AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #1 Skrevet 17 timer siden Vi skal gifte oss neste år og skal snart sende ut invitasjoner. Vi har i grunn alt vi trenger i huset vårt og ønsker og egentlig ingen gaver i det hele tatt, men et lite pengebeløp til vår bryllupsreise kan komme godt med. Mange sier at de ikke vil ha gaver mens de egentlig vil det, men jeg har oppriktig ikke lyst på noe mer materielt. Så jeg lurer på hvordan det kan formuleres på en fin måte? "Vi ønsker oss ingen gaver, men om du likevel vil gi noe kan det vippses til XXXXXX". Hva er vanlig her? 😊 #69dudes Anonymkode: cf71f...45b
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #2 Skrevet 17 timer siden Man kan ikke diktere hva andre skal gi, men det er helt greit å formulere noe om at «vi har det vi trenger, men et lite beløp til bryllupsreisen hadde kommet godt med». Så får dere nok noen andre gaver også om dere har en del gjester. Anonymkode: b43cf...fbb 9
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #3 Skrevet 17 timer siden Du MÅ spesifisere hva dere ønsker penger til, ellers blir det helt merkelig Vanlig å skrive at man ikke ønsker gave, men er lite bidrag til bryllupsreise. Anonymkode: cf950...676 2
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #4 Skrevet 17 timer siden Vi hadde vårt bryllup i utlandet og syns det var lettere å formulerer det på engelsk. Vi skrev noe slikt som «If you wish to bless the couple, please consider a financial gift as they will be traveling overseas after the wedding and have limited space to bring gifts home onboard the flight.”. Anonymkode: 84dc0...782
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #5 Skrevet 17 timer siden Da hadde det blitt ingenting fra oss. Anonymkode: c597a...24e 4
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #6 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da hadde det blitt ingenting fra oss. Anonymkode: c597a...24e Å kjøpe en gave krever innsats. Å ikke kjøpe en gave krever ingen innsats. Penger heller enn ting er altså en forenkling for enhver gjest. Likevel later du til å ha valgt å bli fornærmet på dette (for deg fiktive) ønsket om penger heller enn gave? Hvorfor tok du det valget, tenker du? Anonymkode: 0a4d4...e85 7 1
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #7 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Da hadde det blitt ingenting fra oss. Anonymkode: c597a...24e Penger er jo mye lettere for gjestene, da slipper de jo å bruke tid på å finne gave. Det er 2025, det tar ca.30 sekunder å finne ut hvor mye en gave kostet om det var det du tenkte på 🤭 Selv hadde jeg blitt glad om jeg måtte gi penger fremfor gave om jeg ble bedt i et bryllup. TS Anonymkode: cf71f...45b 2
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #8 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Penger er jo mye lettere for gjestene, da slipper de jo å bruke tid på å finne gave. Det er 2025, det tar ca.30 sekunder å finne ut hvor mye en gave kostet om det var det du tenkte på 🤭 Selv hadde jeg blitt glad om jeg måtte gi penger fremfor gave om jeg ble bedt i et bryllup. TS Anonymkode: cf71f...45b Deg om det. Anonymkode: c597a...24e 8
Raven.Writingdesk Skrevet 16 timer siden #9 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Penger er jo mye lettere for gjestene, da slipper de jo å bruke tid på å finne gave. Det er 2025, det tar ca.30 sekunder å finne ut hvor mye en gave kostet om det var det du tenkte på 🤭 Selv hadde jeg blitt glad om jeg måtte gi penger fremfor gave om jeg ble bedt i et bryllup. TS Anonymkode: cf71f...45b Si at det er til bryllupsreisen, da hadde jeg vært mye mer motivert til å gi enn bare «vi ønsker oss penger».. 1
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #10 Skrevet 16 timer siden Man sender ikke ut invitasjoner et år før bryllupet, man sender 'save the date' med informasjon om dato, tid og sted, som navnet antyder. Invitasjonen sendes 2-3 måneder før. Ytterligere praktisk informasjon kan gis på en bryllupshjemmeside eller tilsvarende. Inklusive at man ikke ønsker gaver. Det hører ikke hjemme i invitasjonen. Det finnes ingen "fin måte" å tigge penger på. Dere ønsker ikke gaver. Ferdig. Anonymkode: b45a5...879 4 6
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #11 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (14 timer siden): Vi hadde vårt bryllup i utlandet og syns det var lettere å formulerer det på engelsk. Vi skrev noe slikt som «If you wish to bless the couple, please consider a financial gift as they will be traveling overseas after the wedding and have limited space to bring gifts home onboard the flight.”. Anonymkode: 84dc0...782 Hæ, er du helt sprø??? «If you wish to bless the couple» - dere SKREV ikke det? Skikkelig manipulerende 😂 Anonymkode: 0c3db...fb7 11
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #12 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (14 timer siden): Å kjøpe en gave krever innsats. Å ikke kjøpe en gave krever ingen innsats. Penger heller enn ting er altså en forenkling for enhver gjest. Likevel later du til å ha valgt å bli fornærmet på dette (for deg fiktive) ønsket om penger heller enn gave? Hvorfor tok du det valget, tenker du? Anonymkode: 0a4d4...e85 Hvorfor tror du den som skrev det ble fornærmet? Anonymkode: 0c3db...fb7 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #13 Skrevet 2 timer siden «Vi ønsker oss ingenting, men gjerne penger» knis. Anonymkode: 5797c...15a 1
petterm Skrevet 2 timer siden #14 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (14 timer siden): Vi skal gifte oss neste år og skal snart sende ut invitasjoner. Vi har i grunn alt vi trenger i huset vårt og ønsker og egentlig ingen gaver i det hele tatt, men et lite pengebeløp til vår bryllupsreise kan komme godt med. Mange sier at de ikke vil ha gaver mens de egentlig vil det, men jeg har oppriktig ikke lyst på noe mer materielt. Så jeg lurer på hvordan det kan formuleres på en fin måte? "Vi ønsker oss ingen gaver, men om du likevel vil gi noe kan det vippses til XXXXXX". Hva er vanlig her? 😊 #69dudes Anonymkode: cf71f...45b De to siste bryllupene jeg har vært i har vært tydelige på at de har det de trenger av ting, men at de ønsker tilskudd til bryllupsreise. Evt kan dere si litt om hvilke drømmer dere har for bryllupsreisen.
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #15 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (14 timer siden): Da hadde det blitt ingenting fra oss. Anonymkode: c597a...24e Du vil heller kjøpe en gjenstand brudeparet verken trenger eller ønsker? Hadde du blitt hjemme eller dukket opp uten gave? Anonymkode: be98f...e8a
FrkSolsikke Skrevet 2 timer siden #16 Skrevet 2 timer siden Du kan ikke skrive «at vi ikke ønsker oss noe, men penger kan vippses», da må føler jo alle at de må vippse da. Da er det bedre å skrive at vi ønsker oss penger som bidrag til bryllupsreise, så er det helt klart hva dere skal bruke pengene på. Hvis ikke, virker dere grådige, og bare vil ha penger generelt. 1 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #17 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (14 timer siden): Penger er jo mye lettere for gjestene, da slipper de jo å bruke tid på å finne gave. Det er 2025, det tar ca.30 sekunder å finne ut hvor mye en gave kostet om det var det du tenkte på 🤭 Selv hadde jeg blitt glad om jeg måtte gi penger fremfor gave om jeg ble bedt i et bryllup. TS Anonymkode: cf71f...45b Jeg har aldri syntes noe om pengegaver, eller gavekort. Da forsvinner hele formålet med å gi en gave. Synes det er direkte ufint med de som ønsker seg slikt. Anonymkode: 8c82e...bd4 3 3
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #18 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har aldri syntes noe om pengegaver, eller gavekort. Da forsvinner hele formålet med å gi en gave. Synes det er direkte ufint med de som ønsker seg slikt. Anonymkode: 8c82e...bd4 Bryllupsgaver gav mening da folk faktisk flyttet ut fra barnehjemmet for første gang som 19-åringer. Nå er folk godt etablerte når de gifter seg (som regel) og har det de trenger av kjøkkenting og utstyr. Men du vil fremdeles gi de noe de verken ønsker seg eller trenger? Anonymkode: be98f...e8a
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #19 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bryllupsgaver gav mening da folk faktisk flyttet ut fra barnehjemmet for første gang som 19-åringer. Nå er folk godt etablerte når de gifter seg (som regel) og har det de trenger av kjøkkenting og utstyr. Men du vil fremdeles gi de noe de verken ønsker seg eller trenger? Anonymkode: be98f...e8a Da bør man også ha penger nok. Ingen gaver er greit når man er godt etablert og alt det der. Å tigge penger reagerer jeg på. Anonymkode: 8c82e...bd4 2 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #20 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da bør man også ha penger nok. Ingen gaver er greit når man er godt etablert og alt det der. Å tigge penger reagerer jeg på. Anonymkode: 8c82e...bd4 Folk ønsker å gi brudeparet en gave for å feire de. Jeg gir alltid det de har lyst på. Det er en ekstra bonus for meg at det er veldig enkelt å kun vippse penger. Jeg ønsket ingen gaver i mitt bryllup, men fikk både penger og gaver. Har alltid gitt penger i bryllupsgave, så kan brudeparet bruke det på akkurat hva de vil. Anonymkode: be98f...e8a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå