Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

16 år gammel jente her. Jeg går på videregående, og hører masse snakk om russegrupper. Har ikke noen stor vennegjeng. Er en jente jeg er skikkelig god venninne med, også to gutter som er mine nærmeste. Er ikke en som er så ofte ute på fest og jeg drikker ikke alkohol. Venninnen min er veldig pen, har kjæreste og høy status. Hun skal nå vurderes for å få bli med i en av de mest «populære» gruppene. Jeg kommer meg aldri inn i denne gruppen, og vet at de fleste ikke vil ha flere folk i gruppene sine. Hva skal jeg gjøre? Vil veldig gjerne ha en gruppe og noen gode venner. Burde man bare spørre? Eller burde jeg ta sikte på at jeg kanskje ikke kommer i en gruppe og ikke får vært russ? Ble et ganske langt innlegg, men har bekymret meg mye for dette i det siste…

Anonymkode: 957a6...df7

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Men er alle på skolen din med i en russegruppe da? Er ikke flertallet uten russegruppe? 

Anonymkode: 149f0...1b7

AnonymBruker
Skrevet

Du har gått 3 uker på videregående og dere har allerede begynt med russegrupper??

Anonymkode: bb982...93c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du har gått 3 uker på videregående og dere har allerede begynt med russegrupper??

Anonymkode: bb982...93c

Helt normalt, dessverre! 

I alle fall for russegrupper. Folk uten russebuss eller lignende trenger neppe dette. Men hvis en gjeng planlegger å skaffe seg en stor buss eller noe, så må det vel planlegges en god del. De trenger jo en god del penger for å finne på alt mulig ting og tang til gruppen deres også. Så de må starte tidlig med å arbeide, eller tigge foreldrene deres etter penger, for å betale for alt dette.  

Anonymkode: b06f0...e7f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mine var ikke med i russegruppe.

Eldste endte med å være sjafør for noen jenter, for han orket ikke masser og styret om alt en måtte ha.

Yngste var vandre russ, dreit i festningen. Var kun på treff som ble arrangert på skolen og gikk i russetiden toget med de som gikk under vandre russ

Anonymkode: 8f548...bce

Skrevet

Det er helt jævlig og blir verre og verre for hvert år. Russebil er ikke alltid, men ofte ofte mobbekultur, utfrysning og ekskludering. Det står artikler på artikler om det på nettaviser hvert år der ungdom står frem med at de har blitt kastet ut av bussegruppa etter å ikke ha møtt opp på én "viktig " fyllefest, mødre som fortviler over at ungdommen ikke er kul nok til å komme på russebussaudition / inntak, ungdom som ikke har råd til å bli med i en russegruppe. Hvis det er en trøst, er det miljøet det er noe skikkelig galt med, ikke deg. 

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

16 år gammel jente her. Jeg går på videregående, og hører masse snakk om russegrupper. Har ikke noen stor vennegjeng. Er en jente jeg er skikkelig god venninne med, også to gutter som er mine nærmeste. Er ikke en som er så ofte ute på fest og jeg drikker ikke alkohol. Venninnen min er veldig pen, har kjæreste og høy status. Hun skal nå vurderes for å få bli med i en av de mest «populære» gruppene. Jeg kommer meg aldri inn i denne gruppen, og vet at de fleste ikke vil ha flere folk i gruppene sine. Hva skal jeg gjøre? Vil veldig gjerne ha en gruppe og noen gode venner. Burde man bare spørre? Eller burde jeg ta sikte på at jeg kanskje ikke kommer i en gruppe og ikke får vært russ? Ble et ganske langt innlegg, men har bekymret meg mye for dette i det siste…

Anonymkode: 957a6...df7

Jeg mener du bør snakke med venninnen og guttevennene dine om dette. Forklar det du skriver her til dem og si du er redd for å stå igjen alene.

Alle trenger en håndstrekning gjennom livet og jeg tror de vil hjelpe deg å finne en løsning - på ene eller andre måten. I verste fall prøvde du - som er mye bedre enn å sitte alene og angre på at du ikke prøvde om 2,5 år.

Du på din side må jo være klar til å «spille rollen» også. Ikke at du trenger å drikke, men det er jo noe med at «when in Rome..». 

Endret av Grandidosa83

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...