syk og gal Skrevet 6 timer siden #1 Skrevet 6 timer siden Hvorfor er det ingenting i norsk media om de historisk store demonstrasjonene som pågår i london i skrivende stund? 5 3
Sinsiew Skrevet 5 timer siden #2 Skrevet 5 timer siden (endret) Det er ganske mye skummelt som foregår i Storbritannia. Syns vi har hatt altfor lite fokus på det her i det norske nyhetsbildet. Skumle saker er det, i hvert fall. Endret 5 timer siden av Sinsiew 9
Hellisinhello Skrevet 5 timer siden #3 Skrevet 5 timer siden Det passer ikke narrativet. Men ikke bekymre deg, det vil tvinge seg frem, når som helst. Problemene i Europa er så store og omfattende at selv den minst opplyste person, snart registrerer den svært alvorlige utviklingen. Det foregår omfattende demonstrasjoner i mange andre europeiske land også, men du ser ALDRI noe om dette i norske medier. Det er et utilgivelig svik. 14 4
Hydrium Skrevet 5 timer siden #4 Skrevet 5 timer siden Det er sensur. Lurt på det samme. Jeg er glad de våkner 😊 De er som kanarifuglen i kullgruen, hørte jeg noen si. UK må sette en standard for resten av europa. Skjer i Australia også. 13 4
Flourish Skrevet 5 timer siden #5 Skrevet 5 timer siden Det er ikke bra, men de er ikke så store som det høres ut. I London Metro bor det over 15 million mennesker.. ca 110.000 møtte opp til demonstrasjoner. Det er ca 0.7% av befolkningen i London metro. Tenk om de var et politisk parti.. hadde du følt deg spesielt truet av et parti med 0.7% oppslutning? 5
Hellisinhello Skrevet 5 timer siden #6 Skrevet 5 timer siden Flourish skrev (19 minutter siden): Det er ikke bra, men de er ikke så store som det høres ut. I London Metro bor det over 15 million mennesker.. ca 110.000 møtte opp til demonstrasjoner. Det er ca 0.7% av befolkningen i London metro. Tenk om de var et politisk parti.. hadde du følt deg spesielt truet av et parti med 0.7% oppslutning? Hvorfor undergraver du betydningen av denne demonstrasjonen? Har du ellers vært innom tanken på at millioner flere mest trolig deler samme syn som demonstrantene, men vegrer seg for å delta på grunn av frykt? Frykt skapt av dagens debattklima, frykt for å miste jobben, frykt for å bli drept? 9 2 10
Trubadur Skrevet 5 timer siden #7 Skrevet 5 timer siden Flourish skrev (30 minutter siden): Det er ikke bra, men de er ikke så store som det høres ut. I London Metro bor det over 15 million mennesker.. ca 110.000 møtte opp til demonstrasjoner. Det er ca 0.7% av befolkningen i London metro. Tenk om de var et politisk parti.. hadde du følt deg spesielt truet av et parti med 0.7% oppslutning? Du kan da ikke sammenlikne et partis oppslutning og antall mennesker i en demonstrasjon. 110 000 mennesker i demonstrasjoner vil jeg kalle et enormt oppmøte, uavhengig av antall innbyggere. 10 7
Muskath Skrevet 5 timer siden #8 Skrevet 5 timer siden Det kommer ikke før folk våkner og ser hva som skjer rundt oss. Og da vil det kanskje være fir sent? Er ikke løpet kjørt allerede i UK? 11
Pippi Lotta Skrevet 5 timer siden #9 Skrevet 5 timer siden Hellisinhello skrev (17 minutter siden): Hvorfor undergraver du betydningen av denne demonstrasjonen? Har du ellers vært innom tanken på at millioner flere mest trolig deler samme syn som demonstrantene, men vegrer seg for å delta på grunn av frykt? Frykt skapt av dagens debattklima, frykt for å miste jobben, frykt for å bli drept? Hvorfor føler du det er å undergrave å se på tallene?
Hellisinhello Skrevet 5 timer siden #10 Skrevet 5 timer siden Pippi Lotta skrev (9 minutter siden): Hvorfor føler du det er å undergrave å se på tallene? Fordi over 100 000 mennesker samlet i én og samme demonstrasjon, er et signifikant, høyt tall. Selv i en storby som London. Husk hva de demonstrerer mot. 8 4
Flourish Skrevet 4 timer siden #11 Skrevet 4 timer siden Hellisinhello skrev (28 minutter siden): Hvorfor undergraver du betydningen av denne demonstrasjonen? Har du ellers vært innom tanken på at millioner flere mest trolig deler samme syn som demonstrantene, men vegrer seg for å delta på grunn av frykt? Frykt skapt av dagens debattklima, frykt for å miste jobben, frykt for å bli drept? Det var ikke det jeg mente. Det var en respons på det som ts skrev at dette var «historisk store demonstrasjoner». Det er det ikke. I det perspektivet er det en liten demonstrasjon. Black lives matter hadde ca 20.000.000 demonstranter. 110.000 i en by som London er ikke historisk stort! Og ja.. jeg er enig i at dette er svært alvorlig og kan forårsake mye vold og rasisme og jeg håper det stopper. 2
Averyx Skrevet 4 timer siden #12 Skrevet 4 timer siden Hellisinhello skrev (53 minutter siden): Det passer ikke narrativet. Men ikke bekymre deg, det vil tvinge seg frem, når som helst. Problemene i Europa er så store og omfattende at selv den minst opplyste person, snart registrerer den svært alvorlige utviklingen. Det foregår omfattende demonstrasjoner i mange andre europeiske land også, men du ser ALDRI noe om dette i norske medier. Det er et utilgivelig svik. Ja, dette burde vært hovedoverskriften i dag, men Dagbladet og VG velger å gjemme sakene et godt stykke ned deres sider. Det kan da ikke være noen utfordringer med innvandring... 7 1 4
Hellisinhello Skrevet 4 timer siden #13 Skrevet 4 timer siden Flourish skrev (1 minutt siden): Det var ikke det jeg mente. Det var en respons på det som ts skrev at dette var «historisk store demonstrasjoner». Det er det ikke. I det perspektivet er det en liten demonstrasjon. Black lives matter hadde ca 20.000.000 demonstranter. 110.000 i en by som London er ikke historisk stort! Og ja.. jeg er enig i at dette er svært alvorlig og kan forårsake mye vold og rasisme og jeg håper det stopper. Aha. Kan du tenke deg til hvorfor BLM-bevegelsen har så mange flere demonstrantvillige mennesker - som er helt åpne om sine holdninger og verdier? 4 3
PITTY Skrevet 4 timer siden #14 Skrevet 4 timer siden Flourish skrev (2 minutter siden): Det var ikke det jeg mente. Det var en respons på det som ts skrev at dette var «historisk store demonstrasjoner». Det er det ikke. I det perspektivet er det en liten demonstrasjon. Black lives matter hadde ca 20.000.000 demonstranter. 110.000 i en by som London er ikke historisk stort! Og ja.. jeg er enig i at dette er svært alvorlig og kan forårsake mye vold og rasisme og jeg håper det stopper. Bare for å ha fått med seg det. Samtidig i London pågår en motdemonstrasjon. Der kan du snakke om marginalt oppmøte. 1 2
Jdz Skrevet 4 timer siden #15 Skrevet 4 timer siden syk og gal skrev (1 time siden): Hvorfor er det ingenting i norsk media om de historisk store demonstrasjonene som pågår i london i skrivende stund? Hellisinhello skrev (1 time siden): Det passer ikke narrativet. Men ikke bekymre deg, det vil tvinge seg frem, når som helst. Problemene i Europa er så store og omfattende at selv den minst opplyste person, snart registrerer den svært alvorlige utviklingen. Det foregår omfattende demonstrasjoner i mange andre europeiske land også, men du ser ALDRI noe om dette i norske medier. Det er et utilgivelig svik. Hvor mye oppmerksomhet tenker du at en enkelt demonstrasjon skal få? Jeg hører stadig dette at norske medier ikke dekker invandringskritiske demonstrasjoner, selv om det bokstavelig talt er førsteside stoff hos landets største aviser: VG: 110.000 marsjerer mot innvandring i Londons gater NRK: Storbritannia – Siste nytt – NRK Aftenposten: https://www.aftenposten.no/verden/i/JbjgoX/110000-demonstrerer-i-london-mot-innvandring Sikkert flere også 4
Example Skrevet 4 timer siden #16 Skrevet 4 timer siden Averyx skrev (19 minutter siden): Ja, dette burde vært hovedoverskriften i dag, men Dagbladet og VG velger å gjemme sakene et godt stykke ned deres sider. Det kan da ikke være noen utfordringer med innvandring... Burde det vært hovedoppslag i VG? Det er svært sjelden britisk politikk er det. Jeg er helt enig i at media tidligere har vært redde for å ta i dette temaet, men det har snudd en del i mine øyne. Det som dog skader denne saken er at det organiseres av Tommy Robinson. De fleste briter vil ikke ha noe med han å gjøre. Derfor er det "bare" 100 000 som møter opp. 1
FryNor Skrevet 4 timer siden #17 Skrevet 4 timer siden Flourish skrev (1 time siden): Det er ikke bra, men de er ikke så store som det høres ut. I London Metro bor det over 15 million mennesker.. ca 110.000 møtte opp til demonstrasjoner. Det er ca 0.7% av befolkningen i London metro. Tenk om de var et politisk parti.. hadde du følt deg spesielt truet av et parti med 0.7% oppslutning? Kan legge til at hvite utgjør bare 54% av London Metro, i hele London så utgjør White British under 50% av befolkningen. Ja White British er en etnisitet. Muskath skrev (38 minutter siden): Det kommer ikke før folk våkner og ser hva som skjer rundt oss. Og da vil det kanskje være fir sent? Er ikke løpet kjørt allerede i UK? Det skal ihvertfall ikke mye til før det kommer en storsmell, denne mannen er professor på King's College. 1
Jdz Skrevet 4 timer siden #18 Skrevet 4 timer siden (endret) Example skrev (6 minutter siden): Burde det vært hovedoppslag i VG? Det er svært sjelden britisk politikk er det. Jeg er helt enig i at media tidligere har vært redde for å ta i dette temaet, men det har snudd en del i mine øyne. Det som dog skader denne saken er at det organiseres av Tommy Robinson. De fleste briter vil ikke ha noe med han å gjøre. Derfor er det "bare" 100 000 som møter opp. Kan si meg enig i dette. Jeg kan si meg enig at innvandringen i en del europeiske land ikke er bærekraftig i det hele tatt, men jeg ville aldri deltatt i noe som har med Tommy Robinson å gjøre. Jeg vil ikke være med på at jeg automatisk må være anti-LGBTQ og støtte surrealistiske konspirasjonsteorier og ytre høyre-oppkast, bare fordi jeg er kritisk til innvandring. FryNor skrev (5 minutter siden): Kan legge til at hvite utgjør bare 54% av London Metro, i hele London så utgjør White British under 50% av befolkningen. Ja White British er en etnisitet. Du må ikke være hvit europeer for å være kritisk til innvandring. Mange av de sterkeste stemmene mot muslimsk innvandring her hvor jeg bor er innvandrere som har vært her lenge, og som har rømt fra islamistisk undertrykkelse, blant annet flere iranske kvinner. Endret 4 timer siden av Jdz 2 3
syk og gal Skrevet 4 timer siden Forfatter #19 Skrevet 4 timer siden Hellisinhello skrev (28 minutter siden): Aha. Kan du tenke deg til hvorfor BLM-bevegelsen har så mange flere demonstrantvillige mennesker - som er helt åpne om sine holdninger og verdier? Kanskje fordi det er en juridisk gråsone å være åpen om at du er imot innvandring? 2 1 1
FryNor Skrevet 4 timer siden #20 Skrevet 4 timer siden Jdz skrev (3 minutter siden): Kan si meg enig i dette. Jeg kan si meg enig at innvandringen i en del europeiske land ikke er bærekraftig i det hele tatt, men jeg ville aldri deltatt i noe som har med Tommy Robinson å gjøre. Jeg vil ikke være med på at jeg automatisk må være anti-LGBTQ og støtte surrealistiske konspirasjonsteorier og ytre høyre-oppkast, bare fordi jeg er kritisk til innvandring. Hvor mye vet du om Tommy Robinson bortsett fra det som norske og engelske medier har presentert?. Jeg trodde at fyren bare var enda en rasistisk hooligan til ganske nylig ettersom det er sånn han har blitt presentert i mediene, så nylig et intervju med han på Triggernometry og han fremstår faktisk som veldig oppegående. Han snakker mye om oppveksten i Luton og hvordan grooming gjengene opererte allerede den gangen. Luton var forresten et arnested for veldig mange islamistiske terrorister, stedet var kjent av CIA i forbindelse med 9/11. 1 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå