Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg fikk mensen 3-4 dager for tidlig, og blør kraftig. Er på mensen dag 4 nå. Først fikk jeg litt spotting litt sjokkert over mensen kom for tidlig, også spotting før BOOM, har mindre mensen smerter enn vanlig. Bindet tar ikke blodet engang da det er for rennende, renner bare rett forbi.  Det er RENT blod uten slim men med STORE klumper. Hatt 10 klumper nå på to dager som er 5-10 cm feite klumper. Det lukter blod ikke mensen. Det renner blod . Noen med erfaringer ?

Anonymkode: 8e538...664

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan det være en spontanabort? 

Anonymkode: c414d...e1d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan det være en spontanabort? 

Det kan være, men så mye blod så tidlig? Ville da vært 13 dpo 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan veldig lite om dette selv om jeg er prøver selv (flaut lite), så jeg er nok ikke den som burde svare her sånn egentlig.

Men ja du har rett i at det kanskje er litt for mye for å være 13 DPO ja, men samtidig så medfører jo en SA at kroppen ikke bare kvitter seg med selve fosteret, men mye annet der også.

Jeg har også lest her på forumet om en som hadde opplevd at det kom ut en hel hinne, og hun fikk til svar fra noen som sa at de jobbet innen helse som sa at dette kunne skje, og at det het decidual cast. 

Kan det være noe sånt du opplever, men som kommer litt mer i klumper? Men OBS! Jeg sitter kun og gjetter nå, ikke ta noe av det jeg sier for god fisk. 

Har du tatt noen medisiner i forbindelse med prøvingen? 

https://www.google.com/search?q=decidual+cast&oq=decidual+&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUqBwgBEAAYgAQyBggAEEUYOTIHCAEQABiABDIHCAIQABiABDIHCAMQABiABDIHCAQQABiABDIHCAUQABiABDIHCAYQABiABDIHCAcQABiABDIHCAgQABiABDIHCAkQABiABDIHCAoQABiABDIHCAsQABiABDIHCAwQABiABDIHCA0QABiABDIHCA4QABiABNIBCDMwOTBqMGo5qAIOsAIB8QWQmpg_zF_e3A&client=ms-android-samsung-ss&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Jeg kan veldig lite om dette selv om jeg er prøver selv (flaut lite), så jeg er nok ikke den som burde svare her sånn egentlig.

Men ja du har rett i at det kanskje er litt for mye for å være 13 DPO ja, men samtidig så medfører jo en SA at kroppen ikke bare kvitter seg med selve fosteret, men mye annet der også.

Jeg har også lest her på forumet om en som hadde opplevd at det kom ut en hel hinne, og hun fikk til svar fra noen som sa at de jobbet innen helse som sa at dette kunne skje, og at det het decidual cast. 

Kan det være noe sånt du opplever, men som kommer litt mer i klumper? Men OBS! Jeg sitter kun og gjetter nå, ikke ta noe av det jeg sier for god fisk. 

Har du tatt noen medisiner i forbindelse med prøvingen? 

https://www.google.com/search?q=decidual+cast&oq=decidual+&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUqBwgBEAAYgAQyBggAEEUYOTIHCAEQABiABDIHCAIQABiABDIHCAMQABiABDIHCAQQABiABDIHCAUQABiABDIHCAYQABiABDIHCAcQABiABDIHCAgQABiABDIHCAkQABiABDIHCAoQABiABDIHCAsQABiABDIHCAwQABiABDIHCA0QABiABDIHCA4QABiABNIBCDMwOTBqMGo5qAIOsAIB8QWQmpg_zF_e3A&client=ms-android-samsung-ss&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8

Ja jeg aner ikke, jeg tror nok det er en spontan abort pga mengden blod og hvor ferskt blodet er har hatt svangerskap før og det blodet minner litt om det etter fødsel bare rent rent blod

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan legge til at da jeg måtte ta medisinsk abort etter en MA så luktet det også annerledes enn vanlig mens. 

Jeg synes du skal ta kontakt med enten legevakt i morgen eller lege på mandag hvis det ikke har bedret seg, og spesielt dersom det skulle bli verre og du i tillegg begynner å føle deg dårlig. 

Hvis du ikke ender med å ha kontakt med lege så kan du jo kjøpe en graviditetstest på mandag og sjekke om den slår ut positivt. 

Skrevet

Spist mye ibux eller aspirin? Tatt blodfortynnende, begynt på medisiner, hormoner eller kosttilskudd? 

Jeg hadde en ekstrem mensblødning da jeg hadde gomlet litt for mye aspirin en periode. (En halv pille hver dag i ca 3 uker). Blodprøve viser jeg har "tynt blod", altså littegrann lettere for å blø enn andre. Så skulle visst ikke så mye til.

Da var det Niagara falls på meg. Maxi tamponger + bind. Blødde gjennom alt som var. Seng og truser og bukser. Flere dager.

At du har masse klumper kan tyde på at slimhinnen ikke rekker å gå ordentlig i oppløsning før den blør ut. Trenger ikke være noe farlig. At de er 10cm store, er derimot litt urovekkende. Livmoren er jo knapt større enn 10cm.

Hvis du ikke slutter å blø innen de neste par dagene ville jeg ringt legekontor og bedt om hastetime. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...