Mitt tips er at din samboer finner seg en han fortjener. Hadde jeg blitt sammen med en fyr og så funnet ut av at han fortsatt siklet og lengtet etter en dame hadde sex med for flere år siden hadde jeg gjort det slutt med en gang. Null respekt!

Anonymkode: 24d02...f7b

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvem er han? Tror du han fortsatt er åpen for kvinnelig kontakt?

Anonymkode: bf64e...db0

AnonymBruker
Skrevet

Ikke så mye du kan gjøre annet enn å akseptere at du har en fortid. Jeg tror vi er mange som fortsatt kan kjenne på at vi er glad i tidligere partnere, uten at det nødvendigvis nå være noe feil om det. Jeg bryr meg om mine tidligere partnere, og se vil jo for alltid være en del av min livshistorie. 

Du får forsøke å unngå lese/se så mye om han som du kan. 

Anonymkode: 5fb01...490

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva med å unngå de stedene  han er på?

Dvs alle steder det er en tv?

Er det kanskje snakk om Bulke-Jens, TS? Håper i det minste ikke det er Trond Giske. 😄

Anonymkode: dc4b7...559

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det kanskje snakk om Bulke-Jens, TS? Håper i det minste ikke det er Trond Giske. 😄

Har ikke sett en eneste politiker på tv i år, jeg. Så det lar seg nok lett gjøre. 

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har ikke sett en eneste politiker på tv i år, jeg. Så det lar seg nok lett gjøre. 

", TS" indikerte at spørsmålet var til TS.

Skrevet

Litt usikker her, men kan du tillate deg selv å mimre litt, samtidig som du setter minnene i perspektiv? Det var da, men nå har du denne fantastiske mannen, med alle de egenskapene, som du er så heldig og snart skal gifte deg med. 

Han er vel gjerne fremdeles gift også, så det blir jo ikke dere uansett, og du har ikke egentlig lyst til å være den kvinnen

Prøv å sett pris på det du har. 🩵

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Daisy-love skrev (1 minutt siden):

Litt usikker her, men kan du tillate deg selv å mimre litt, samtidig som du setter minnene i perspektiv? Det var da, men nå har du denne fantastiske mannen, med alle de egenskapene, som du er så heldig og snart skal gifte deg med. 

Han er vel gjerne fremdeles gift også, så det blir jo ikke dere uansett, og du har ikke egentlig lyst til å være den kvinnen

Prøv å sett pris på det du har. 🩵

TS her, 

Ja, jeg setter virkelig pris på det jeg har nå og ville som sagt aldri involvert meg i den mannen igjen. Derfor blokkerte jeg han på alt av SoMe. 
Var derfor det ble litt «sjokk» da han plutselig dukket opp flere ganger i uken på  tv. 
Pga. jeg har det så godt nå så er det jo derfor jeg får dårlig samvittighet overfor min nye samboer som er beste mannen i verden og som jeg vil dele livet med. 
Skulle bare ønske jeg kunne skru av minnene som dukker opp i hodet…  

• Hjerte 3
Skrevet

Han ble valgt inn på Stortinget, altså.

Kanskje han blir familiepolitisk talsperson for sitt parti, og får mye tid på skjermen til å snakke om hvor mye kjernefamilien betyr for samfunnsstrukturen?

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

TS her, 

Ja, jeg setter virkelig pris på det jeg har nå og ville som sagt aldri involvert meg i den mannen igjen. Derfor blokkerte jeg han på alt av SoMe. 
Var derfor det ble litt «sjokk» da han plutselig dukket opp flere ganger i uken på  tv. 
Pga. jeg har det så godt nå så er det jo derfor jeg får dårlig samvittighet overfor min nye samboer som er beste mannen i verden og som jeg vil dele livet med. 

Skjønner minnene kommer. Nå husker jeg ikke bibelverset 100%, men det er noe med at «en ikke kan noe for at en fugl lander på hodet ditt, men en trenger likevel ikke å la det bygge et reir». Ikke ordrett og jeg hørte det på et tv-program på engelsk, og jeg har tenkt mye på det. At en tenker på ungdomskjæresten, eller andre en har en fortid med tror jeg er naturlig, men jeg hadde ikke tillatt meg å fantasere om han. Aner ikke om du gjør det, men det er jo en forskjell. 
Kan jo være det går seg til også, og det blir normalen å se han rundt fordi. 

Jeg måtte blokkere en studiekamerat i min tid. Han er lokalpolitiker og vært det i mange år nå. Ordentlig drittsekk. Ikke bor han så langt unna heller. Går fordi han, og ser han på bussen titt som det er, men tenker lite ekstra om han, annet enn at jeg ikke gidder å bruke tiden på å høre på ham da når jeg vet hvordan han er. Han var aktiv i politikken under studietiden også. Det har gått seg fint til. Det er jo ikke det samme, men håper likevel det går seg til for deg også. 🩵

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Daisy-love skrev (1 minutt siden):

Skjønner minnene kommer. Nå husker jeg ikke bibelverset 100%, men det er noe med at «en ikke kan noe for at en fugl lander på hodet ditt, men en trenger likevel ikke å la det bygge et reir». Ikke ordrett og jeg hørte det på et tv-program på engelsk, og jeg har tenkt mye på det. At en tenker på ungdomskjæresten, eller andre en har en fortid med tror jeg er naturlig, men jeg hadde ikke tillatt meg å fantasere om han. Aner ikke om du gjør det, men det er jo en forskjell. 
Kan jo være det går seg til også, og det blir normalen å se han rundt fordi. 

Jeg måtte blokkere en studiekamerat i min tid. Han er lokalpolitiker og vært det i mange år nå. Ordentlig drittsekk. Ikke bor han så langt unna heller. Går fordi han, og ser han på bussen titt som det er, men tenker lite ekstra om han, annet enn at jeg ikke gidder å bruke tiden på å høre på ham da når jeg vet hvordan han er. Han var aktiv i politikken under studietiden også. Det har gått seg fint til. Det er jo ikke det samme, men håper likevel det går seg til for deg også. 🩵

Takk, veldig fint skrevet. 
Nei, jeg fantaserer ikke om han, men har «fnist» litt inni meg da han er på tv og da har jeg tenkt på at den kroppen har jeg vel vært «all over» på. Rast også å se hvor stor forskjell det er på han da han er på tv og hvordan han er privat. 
Men, som sagt ingen fantasier i det hele tatt, og det er jeg glad for. Det hadde gjort alt mye verre. 
Er ikke sånn at jeg tenker på han andre tider på døgnet heller, er da han dukker opp på tv at det strømmer på. Var et portrett program om han der han bl.a viste frem hytta og da kjente jeg faktisk at jeg ble nesten forlegen, var jo ikke foreberedt på det. 
Men, jeg får satse på at det gir seg over tid. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hvem er Bulke-Jens? Regner med det ikke er Stoltenberg 😂 For det kan jeg si at det ikke er. 
Heller ikke Giske. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg visste jo at det aldri ville bli oss og jeg elsker virkelig min nye samboer. 
I mitt sinn vil elskeren alltid være «the one that got away». 
Samboer og jeg har det veldig fint og går med gifteplaner. 

Dette er jo litt selvmotsigende da, eller vet du ikke hva uttrykket du bruker betyr? 

Anonymkode: d3e95...220

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

TS her, 

Hvis du virkelig er glad i samboeren og har det fint med han, har du ingen grunn til å føle dårlig samvittighet overfor han. Det at du synes dette er så vanskelig, sier meg at du har masse følelser for denne tidligere elskeren din. Det er det du trenger å rydde opp i, ikke hvordan du skal unngå elskeren. Han burde være en del av fortiden din, så du burde takle å se han på TV.

Anonymkode: 5e890...e3d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, jeg fantaserer ikke om han, men har «fnist» litt inni meg da han er på tv og da har jeg tenkt på at den kroppen har jeg vel vært «all over» på. Rast også å se hvor stor forskjell det er på han da han er på tv og hvordan han er privat. 
Men, som sagt ingen fantasier i det hele tatt, og det er jeg glad for. Det hadde gjort alt mye verre. 
Er ikke sånn at jeg tenker på han andre tider på døgnet heller, er da han dukker opp på tv at det strømmer på. Var et portrett program om han der han bl.a viste frem hytta og da kjente jeg faktisk at jeg ble nesten forlegen, var jo ikke foreberedt på det. 

Bare hyggelig det lille jeg kunne hjelpe, og da har du jo en viss kontroll, også trenger du jo strengt tatt ikke se noen portretter med ham. Du kan gjerne være litt god med deg selv å droppe sånn 🩵

Skrevet

Du kan for eksempel slutte å romantisere fortiden. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvorfor så du på portrettprogrammet? 

Jeg kjøper overhodet ikke at du ikke har noen fantasier i det hele tatt eller at du ikke tenker på han ellers. Du virker mildt sagt litt besatt og betatt av han enda. Du skal ikke satse på at det går over, du skal jobbe med å bli ferdig med han. Klarer du ikke det, er det uredelig overfor samboeren din.

Anonymkode: 5e890...e3d

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...