Jdz Skrevet 13. september #21 Skrevet 13. september syk og gal skrev (4 minutter siden): Kanskje fordi det er en juridisk gråsone å være åpen om at du er imot innvandring? Nei, det å være imot innvandring er ikke i en juridisk gråsone, det er helt legitimt. Problemet er at mange av de som roper høyest i debatten ikke greier å la være å være rasistiske og usaklige. 4 7
PITTY Skrevet 13. september #22 Skrevet 13. september syk og gal skrev (4 minutter siden): Kanskje fordi det er en juridisk gråsone å være åpen om at du er imot innvandring? Ikke i London tydeligvis. Det oppmuntres av de ansvarlige for demonstrasjonen om ikke alkohol og ikke vold. 1600 politifolk er klare, men det ser foreløpig greit ut. Det har de oppmøtte alt å tjene på. 1 2
Pippi Lotta Skrevet 13. september #23 Skrevet 13. september Averyx skrev (34 minutter siden): Ja, dette burde vært hovedoverskriften i dag, men Dagbladet og VG velger å gjemme sakene et godt stykke ned deres sider. Det kan da ikke være noen utfordringer med innvandring... En blogger ble nettopp tatt av dage i amerikka på grund av politiske meninger. Amerikas president sier han vill være diktator. Nazistene er på fremars i Tyskland, med støte fra Elon Musk... Puting kriger i Europa. Israel som liksom skulle være et demokrati bedriver folkemord, med god støte fra vår nørmeste alierte. 100 000 menesker i London hadde kansje vært en stor sak for 10 år siden, men i dag er det ganske mye annet som fremstår mer dramatisk. 3
Jdz Skrevet 13. september #24 Skrevet 13. september FryNor skrev (1 minutt siden): Hvor mye vet du om Tommy Robinson bortsett fra det som norske og engelske medier har presentert?. Jeg trodde at fyren bare var enda en rasistisk hooligan til ganske nylig ettersom det er sånn han har blitt presentert i mediene, så nylig et intervju med han på Triggernometry og han fremstår faktisk som veldig oppegående. Han snakker mye om oppveksten i Luton og hvordan grooming gjengene opererte allerede den gangen. Luton var forresten et arnested for veldig mange islamistiske terrorister, stedet var kjent av CIA i forbindelse med 9/11. Jeg kjenner faktisk ganske lite til Tommy Robinson gjennom norsk og britisk media, det meste kommer via andre kanaler. Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke kjenner han så godt og kanskje er ikke alt jeg har fått med meg representativt, og jeg skal være enig i at en del av meningene hans ikke bør være spesielt kontroversielle. Jeg bor uansett langt unna Europa og han er ikke en veldig relevant skikkelse her.
Averyx Skrevet 13. september #25 Skrevet 13. september Pippi Lotta skrev (3 minutter siden): En blogger ble nettopp tatt av dage i amerikka på grund av politiske meninger. Amerikas president sier han vill være diktator. Nazistene er på fremars i Tyskland, med støte fra Elon Musk... Puting kriger i Europa. Israel som liksom skulle være et demokrati bedriver folkemord, med god støte fra vår nørmeste alierte. 100 000 menesker i London hadde kansje vært en stor sak for 10 år siden, men i dag er det ganske mye annet som fremstår mer dramatisk. Er ganske sikker på at du undervurderer protestene i London. 5 3
Pippi Lotta Skrevet 13. september #26 Skrevet 13. september Averyx skrev (1 minutt siden): Er ganske sikker på at du undervurderer protestene i London. De blir jo skrevet om i alle de store avisene høres det ut som, så det er jo åpenbart en stor sak. Jeg sier bare at det er veldig mange store saker for tiden. Gikk in å så på VG nå, demonstrasjonen var på "rad" 6 når jeg blade ned.... Så jeg forstår ikke hvorfor noen latter som dette ikke blir omtalt i media heller. De gjemer ikke nyheter på toppen av siden liksom.... 1
Rødvinsfilosofen Skrevet 13. september #27 Skrevet 13. september syk og gal skrev (2 timer siden): Hvorfor er det ingenting i norsk media om de historisk store demonstrasjonene som pågår i london i skrivende stund? Både Aftenposten, VG, Dagbladet og NRK har dekket dette 1 2
syk og gal Skrevet 13. september Forfatter #28 Skrevet 13. september Rødvinsfilosofen skrev (47 minutter siden): Både Aftenposten, VG, Dagbladet og NRK har dekket dette Riktig, og det skulle bare mangle, men som bemerket av andre i tråden har det vært svært begravd og obfuskert i samtlige av kildene du nevnte utenom aftenposten. Det er helt klart og tydelig at det foregår mediemanipulasjon og at enkelte betente tema ikke får proporsjonell dekning i norsk presse og om du ikke klarer å erkjenne dette er du like ideologisk som redaktørene. 6 5
Pippi Lotta Skrevet 13. september #29 Skrevet 13. september (endret) syk og gal skrev (5 minutter siden): Riktig, og det skulle bare mangle, men som bemerket av andre i tråden har det vært svært begravd og obfuskert i samtlige av kildene du nevnte utenom aftenposten. Det er helt klart og tydelig at det foregår mediemanipulasjon og at enkelte betente tema ikke får proporsjonell dekning i norsk presse og om du ikke klarer å erkjenne dette er du like ideologisk som redaktørene. Jeg sjeket vg for en litten stund siden, og da var saken på rad 6 på forsiden. De begraver ikke saker på toppen av siden sin.... Endret 13. september av Pippi Lotta 2 1
Katten.2.0 Skrevet 13. september #30 Skrevet 13. september syk og gal skrev (4 minutter siden): Riktig, og det skulle bare mangle, men som bemerket av andre i tråden har det vært svært begravd og obfuskert i samtlige av kildene du nevnte utenom aftenposten. Det er helt klart og tydelig at det foregår mediemanipulasjon og at enkelte betente tema ikke får proporsjonell dekning i norsk presse og om du ikke klarer å erkjenne dette er du like ideologisk som redaktørene. Jeg leser ikke Dagbladet eller VG, men det er jo en av de øverste sakene på NRK, så verken du, TS eller de andre i tråden har hatt belegg for disse påstandene. Sakene er høyt oppe og dekket av mediene i Norge. 2 4
anonym482 Skrevet 13. september #31 Skrevet 13. september Dette er bra! Det gir håp at så mange har våknet fra dvalen🥰 5 1 3
Pippi Lotta Skrevet 13. september #32 Skrevet 13. september anonym482 skrev (10 minutter siden): Dette er bra! Det gir håp at så mange har våknet fra dvalen🥰 Hvilken dvale? Saken ser jo ut til å være på toppen av alle avisene. 1
syk og gal Skrevet 13. september Forfatter #33 Skrevet 13. september Katten.2.0 skrev (2 minutter siden): Jeg leser ikke Dagbladet eller VG, men det er jo en av de øverste sakene på NRK, så verken du, TS eller de andre i tråden har hatt belegg for disse påstandene. Sakene er høyt oppe og dekket av mediene i Norge. Saken var en liten nyhetsvarsel som du måtte scrolle til siden for å i det hele tatt se fram til et noen minutter siden på NRK. Saken har nå fått plass på forsiden. VG hadde saken begravd under 6-7 andre eldre og mindre relevante saker minutter etter den ble publisert. Her var også bildet og teksten vesentlig mindre enn sakene rundt. Dagbladet tilsvarende. Aftenposten får poeng for synlighet og å være først ute, til tross for at protesten har vært planlagt i månedesvis. 7 3
Katten.2.0 Skrevet 13. september #34 Skrevet 13. september syk og gal skrev (1 minutt siden): Saken var en liten nyhetsvarsel som du måtte scrolle til siden for å i det hele tatt se fram til et noen minutter siden på NRK. Saken har nå fått plass på forsiden. VG hadde saken begravd under 6-7 andre eldre og mindre relevante saker minutter etter den ble publisert. Her var også bildet og teksten vesentlig mindre enn sakene rundt. Dagbladet tilsvarende. Aftenposten får poeng for synlighet og å være først ute, til tross for at protesten har vært planlagt i månedesvis. Den ble publisert kl 16:14 ( https://www.nrk.no/nyheter/politi-angrepet-da-110.000-motte-opp-pa-ytre-hoyre-demonstrasjon-i-london-1.17569650 ). Tror du genuint at de store norske mediene har journalister på vakt en lørdag som iler til å skrive store saker om en demonstrasjon i England? Du, og de andre i tråden her, har åpenbart tatt feil i deres påstand om at dette skjules. 3 2
bitmog Skrevet 13. september #35 Skrevet 13. september Som alltid så er mediene i Norge venstrevridd og vil sensurere maktkampen som pågår på Høyresiden for å ta tilbake demokratiet vårt, få en stemme og si at "nok er nok". Dette passer selvsagt ikke inn i narrativet til venstresiden og forsøkes da å bli dysset ned. Tenk at det er rasistisk, belastende og blasfemi å si at man ikke ønsker at babynavn som Mohammed skal toppe listene, at man ikke ønsker at Arabisk skal være sekundær språk i skolene i London, og at man ønsker å la være å bruke arabisk som stedsnavn på nye boligfelt og slikt i London. Det er ufattelig merkelig at de har latt det gå så langt og ikke vernet om sin egen kulturarv og sin kultur integritet. 10 1 10
Gulline Skrevet 13. september #36 Skrevet 13. september Jdz skrev (1 time siden): Nei, det å være imot innvandring er ikke i en juridisk gråsone, det er helt legitimt. Problemet er at mange av de som roper høyest i debatten ikke greier å la være å være rasistiske og usaklige. Å bli beskyldt for rasisme er en av grunnene til at så mange tier om dette temaet. 8 6
Katten.2.0 Skrevet 13. september #37 Skrevet 13. september bitmog skrev (4 minutter siden): Som alltid så er mediene i Norge venstrevridd og vil sensurere maktkampen som pågår på Høyresiden for å ta tilbake demokratiet vårt, få en stemme og si at "nok er nok". Dette passer selvsagt ikke inn i narrativet til venstresiden og forsøkes da å bli dysset ned. Saken er dekket i alle de store norske mediene. Det kunne TS ha funnet ut ved å sjekke dem selv. Du, TS og de andre som kommer med lignende påstander, har ingen belegg for det dere hevder. 4 1
syk og gal Skrevet 13. september Forfatter #38 Skrevet 13. september Katten.2.0 skrev (14 minutter siden): Den ble publisert kl 16:14 ( https://www.nrk.no/nyheter/politi-angrepet-da-110.000-motte-opp-pa-ytre-hoyre-demonstrasjon-i-london-1.17569650 ). Tror du genuint at de store norske mediene har journalister på vakt en lørdag som iler til å skrive store saker om en demonstrasjon i England? Du, og de andre i tråden her, har åpenbart tatt feil i deres påstand om at dette skjules. Det er nok mer enn nok av journalister som gjerne skulle ha skrevet utfyllende om dette, selv om det hadde skjedd midt i påsken, men slike saker må minimeres og gjemmes slik at nordmenn ikke får noen ville ideer. Denne slags oppførsel rettferdiggjøres nok på redaktørrommet med den logikken at proporsjonal dekning av slike saker kan føre til vold og polarisering, er nok derfor du hørte så lite om israel-protestene der for en stund siden også, hvor mange ble arrestert. Er ganske ustabile tider der borte i england nå, og dette må vi jo unngå i norge, til en hver pris. Vi har en ganske etablert kultur rundt kontroll av narrativet her til lands, og verdsetter trygghet over sannhet, og slike demonstrasjoner som finner sted i resten av verden er jo nærmest utenkelige i norge. Men, for å sitere Gro Harlem Brundtland, vi er i ferd med å miste kontroll over hva folk blir fortalt. 7 1 5
Jdz Skrevet 13. september #39 Skrevet 13. september Gulline skrev (13 minutter siden): Å bli beskyldt for rasisme er en av grunnene til at så mange tier om dette temaet. Det var poenget mitt, men problemet er at det faktisk er mye rasisme og usakligheter blant anti-innvandringsgruppene, dette er ikke tatt ut fra løse luften. 1
Katten.2.0 Skrevet 13. september #40 Skrevet 13. september syk og gal skrev (1 minutt siden): Det er nok mer enn nok av journalister som gjerne skulle ha skrevet utfyllende om dette, selv om det hadde skjedd midt i påsken, men slike saker må minimeres og gjemmes slik at nordmenn ikke får noen ville ideer. Dette er en påstand du ikke har belegg for. De store mediene har skrevet om dette, bare noen få timer etter det startet. 2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå