AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 13:19 #1 Skrevet lørdag kl. 13:19 Det er noe arbeide med avløp i blokken som krever at vi ikke kan benytte vann og avløp i en uke. Vi får dusj og toaletter i egen brakke. For meg er det null problem, men enkelte blir nesten hysteriske. Naboen min grublet fælt på hvordan hun kunne tømme vannet til oppvasken. Mens andre vurderer å bo på hotell. Reaksjonene virker veldig overdrevne. Anonymkode: 81b21...9d8
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 13:22 #2 Skrevet lørdag kl. 13:22 Ikke veldig inngripende i forhold til denne tråden… Anonymkode: 65c83...547
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 13:32 #3 Skrevet lørdag kl. 13:32 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er noe arbeide med avløp i blokken som krever at vi ikke kan benytte vann og avløp i en uke. Vi får dusj og toaletter i egen brakke. For meg er det null problem, men enkelte blir nesten hysteriske. Naboen min grublet fælt på hvordan hun kunne tømme vannet til oppvasken. Mens andre vurderer å bo på hotell. Reaksjonene virker veldig overdrevne. Anonymkode: 81b21...9d8 Jeg opplevde dette, men til og fra i fire uker, uten forvarsel, uten tiltak som toaletter og dusjmuligheter. Hvis man er frisk og har god helse så er det du beskriver en ubeleilighet. For kronisk syke, eldre og personer med mobilitetsutfordringer så er det helt krise. Det er også veldig krevende for hjemmesykepleien å kunne utøve godt og forsvarlig arbeid uten tilgang på vann. Anonymkode: 42f52...e77 4 1 2
Daria Skrevet lørdag kl. 13:32 #4 Skrevet lørdag kl. 13:32 Jeg flyttet nylig på hotell i samme situasjon. For meg som er ufør, mye hjemme på dagtid og med fysiske begrensninger som gjør det å ha vann og sanitærtilgang flere etasjer unna til en relativt stor ekstrabelastning, var det et enkelt valg. Den gangen jeg var frisk, i full og jobb og borte både 10 og 15 timer i døgnet, ville det vært helt uproblematisk å bo hjemme den uka. 2 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 13:34 #5 Skrevet lørdag kl. 13:34 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er noe arbeide med avløp i blokken som krever at vi ikke kan benytte vann og avløp i en uke. Vi får dusj og toaletter i egen brakke. For meg er det null problem, men enkelte blir nesten hysteriske. Naboen min grublet fælt på hvordan hun kunne tømme vannet til oppvasken. Mens andre vurderer å bo på hotell. Reaksjonene virker veldig overdrevne. Anonymkode: 81b21...9d8 Tenker at for en uke så klarer man seg lenge på mikromat og engangsservise når man ellers har tilgang til vann, dusj og toalett i umiddelbar nærhet. Vaskevann løser man så enkelt som at man vasker i en bolle og skyller i bøtte om man absolutt MÅ vaske opp på den uken uten vann og avløp. Slik oppvask burde gå an å begrense til det minimale ced å lage enkel mat som kan kokes i rent vann og som ikke lager så mye gris. Enkelte folk er bare altfor bortskjemt, selvsentrert og har manglende evne til problemløsning. La de bo på hotell om de føler det er så mye bedre. Da må de spise ute da, med mindre de ønsker å ta med microen på rommet… For hvor skal de lage den maten de planlegger å vaske opp når de bor på et hotell uten kjøkken og en enkel bad-vask? Skal de ta med oppvaskbørste og zalo også? Anonymkode: 67e4a...3c7 1
senior Skrevet lørdag kl. 13:41 #6 Skrevet lørdag kl. 13:41 Det minner meg litt om den gangen på 80-tallet da vannledningen til huset vårt frøs i bakken. Etter en stund frøs avløpsledningen også, Da var vi uten vann og avløp i ukesvis. Selv med småbarn i huset greide vi oss, og det uten å få panikk. 1
Luckiness Skrevet lørdag kl. 13:43 #7 Skrevet lørdag kl. 13:43 En eller annen gang må slikt oppgraderes eller fikses. Da har man ikke så mye valg. Men håper det er gitt beskjed i god tid slik at de med ekstra behov har hatt mulighet til å planlegge, få tilrettelegging osv.
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:03 #8 Skrevet lørdag kl. 14:03 Nei det er ikke særlig inngripende. Men irtiterende kan det nok være. Hvis man ikke er vant med manglende tilgang på vann i springen så er det en glimrende anledning til å trene litt på dette hvis vi skulle få en virkelig krise. Anonymkode: 933bf...823
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:26 #9 Skrevet lørdag kl. 14:26 Det var det samme hos oss. Jeg tok inn på hotell den uka, men vil ikke si at det er å være hysterisk. Det ble satt opp dusj og toalettbrakker ute på gressplenen nesten midt i Oslo sentrum, og for meg som jobbet skift var det rett og slett for skummelt å skulle bruke disse til alle døgnets tider. Koste meg på hotell istedet. Anonymkode: ad613...e09 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:34 #10 Skrevet lørdag kl. 14:34 Er det hysterisk å flytte på hotell en uke fordi man ønsker privat bad og rennende vann? Da må jo alle som bestiller hotell med bad istedenfor billigere uten også være hysteriske. Anonymkode: 242ca...47a 3 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:56 #11 Skrevet søndag kl. 08:56 For meg som er kronisk syk hadde dette vært svært inngripende og gjort at jeg ikke kunne ha bodd hjemme Anonymkode: c83be...a38 3
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 09:03 #12 Skrevet søndag kl. 09:03 Her avhenger ulempen av livssituasjon. Dersom man er dårlig til beins, må på toalettet X antall ganger på natta eller lignende, er toalett i brakke flere etasjer ned en såpass stor ulempe at det vil være naturlig å bo et annet sted den uken det varer. Dersom man er ung og sprek og i arbeid så er det null problem. For vår del ville vi ha bodd et annet sted den uken, siden vi har små barn og heller ikke noe badekar vi kunne ha fylt med vann for å opprettholde personlig hygiene. Vi kunne kanskje ha dusjet på jobb eller hos familie, men toalettløsningen ville ha vært såpass upraktisk med tanke på barna at vi ikke hadde giddet. Anonymkode: a0b7e...3fa
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 09:05 #13 Skrevet søndag kl. 09:05 Synes det ble en artig utfordring. Man er jo så vant med slik komfort i disse dager.. Men var dessverre ikke bedre enn at det ble en del take-away, mikromat, og papptallerkener. Kjøpte boblevann. Dusjet og stelte oss bare på jobb på morgenen, eller på treningssenter på ettermiddag. Hadde våtservietter og kanne vann tilgjengelig. Så det eneste jeg direkte mislikte var toalett... allierte meg med en nabo så gikk der (enebolig, ikke blokk), men det å måtte ut døra for et toalettbesøk var ikke noe særlig. Etterpåklok hadde vi nok fylt vann i badekaret, og brukt det for å spyle i alle fall kveld og natt. Dette sagt med ydmykhet, da vi var/er to friske voksne i full jobb. Anonymkode: d28be...14a
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 09:11 #14 Skrevet søndag kl. 09:11 AnonymBruker skrev (19 timer siden): For meg er det null problem, men enkelte blir nesten hysteriske. Naboen min grublet fælt på hvordan hun kunne tømme vannet til oppvasken. Mens andre vurderer å bo på hotell. Reaksjonene virker veldig overdrevne. Anonymkode: 81b21...9d8 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Enkelte folk er bare altfor bortskjemt, selvsentrert og har manglende evne til problemløsning. La de bo på hotell om de føler det er så mye bedre. Anonymkode: 67e4a...3c7 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Synes det ble en artig utfordring. Man er jo så vant med slik komfort i disse dager.. Dette sagt med ydmykhet, da vi var/er to friske voksne i full jobb. Anonymkode: d28be...14a Her kan første og andre taler lære av tredje og lese den siste setningen, istedenfor å komme med kg-klassikeren "det er greit for MEG, så hvorfor er det et problem for ANDRE". Hvorfor spiller det noen rolle om andre velger å flytte på hotell? Tråd laget kun for å fremheve hvor flink man selv er, og det er det mye av på kg. Anonymkode: 242ca...47a 1 3
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 09:13 #15 Skrevet søndag kl. 09:13 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Etterpåklok hadde vi nok fylt vann i badekaret, og brukt det for å spyle i alle fall kveld og natt. Hvis avløp er stengt, dvs at røret er koblet av, så går jo ikke det. En uke uten vann og bad hadde vært styrete, men overkommelig for oss nå. Med spedbarn og babyer mindre. Når mannen min var umedisinert for chrons ville det også vært veldig belastende. Ut av blokka for å gå på do flere ganger i døgnet ville vært tungt. Mine foreldre kunne ikke greid det Anonymkode: 0b71a...e7b
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 09:13 #16 Skrevet søndag kl. 09:13 Det hadde gått greit. Er jo på jobb om dagene. Jeg må ikke vaske klær. Jeg må ikke bruke oppvaskmaskin. Er kanskje do som blir det verste. Jeg må på do om natten noen ganger. Dusje hadde jeg kunna gjort til barna mine. Dem bor ikke så langt unna meg. Anonymkode: af4ad...8e1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 09:23 #17 Skrevet søndag kl. 09:23 Vi hadde nettopp rørfornyelse, og opplevde det ikke som inngripende i det hele tatt. Vi bor i tredje etg, uten heis, og hadde midlertidig løsning satt opp i hagen. Jada, det er noe herk å gå ut dit sju om morran og ti om kvelden, men det er også helt nødvendig med vedlikehold - så den bestemte vi oss på forhånd for å ta på strak arm. Vi besøkte svigers to helger, og dusja for det meste på treningssenteret(selv om dusjene i brakkene var supergode både mtp trykk og varme. Vi bare følte at det var mest riktig at vi opptok dem så lite som mulig ettersom vi hadde andre muligheter.) Admittedly kjørte vi papptallerkener for å minske oppvask. Vet at hjemmehjelpen flytta et par av de eldre midlertidig på hjem for at det skulle være forsvarlig, og at en ufør nabo dro på hytta og til foreldrene sine under perioden. I sånne situasjoner så er det virkelig "det er ikke hvordan man har det, mdm hvordan man tar det" som gjelder. Anonymkode: 36436...75d
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 09:31 #18 Skrevet søndag kl. 09:31 En uke er ikke så ille. Må vann og avløp fikses så må det fikses. Hadde tilsvarende i blokka jeg bodde. Løste problemet med å bæsje i en pose og kastet den ut av vinduet så den landet på borettslagets fellesplen. Anonymkode: 68f67...fdd
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 09:33 #19 Skrevet søndag kl. 09:33 Ja, det synes jeg er ganske inngripende. Jeg er ung og frisk og uten barn og kan dusje på treningssenter og jobben i tillegg, så jeg hadde ikke daua av det, men det hadde vært irriterende - og jeg skjønner at det er verre for andre. Jeg vet ikke om du sitter i styret, men om det er noe borettslaget har bestilt og ikke noe kommunen driver med, så hadde jeg lagt det til midt i sommerferien og gitt et halv års varsel så folk kunne planlagt rundt det. Jeg reiser uansett en uke til slekta, og en uke eller to til syden osv, det gjør mange. Så det hadde jo vært helt fint. Mens nå må jeg bo her, jeg kan ikke ta ferie og bør være på kontoret en del dager. Så jeg hadde syntes det var passe blåst av styret å legge arbeidet til september i stedet for juli, om det var et valg. Anonymkode: 46f2e...e53 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 15:07 #20 Skrevet søndag kl. 15:07 Eneste jeg hadde hatt problemer med var toalett, hadde klart meg uten dusj, vann til matlaging, drikkevann og vann til håndvask. Men de å måtte gå ut, for å gå på toalettet hadde vært veldig kjedelig. Så kjedelig at jeg hadde vurdert hotell. Anonymkode: b98f8...d60
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå