Gå til innhold

Far forlater 11-åringen mellom 4-5 om morgenen for å dra på jobb

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er skuffet, sint og ikke minst urolig. Min eks og jeg gikk fra hverandre for 5 mnd siden. Far har 30-40% samvær. Jeg sa fra starten at jeg ikke var komfortabel med å la han ukedager på høst/vinter pga jobben hans. Han starter 4.30-5 veldig mye. 
Han lovet at han ikke skulle gjøre det når han hadde barnet, at han skulle vekke å være der når barnet våknet. H*n klarer å gjøre seg klar og lage matpakke etc selv, så jeg sa greit han fikk en prøveperiode, han har da 2 dager med skoledager annenhver uke. Han har aldri vært den som har gjort barnet klar for skolen aldri tatt hånd om skolerelaterte saker, lekser veldig veldig sjeldent, jeg er den som har håndtert alt sånt så å si alene, å han mente at alt dette var bare å hoppe i uten problemer. 
Men nå skjedde det, det jeg var bekymret for. Han drar fra barnet å h*n må våkne alene å gjøre alt alene.. H*n er 11, jeg syntes ikke dette er greit, men far mener at det ikke er farlig. Å nekter å ha en samtale om det, bare ignorerer meg. Hva gjør jeg?

Anonymkode: 41419...48c

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Synes barn dette er ok? Da kan du ikke gjøre noe særlig.

Dette bestemmer far hos far. 

Anonymkode: d3c6e...783

• Liker 26
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet

Huff jeg er med deg, min hadde ikke klart seg bra alene som 11 åring, heldigvis har han en eldre søster å støtte seg til når deres far gikk i fra dem tidlig på morgenen for å rekke jobb. 

Med det sagt: det kommer ann på barnet. Hva sier h*n selv? Om barnet selv tenker det er greit har du veldig lite å stille opp med, men om barnet blir utrygg, usikker så må dere endre på smværsordningen. Kanskje far må hyre inn "barenevakt", kjøre barnet hjem til deg, bytte dager/turnus eller annet.

Anonymkode: 348c4...f2e

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

De fleste 11 åringern våkner selv og ordner seg klar for skolen? Foreldre har stort sett dratt på jobb, spiller ingen rolle om de dro 04 eller 0630. 

Er det diagnose blir det jo noe annet.

Anonymkode: cae33...101

• Liker 34
  • Nyttig 13
AnonymBruker
Skrevet

Her er det to viktige faktorer: 

1) Er barnet komfortabel med det selv? 
2) Kommer barnet tidsnok til skolen, har spist frokost og har med matpakke? 

Hvis ja, må du bare godta det. Jeg mener at en 11-åring fint kan takle et slikt ansvar. 

Anonymkode: 3782e...6f0

• Liker 19
  • Nyttig 16
AnonymBruker
Skrevet

Det var helt normalt da jeg vokste opp på 90-tallet. Helt fra 1. Klasse var det vanlig å stå opp alene og komme fra skolen alene. Det var ingen sfo på begynnelsen av 90-tallet. 

Anonymkode: da008...36a

• Liker 20
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Min 11 åring gjør dette hele uka. Hva er problemet, men mindre ungen ikke er helt som han skal? 

Anonymkode: e833e...617

• Liker 16
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet

Mine på 12 hadde aldri greid det. Jeg dro på flyplassen ti minutter unna fra tre på 16, 17 og 12 år. Klokka var 12.00 på dagen. Da jeg kom hjem ulte alle de 5 røykvarslerne mine i kor, og de sov søtt. Heldigvis utløste av trekk. Nå vekker jeg barn før jeg drar ut

Anonymkode: 974c6...f96

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Huff jeg er med deg, min hadde ikke klart seg bra alene som 11 åring, heldigvis har han en eldre søster å støtte seg til når deres far gikk i fra dem tidlig på morgenen for å rekke jobb. 

Med det sagt: det kommer ann på barnet. Hva sier h*n selv? Om barnet selv tenker det er greit har du veldig lite å stille opp med, men om barnet blir utrygg, usikker så må dere endre på smværsordningen. Kanskje far må hyre inn "barenevakt", kjøre barnet hjem til deg, bytte dager/turnus eller annet.

Hva er galt med barnet ditt? En 11 åring som ikke klarer seg selv har du gjort en dårlig jobb med

• Liker 16
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet

Tror dette er ganske vanlig... når jeg var 10 år måtte jeg vekke foreldrene mine for å rekke jobb, lol

Anonymkode: 66813...8db

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Begge mine foreldre jobbet skift. I de tilfellene de begge hadde tidligvakt måtte begge dra før vi sto opp. Da vi var veldig små var bestemor hos oss disse morgenene, men min søster gikk ennå i barnehagen da jeg fint klarte å lage klar matpakke og følge henne i barnehagen før jeg gikk til skolen. Det er 4 år mellom oss, så jeg må ha vært maks 10 år da jeg ikke bare klarte meg selv, men også min lillesøster. 

Barn blir i dag betraktet som så hjelpeløse at de blir det. 

Anonymkode: 0398c...56b

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet

Mange i den alderen har det da slik. Så lenge barnet ikke ser noe problem med det. Ser jeg virkelig ikke problemet med at barnet må ordne seg på morgenen

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hva er galt med barnet ditt? En 11 åring som ikke klarer seg selv har du gjort en dårlig jobb med

Hun sier jo at han greier seg alene om morgenen, men at hun er redd for ham når han sover alene 😴🛌

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mine på 12 hadde aldri greid det. Jeg dro på flyplassen ti minutter unna fra tre på 16, 17 og 12 år. Klokka var 12.00 på dagen. Da jeg kom hjem ulte alle de 5 røykvarslerne mine i kor, og de sov søtt. Heldigvis utløste av trekk. Nå vekker jeg barn før jeg drar ut

Dette er så skummelt. Jeg var over 20 når jeg begynte å høre alarmer. Mitt barn hører slike lyder kun innimellom.

Anonymkode: 5d3da...9cf

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
moomino skrev (1 minutt siden):

Mange i den alderen har det da slik. Så lenge barnet ikke ser noe problem med det. Ser jeg virkelig ikke problemet med at barnet må ordne seg på morgenen

Hun sier jo at han greier seg alene om morgenen, men at hun er redd for ham når han sover alene 😴🛌

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er fint, sunt og flott! 

Anonymkode: b0c59...2a4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

La meg gjette, du sliter med at du ikke kan ha kontrollen over mannen din lenger?

11-åringen klarer seg nok fint og vokser opp til å bli selvstendig og trygg på seg selv.

Anonymkode: 35b92...2e3

• Liker 15
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Nå må du pinadø ta deg ei bolle, å si at jeg har gjort en dårlig jobb som mor når du ikke aner noenting om oss er bare usmakelig.  Jeg kan skrive masse om oss (og andre) og forklare deg, men slike personangrep fortjener ikke svar og forklaringer. 

Jeg håper du får den dagen du fortjener 👌

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var 11 år klarte jeg het fint å våkne opp på egenhånd, lage frokost og dra til skolen.

Anonymkode: 2228e...785

• Liker 7
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...