Gå til innhold

Innvandringsprotesten i storbrittania

Anbefalte innlegg

Skrevet
syk og gal skrev (9 minutter siden):

Det er nok mer enn nok av journalister som gjerne skulle ha skrevet utfyllende om dette, selv om det hadde skjedd midt i påsken, men slike saker må minimeres og gjemmes slik at nordmenn ikke får noen ville ideer. 

Denne slags oppførsel rettferdiggjøres nok på redaktørrommet med den logikken at proporsjonal dekning av slike saker kan føre til vold og polarisering, er nok derfor du hørte så lite om israel-protestene der for en stund siden også, hvor mange ble arrestert. 

Er ganske ustabile tider der borte i england nå, og dette må vi jo unngå i norge, til en hver pris. 

Vi har en ganske etablert kultur rundt kontroll av narrativet her til lands, og verdsetter trygghet over sannhet, og slike demonstrasjoner som finner sted i resten av verden er jo nærmest utenkelige i norge. 

Men, for å sitere Gro Harlem Brundtland, vi er i ferd med å miste kontroll over hva folk blir fortalt. 

Det har vært diskutert om det eksisterer en woke-kultur i norsk media:

https://civita.no/menneskerettigheter-og-demokrati/ytringsfrihet/identitetspolitikk/er-norske-medier-woke/

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Katten.2.0 skrev (4 minutter siden):

Dette er en påstand du ikke har belegg for. De store mediene har skrevet om dette, bare noen få timer etter det startet.

Og det skulle bare mangle.

Vi snakker forbi hverandre, jeg snakker om proporsjonalitet, synlighet, relevanse, mediemanipulason og du sitter fast på det at den største innvandringsprotesten noensinne har blitt nevnt i norsk media og at det er bevis for at det ikke finnes et bias. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Katten.2.0 skrev (39 minutter siden):

Saken er dekket i alle de store norske mediene. Det kunne TS ha funnet ut ved å sjekke dem selv.

Du, TS og de andre som kommer med lignende påstander, har ingen belegg for det dere hevder.

Det at en sak dekkes i media er ingen bevis for at media ikke er venstrevridd. Skjønner ikke helt hva du vil frem til her. Mediene i Norge har lenge sagt at det er "farlig" at befolkningen vris mot et høyre-samfunn fordi det skader demokratiet. Hvilket belegg har de for å si det? Er media redd for sannheten? 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
bitmog skrev (1 time siden):

Det at en sak dekkes i media er ingen bevis for at media ikke er venstrevridd. Skjønner ikke helt hva du vil frem til her. Mediene i Norge har lenge sagt at det er "farlig" at befolkningen vris mot et høyre-samfunn fordi det skader demokratiet. Hvilket belegg har de for å si det? Er media redd for sannheten? 

Jeg synes det er skummelt at så mange "vris" mot ytre høyre. Det skader faktisk demokratiet. Se bare hva Trump gjør i USA. Han demonterer jo demokratiet bit for bit.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Perine skrev (15 minutter siden):

Jeg synes det er skummelt at så mange "vris" mot ytre høyre. Det skader faktisk demokratiet. Se bare hva Trump gjør i USA. Han demonterer jo demokratiet bit for bit.

Gjerne forklar.

Er det skummelt at noen ønsker et samfunn uten ekstreme kulturkrasj som øker forskjellene i samfunnet, som ønsker å verne om kulturen og sine verdier. Og som ønsker å sette sikkerhet for folket høyere enn individualisme og liberale verdier. Eller sier du bare dette fordi du er redd folk har andre verdier og holdninger enn deg?

Synes du det er galt av Trump å stenge grensene for ulovlige innvandrere, kaste de ut av landet når de ikke har rett å bo der, og faktisk bryter grunnloven? Mye Trump gjør som ikke er bra, men man knebler ytringsfriheten hvis man kun ønsker en stemme og kun anerkjenner venstresiden som politisk OK. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Perine skrev (1 time siden):

Hva mener du egentlig? Hvordan vris folk til høyre? Mener du at det hadde styrket demokratiet om man hadde forbudt alle som er ytterst til høyre å uttale seg?

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet
bitmog skrev (1 time siden):

Gjerne forklar.

Er det skummelt at noen ønsker et samfunn uten ekstreme kulturkrasj som øker forskjellene i samfunnet, som ønsker å verne om kulturen og sine verdier. Og som ønsker å sette sikkerhet for folket høyere enn individualisme og liberale verdier. Eller sier du bare dette fordi du er redd folk har andre verdier og holdninger enn deg?

Synes du det er galt av Trump å stenge grensene for ulovlige innvandrere, kaste de ut av landet når de ikke har rett å bo der, og faktisk bryter grunnloven? Mye Trump gjør som ikke er bra, men man knebler ytringsfriheten hvis man kun ønsker en stemme og kun anerkjenner venstresiden som politisk OK. 

Gulline skrev (46 minutter siden):

Hva mener du egentlig? Hvordan vris folk til høyre? Mener du at det hadde styrket demokratiet om man hadde forbudt alle som er ytterst til høyre å uttale seg?

Jeg skrev bare hva jeg tenkte.  Regner med at dere, akkurat som meg, har fulgt litt med på hvordan Trump har endret USA og forholdene både internt og utad mot andre land i de månedene som har gått.  Men samtidig ser jeg jo at det er mange meninger om dette, både for og imot.  Argumentene kjenner dere også.

• Liker 2
Skrevet (endret)
syk og gal skrev (16 timer siden):

Hvorfor er det ingenting i norsk media om de historisk store demonstrasjonene som pågår i london i skrivende stund? 

Det passer ikke narrativet. Som at drapet på Iryna Zarutska i Charlotte, Nord-Carolina. Hun ble drept 22 august. Ble ikke nevnt med et ord i amerikanske medier på flere dager. Først i går ble det nevnt i VG. VG nevner ikke ordet rasisme med et ord. Gjerningspersonen vandret gjennom t-banen mens han sa "i got that white girl"

Endret av BareMay
  • Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet
Perine skrev (9 timer siden):

Jeg skrev bare hva jeg tenkte.  Regner med at dere, akkurat som meg, har fulgt litt med på hvordan Trump har endret USA og forholdene både internt og utad mot andre land i de månedene som har gått.  Men samtidig ser jeg jo at det er mange meninger om dette, både for og imot.  Argumentene kjenner dere også.

Evner du ikke gjengi disse argumentene selv? Helt konkret, hva er det som truer demokratiet i USA? 

Og ikke gi meg vage formaninger om "Trumps angrep på domstoler" eller hva det nå måtte være. Hvordan har han f.eks. "angrepet domstolene" som ikke andre amerikanske politikere har gjort tidligere?

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
syk og gal skrev (13 timer siden):

Og det skulle bare mangle.

Vi snakker forbi hverandre, jeg snakker om proporsjonalitet, synlighet, relevanse, mediemanipulason og du sitter fast på det at den største innvandringsprotesten noensinne har blitt nevnt i norsk media og at det er bevis for at det ikke finnes et bias. 

Mener du virkelig dette er en nyhet som norske aviser bør rydde forsidene sine for og dekke med sal etter sak?

Nå er ikke dette en vinnersak for motstand mot innvandring heller. Dette er en Tommy Robinson-denonstasjon. Politifolk ble skadet.

Bildet denne demonstrasjonen skaper er at innvandringsmotstsndere i Storbritannia er voldelige høyreekstreme.

• Liker 5
Skrevet
thomH skrev (4 minutter siden):

Evner du ikke gjengi disse argumentene selv? Helt konkret, hva er det som truer demokratiet i USA? 

Og ikke gi meg vage formaninger om "Trumps angrep på domstoler" eller hva det nå måtte være. Hvordan har han f.eks. "angrepet domstolene" som ikke andre amerikanske politikere har gjort tidligere?

Ved å nekte å føye seg etter det domstolene beslutter for eksempel. Eller ved å begå karakterkrav på alle dommere som ikke gjær som han ønsker. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Det var over 500 000 der. Media prøver alltid å nedgradere og prøve å få folk til å høres ut som en «liten gruppe høyreekstreme». Men det handler ikke om høyreekstreme. Det handler om at England(og andre land i Europa også, Norge er på god vei) blir tatt over av tusenvis på tusenvis av ulovlig mannlige muslimske menn og alt det fører med seg, og det handler også om ytringsfriheten og at den er truet.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Pippi Lotta skrev (16 timer siden):

En blogger ble nettopp tatt av dage i amerikka på grund av politiske meninger. Amerikas president sier han vill være diktator. Nazistene er på fremars i Tyskland, med støte fra Elon Musk... Puting kriger i Europa. Israel som liksom skulle være et demokrati bedriver folkemord, med god støte fra vår nørmeste alierte. 100 000 menesker i London hadde kansje vært en stor sak for 10 år siden, men i dag er det ganske mye annet som fremstår mer dramatisk. 

100 000 er jo hva norske presstituerte sier. Tommy Robinson sier at det var millioner, og dersom man skal dømme etter TV-bildene, har han et poeng. Beklager, men je stoler mer på Tommy Robinson enn på norske presstituerte.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Rick skrev (2 minutter siden):

100 000 er jo hva norske presstituerte sier. Tommy Robinson sier at det var millioner, og dersom man skal dømme etter TV-bildene, har han et poeng. Beklager, men je stoler mer på Tommy Robinson enn på norske presstituerte.

Altså først var problemet at norsk media ikke skrev om demonstrasjonen, men så var det bare det at de skrev om demonstrasjonen.... Så da må man lage et nytt probleme om at de liksom lyger om antal? Hvorforbskule engelske aviser lyge om dette? Det bir ganske mange menesker i London, om løyg om milioner av menesker så er det mange som ville oppdaget det!

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Pippi Lotta skrev (8 minutter siden):

Altså først var problemet at norsk media ikke skrev om demonstrasjonen, men så var det bare det at de skrev om demonstrasjonen.... Så da må man lage et nytt probleme om at de liksom lyger om antal? Hvorforbskule engelske aviser lyge om dette? Det bir ganske mange menesker i London, om løyg om milioner av menesker så er det mange som ville oppdaget det!

For å unngå bråk og uroligheter.
Det er ganske enkelt.

Gjør det mindre enn det er, distansere seg fra det. Kalle det for en demonstrasjon med noen høyreekstreme. 

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Trubadur skrev (2 minutter siden):

For å unngå bråk og uroligheter.
Det er ganske enkelt.

Gjør det mindre enn det er, distansere seg fra det. Kalle det for en demonstrasjon med noen høyreekstreme. 

Men deg bor veldig mange milioner menesker i London, om det var mange milioner i en demonstrasjon hadde inbygerne sett det.... Dette er en veldig stor konspirasjonsteori! Jeg forstår ikke hvordan de kulle greie å overbevise så mange milioner menesker til å lyge?

• Liker 2
Skrevet
thomH skrev (1 time siden):

Jeg lurer virkelig på hvordan det er mulig å ikke få med seg hva Trump gjør med det amerikanske demokratiet.  Hvis jeg nevner kneblingen av pressen, så kommer det vel noe tull om at man bruker feil kilder, så jeg ser ingen hensikt.  begynn med Vi må ruste oss mot nedbygging av demokratiet også her | DN    Eller benytt google og søk på Trump og demokratiet, så får du side opp og side ned med treff.  Søk på Trump og akademia, og du får sider med treff, det samme finner du i utenlandsk presse og de amerikanske som fortsatt tør, som f.eks CNN.  

Jeg anbefaler Hva kjennetegner et demokrati? Og hva kan true det? - Stortinget undervisning

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Flourish skrev (19 timer siden):

Det er ikke bra, men de er ikke så store som det høres ut. I London Metro bor det over 15 million mennesker.. ca 110.000 møtte opp til demonstrasjoner. Det er ca 0.7% av befolkningen i London metro. Tenk om de var et politisk parti.. hadde du følt deg spesielt truet av et parti med 0.7% oppslutning? 

100% av alle som støtter en sak (eller parti), møter vel ikke opp på demonstrasjoner? Oppmøte representerer jo bare en liten brøkdel av støtten 

• Liker 8
Skrevet (endret)
Pippi Lotta skrev (34 minutter siden):

Men deg bor veldig mange milioner menesker i London, om det var mange milioner i en demonstrasjon hadde inbygerne sett det.... Dette er en veldig stor konspirasjonsteori! Jeg forstår ikke hvordan de kulle greie å overbevise så mange milioner menesker til å lyge?

Jeg har mange venner i London, og de merket demonstrasjonen veldig godt. Selv de stusset over at det kun sto 110.000 i avisa..

Nå tror ikke jeg at det var mange millioner i demonstrasjonen, men der kan nok virke som det var en del fler en 110.000. 

Og så er det, for debatten sin del, greit om man slutter å kalle alt for konspirasjonsteorier.. 

Endret av Sinsiew
  • Liker 4
  • Nyttig 6
Skrevet
Pippi Lotta skrev (37 minutter siden):

Søk det opp på Feks Instagram så får man dronebilder og folk i England som snakker om hvor mange det er

• Liker 4
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...