Gå til innhold

Folk som ikke ringer på ringeklokken, men sender sms når de står utenfor.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fatter ikke hvorfor flere mennesker, både folk jeg kjenner og ikke kjenner, sender meg sms når de står utenfor bygården der jeg bor, istedenfor å ringe på ringeklokken som er merket med mitt navn.

Dette er noe som jeg har opplevd de siste årene, særlig med finn kjøpere, selv om jeg har skrevet til de at det står "Tuppen og Lillemor" på ringeklokken.

De ringer på og sier at de står utenfor, og så må jeg be de trykke på ringeklokken for at døren skal åpne seg, selv om jeg har gitt beskjed om dette på forhånd.

I sted kom min fetter på besøk og han ringte meg og sa at han stod utenfor, og da sa jeg at han måtte ringe på ringeklokken så jeg fikk åpnet døren. Er dette noe nytt at folk ikke skal trykke på ringeklokken, eller er det bare folk jeg kjenner og fremmede finn kjøpere?

Så utroligt tungvint og merkelig

Anonymkode: 9f6ce...51c

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Flott! En god unnskyldning til å ikke åpne døra.
«Jeg så ikke meldingen…» 😁 

Anonymkode: 633ad...7c3

• Liker 5
Skrevet

Har du barn? 🤣 henter jeg noe, så pleier jeg å sende en melding 🙂 har en på 2 år, så har ikke lyst å vekke noen 😆

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ikke svar. Si at du har mobilen på lydløs ofte, så de må ringe på.

Anonymkode: 67bbc...9df

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Himmelen_91 skrev (10 minutter siden):

Har du barn? 🤣 henter jeg noe, så pleier jeg å sende en melding 🙂 har en på 2 år, så har ikke lyst å vekke noen 😆

De er voksne og utflyttet

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Flott! En god unnskyldning til å ikke åpne døra.
«Jeg så ikke meldingen…» 😁 

Anonymkode: 633ad...7c3

Det er ventet besøk, så derfor er det merkelig at de ikke ringer på.

Har spurt hvorfor de ikke ringer på og får til svar at "de ikke tenkte på det"😮

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Har også opplevd dette med Finn-kjøpere, og jeg tenker det er veldig pussig adferd. :klo:

Telefonen min har jeg jo ikke på meg hele tiden når jeg er hjemme (og den er som oftest på lydløs siden jeg jobber i kontorfellesskap, og ikke husker å slå på lyden igjen når jeg kommer hjem) Men hvis de vil stå der ute og blomstre, så vær så god. :roll:  Ringer de på døra HØRER jeg jo at de kommer. 

Anonymkode: c2533...591

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg fatter ikke hvorfor flere mennesker, både folk jeg kjenner og ikke kjenner, sender meg sms når de står utenfor bygården der jeg bor, istedenfor å ringe på ringeklokken som er merket med mitt navn.

Dette er noe som jeg har opplevd de siste årene, særlig med finn kjøpere, selv om jeg har skrevet til de at det står "Tuppen og Lillemor" på ringeklokken.

De ringer på og sier at de står utenfor, og så må jeg be de trykke på ringeklokken for at døren skal åpne seg, selv om jeg har gitt beskjed om dette på forhånd.

I sted kom min fetter på besøk og han ringte meg og sa at han stod utenfor, og da sa jeg at han måtte ringe på ringeklokken så jeg fikk åpnet døren. Er dette noe nytt at folk ikke skal trykke på ringeklokken, eller er det bare folk jeg kjenner og fremmede finn kjøpere?

Så utroligt tungvint og merkelig

Sikkert fordi 90% av folk har defekt eller delv deaktivert ringeklokker. De aller færreste jeg besøker har ringeklokke som fungerer. Får allrid beskjed om å sende melding eller ringe.

Gratulerer, din fungerer.

Anonymkode: 67b8c...594

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har slått av lyden på ringeklokke selv. Viss noen vil at jeg skal åpne døra må de ringe. Samme med alle som har barn. Vil ikke vekke barn som kanskje sover.

Så kjenner jeg flere med defekt ringeklokke de ikke gidder å gjøre noe med.

Og de med moderne låser kan låse opp døra gjennom en app så de trenger jo ikke reise seg for å åpne døra.

Svært skjeldent jeg ringer på døra til noen. Og ringer noen på døra mi så vil jeg ikke få det med meg. 

Anonymkode: cd29a...c8d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har stort sett mobilen liggende i et annet rom enn jeg er i, og har slått av alt av lyder unntatt på ringing. Så her hadde jeg ikke ant om det sto noen utenfor. Bor i enebolig, så hadde kanskje hørt om det kom en bil.

Regner alle med at folk har mobilen limt fast i hånda for tiden? Mange som har blitt mobilavhengige, skjønner jeg.

Anonymkode: 6aeb9...eed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...