Gå til innhold

Er denne kjolen ok å ha på seg på en jobbfest?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Gadd ikke se på linken engang. Om du må spørre så vet du godt selv at antrekket er upassende. Det er underbevisstheten din som forteller deg at dette blir feil.

Anonymkode: f9d7b...17d

• Liker 12
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Stygg og vulgær. Passer ikke i noen sammenhenger. Med mindre du jobber som eskortepike

Anonymkode: 28c71...813

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

For å være ærlig- det skal man jo være; jeg forstår ikke at du engang vurderer den kjolen for en jobbfest. Uansett størrelse på puppene og uansett vekt.  Fest med jobb er jobb. Da holder man en viss profesjonalitet. Mulig du ser helt smashing ut i kjolen, men jeg mener den er upassende som "jobb-kjole". Kjøp kjolen og bruk den i en annen anledning. 

Nå skriver du ikke hvor du jobber, det kan jo være steder en slik kjole er ok uten at jeg helt kan se hvor det skulle være.

Anonymkode: 394ea...d2a

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg syntes kanskje den ble hakket for uformell og avslørende til en jobbfest. Men absolutt fin til andre anledninger. Jeg er normalt sett ikke spesielt prippen på klær, men akkurat til jobb syntes jeg det er greit å være litt mer tildekket. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, ser billig ut. Upassende på en jobbfest

Anonymkode: 1bcbf...238

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Ok, takker for tilbakemeldinger alle sammen. Jeg velger å gå for noe annet😊

Anonymkode: 10778...9fb

• Liker 6
Skrevet

Nei, absolutt ikke.

Jeg har ikke jobbet noen veldig konservative steder.

Litt utringing er greit, men dette blir for mye.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville 100 % sagt nei, men jeg er også noe konservativ av meg.

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Takk for svar!😄Så bra at du likte kjolen😃Jeg synes også den er nydelig og jeg har slank kropp med små pupper som sagt. Jeg synes den var elegant jeg da😃

Ikke i noen verden kan du slippe unna med at denne kjolen er elegant😅 Det er helt innafor å synes den er kul/fin, og jeg hadde ikke reagert om noen hadde den på blant venner eller på byen, men elegant er den ikke.

Anonymkode: 5954d...cb3

• Liker 9
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

På min jobb så kunne man fint det ja. 

Jobber sånn delvis innen mote, en del av festene våre er rød løper-events, så det er veldig stort spenn i hva kvinner kler seg i, da blir det også trender med dype utrigninger og gjennomsiktige klær osv. - som ser bare helt vanlig og interessant ut på vår jobbfest, men hadde kanskje sett rart ut på julebord i kantina på en barneskole på bygda liksom. 

Så ja, kommer jo litt an på hvor man jobber. 

Siden du ikke skal kjøpe den likevel, så skal jeg være dønn ærlig (husk at smaken er som baken): Syntes det var en vanvittig stygg kjole, ser ut som når man har på en altfor liten cardigan og prøver å kneppe den igjen, og knappene kjemper for livet.

Det blir også litt kræsj for meg med strikkekjole (altså hverdagskjole) på fest. Den dype utrigningen og ribbestrikk er heller ikke en match, etter min smak. Noe lignende i mer glansfullt eller luksuriøst stoff hadde sett bedre ut.

Anonymkode: 2a546...f33

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ville 100 % sagt nei, men jeg er også noe konservativ av meg.

Ikke i noen verden kan du slippe unna med at denne kjolen er elegant😅 Det er helt innafor å synes den er kul/fin, og jeg hadde ikke reagert om noen hadde den på blant venner eller på byen, men elegant er den ikke.

Anonymkode: 5954d...cb3

Okei, men dette blir din subjektive mening😉

Skrevet

Nei, den passer ikke på jobbfest.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer helt an på type jobbfest, tenker jeg. I utgangspunktet ikke noe galt i den kjolen.

Anonymkode: d0e2a...de7

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt ok hvis du jobber som stripper eller som eskorte, men i en vanlig jobb,  passer den ikke.  

Anonymkode: 992ea...7fb

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ok, takker for tilbakemeldinger alle sammen. Jeg velger å gå for noe annet😊

Så bra! 

Kjolen er fin den, til en nyttårsfest f.eks., men ikke til et arrangement jobben arrangerer. 

Anonymkode: c1cdb...c7a

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Denne kjolen gir viben: " er på sjekkern og kan gjerne vise mer". Totalt frastøtende der jeg jobber.

Anonymkode: 0da35...2bb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Helt ok hvis du jobber som stripper eller som eskorte, men i en vanlig jobb,  passer den ikke.  

Anonymkode: 992ea...7fb

Haha såpass🤣

Hilsen Ts😊

AnonymBruker
Skrevet

Som sagt takker jeg alle for tilbakemelding, også de som følte for å kommentere i nedlatende og spydig tone😉Ønsker alle sammen en fin dag videre😊

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Hun går med kjolen :P 

Anonymkode: e298c...9bb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dere som synes kjolen er upassende, hva jobber dere med?

Har jobbet på kontor i offentlig sektor, jobber nå i finans. Begge steder ville en slik kjole ha blitt lagt negativt merke til. Dessverre.

Dersom man jobber i et ung og kreativt miljø (f.eks. klesbutikk eller med markedsføring), tenker jeg at man kanskje kunne ha sluppet unna med en slik kjole.

Men for meg er dette primært en «ut på byen med venner»-kjole. Dersom du jobber i et miljø der kollegaene dine også er de nærmeste vennene dine og dere ofte går på byen sammen, go for it. Men på de fleste norske arbeidsplasser ville nok en slik kjole på jobbfest være en no go ;)

Anonymkode: 29959...ec6

• Liker 6
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...