AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 10:43 #1 Skrevet lørdag kl. 10:43 Menn som snakker om at man skal gjøre så mye hyggelig sammen, men så snart man har datet (og ligget) sammen en periode er de rett på tilbake til tinderhjulet igjen. Tror de på disse løgnene selv eller hva? Jeg skjønner ingenting, jo eldre jeg blir jo mindre forstår jeg… Anonymkode: 88a7b...6bd 1 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 10:48 #2 Skrevet lørdag kl. 10:48 Så du har blitt avvist / dumpet? Sånn er faktisk livet. Det er bare tull å skylde på det motsatte kjønn. Anonymkode: 9cc42...dd1 2 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 10:51 #3 Skrevet lørdag kl. 10:51 De viser alltid tegn som lar deg se gjennom fasaden, hvis du står stødig nok i deg selv til å ikke bli blendet av tomme ord og komplimenter. Motgiften er å jobbe med å bygge seg selv opp, både mtp selvfølelse og selvrespekt, og ikke minst å jobbe med sin tilknytning! Da oppdager man de røde flaggene uten å bli fargeblind, og blir man avtent ganske raskt. Anonymkode: b835e...f74 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 10:54 #4 Skrevet lørdag kl. 10:54 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De viser alltid tegn som lar deg se gjennom fasaden, hvis du står stødig nok i deg selv til å ikke bli blendet av tomme ord og komplimenter. Motgiften er å jobbe med å bygge seg selv opp, både mtp selvfølelse og selvrespekt, og ikke minst å jobbe med sin tilknytning! Da oppdager man de røde flaggene uten å bli fargeblind, og blir man avtent ganske raskt. Anonymkode: b835e...f74 Hvordan gjør jeg dette da, vil gjerne bli bedre på dette. Ts Anonymkode: 88a7b...6bd 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 11:02 #5 Skrevet lørdag kl. 11:02 Jeg møtte også en sånn. Nå er han tilbake på Tinder. Ghostet meg. Ikke hørt ett ord siden. Anonymkode: 14112...330 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 11:03 #6 Skrevet lørdag kl. 11:03 Husk en ting: menn vil si hva som helst til hvem som helst. Ja, det fins menn som er tilbakeholdne og kun sier ting når de faktisk mener det. Men menn i en datingfase kan si hva som helst for å få det som de vil. Kanskje sier han akkurat det samme til 19 andre damer. Du må beskytte deg selv Anonymkode: ef4cf...c7b 1 1
Averyx Skrevet lørdag kl. 11:08 #7 Skrevet lørdag kl. 11:08 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Menn som snakker om at man skal gjøre så mye hyggelig sammen, men så snart man har datet (og ligget) sammen en periode er de rett på tilbake til tinderhjulet igjen. Tror de på disse løgnene selv eller hva? Jeg skjønner ingenting, jo eldre jeg blir jo mindre forstår jeg… Anonymkode: 88a7b...6bd Menn gjør det som fungerer. Hadde kvinner vært annerledes ville de ha korrigert seg etter det. 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 11:13 #8 Skrevet lørdag kl. 11:13 Averyx skrev (4 minutter siden): Menn gjør det som fungerer. Hadde kvinner vært annerledes ville de ha korrigert seg etter det. Er det derfor stadig flere menn ender opp som skoletapere, kriminelle, enslige og bitre? Fordi de er tilpasningsdyktige til samfunnsendringene? 🤣 Anonymkode: 269bc...b8a 1
Averyx Skrevet lørdag kl. 11:18 #9 Skrevet lørdag kl. 11:18 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det derfor stadig flere menn ender opp som skoletapere, kriminelle, enslige og bitre? Fordi de er tilpasningsdyktige til samfunnsendringene? 🤣 Anonymkode: 269bc...b8a Merkelig kommentar, men ser at du synes den var veldig morsom. Du får prøve deg på scenen. For det første gjelder ikke dette de fleste menn. For det andre blir ikke de få det gjelder skoletapere, kriminelle, enslige og bitre for å tiltrekke seg kvinner. 3
Humas Skrevet lørdag kl. 11:18 #10 Skrevet lørdag kl. 11:18 Hva med å bli litt gammeldagse igjen og bli skikkelig kjent, spise, gå turer, se film, prate sammen, gå på kino og vente til man ser om man har samme verdier på andre måter enn å føle man må ligge sammen ‘med en gang’. JE mange menn stikker kanskje da, men hva hvis de som faktisk blir er noe å satse på? Skulle ønske jeg hadde hørt på råd om det da jeg var yngre og ikke trodde jeg ‘måtte by på meg selv’, ble sikkert oppfattet som lett på tråden og ble desillusjonert og ‘evig singel’. Heldigvis er det mange år siden og har vært 10 åring forhold nå, men ble for gammel til å få barn. Skjønte nok ikke at livet handler veldig mye mer enn om sex og kåtskap, de som tror det blir ofte ensomme eldre. 5 1 2
Averyx Skrevet lørdag kl. 12:22 #11 Skrevet lørdag kl. 12:22 Humas skrev (1 time siden): Hva med å bli litt gammeldagse igjen og bli skikkelig kjent, spise, gå turer, se film, prate sammen, gå på kino og vente til man ser om man har samme verdier på andre måter enn å føle man må ligge sammen ‘med en gang’. JE mange menn stikker kanskje da, men hva hvis de som faktisk blir er noe å satse på? Skulle ønske jeg hadde hørt på råd om det da jeg var yngre og ikke trodde jeg ‘måtte by på meg selv’, ble sikkert oppfattet som lett på tråden og ble desillusjonert og ‘evig singel’. Heldigvis er det mange år siden og har vært 10 åring forhold nå, men ble for gammel til å få barn. Skjønte nok ikke at livet handler veldig mye mer enn om sex og kåtskap, de som tror det blir ofte ensomme eldre. Tror egentlig at mange unge menn skulle ønske nettopp dette. Bare se på hvordan unge menn trekkes mot konservative partier i dag. 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 12:31 #12 Skrevet lørdag kl. 12:31 Humas skrev (1 time siden): Hva med å bli litt gammeldagse igjen og bli skikkelig kjent, spise, gå turer, se film, prate sammen, gå på kino og vente til man ser om man har samme verdier på andre måter enn å føle man må ligge sammen ‘med en gang’. JE mange menn stikker kanskje da, men hva hvis de som faktisk blir er noe å satse på? Skulle ønske jeg hadde hørt på råd om det da jeg var yngre og ikke trodde jeg ‘måtte by på meg selv’, ble sikkert oppfattet som lett på tråden og ble desillusjonert og ‘evig singel’. Heldigvis er det mange år siden og har vært 10 åring forhold nå, men ble for gammel til å få barn. Skjønte nok ikke at livet handler veldig mye mer enn om sex og kåtskap, de som tror det blir ofte ensomme eldre. Det har du fasiten, og kanskje enda mer restriktivt en du her skriver. Mange stikker da om denne prosessen tar noen måneder. Men de ville aldri være noe å stole på uansett. Så er det helt sikkert noen ekstrem tilfeller man aldri ville unngått, men man minimerer risikoen. Noe som ekstremt få forstår betydningen av. Anonymkode: c4dde...1a1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 12:35 #13 Skrevet lørdag kl. 12:35 Det er fordi kvinner ligger med dem for tidlig, for fort. På første eller andre date. Anonymkode: f6bef...881
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 12:35 #14 Skrevet lørdag kl. 12:35 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan gjør jeg dette da, vil gjerne bli bedre på dette. Ts Anonymkode: 88a7b...6bd Det første du gjør, er å ligge helt unna søken etter validering fra menn. Det føles veldig vanskelig hvis det har vært ens eneste form for validering, men det er nødvendig for å klare å føle på tomrommet som du må lære deg å fylle selv. Du må fokusere på å bygge deg selv opp gjennom hobbyer, karriere, trening, kunnskap etc. Noe du kan være stolt av, som ikke innebærer validering fra menn. Du må løsrive deg fra de underbevisst tankene om at du bare er god nok hvis du blir valgt!!! Dette er en livsløgn du bærer på. Mest sannsynlig fra å ikke bli sett og hørt eller forstått i barndommen. Du må bli stolt av deg selv og dine verdier, slik at DU blir den som validerer deg selv! Det er en veldig lettlest bok jeg absolutt anbefaler deg å lese. Adult children of emotionally attached parents. Den finnes også gratis på youtube som lydbok som du kan lytte til, hvis du foretrekker. Hvis du ønsker en trygg og stabil mann, må du bli emosjonelt trygg og stabil selv. Ellers vil du ikke tiltrekkes av trygge menn, og trygge menn vil ikke bli tiltrukket av deg. Jobb med tilknytning, selvfølelse og selvrespekt. Ikke gi din energi bort til menn som har vist røde flagg! Har du noengang gått i terapi ts? Det hjelper jo også veldig, for å bli litt guidet i riktig retning. Anonymkode: b835e...f74 1 3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 12:36 #15 Skrevet lørdag kl. 12:36 Menn alene har vel ikke hovedansvaret her? Man velger jo å ligge med noen. Dater jeg seriøst, holder jeg litt igjen. Anonymkode: 51958...d2d 1
Humas Skrevet lørdag kl. 13:57 #16 Skrevet lørdag kl. 13:57 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det første du gjør, er å ligge helt unna søken etter validering fra menn. Det føles veldig vanskelig hvis det har vært ens eneste form for validering, men det er nødvendig for å klare å føle på tomrommet som du må lære deg å fylle selv. Du må fokusere på å bygge deg selv opp gjennom hobbyer, karriere, trening, kunnskap etc. Noe du kan være stolt av, som ikke innebærer validering fra menn. Du må løsrive deg fra de underbevisst tankene om at du bare er god nok hvis du blir valgt!!! Dette er en livsløgn du bærer på. Mest sannsynlig fra å ikke bli sett og hørt eller forstått i barndommen. Du må bli stolt av deg selv og dine verdier, slik at DU blir den som validerer deg selv! Det er en veldig lettlest bok jeg absolutt anbefaler deg å lese. Adult children of emotionally attached parents. Den finnes også gratis på youtube som lydbok som du kan lytte til, hvis du foretrekker. Hvis du ønsker en trygg og stabil mann, må du bli emosjonelt trygg og stabil selv. Ellers vil du ikke tiltrekkes av trygge menn, og trygge menn vil ikke bli tiltrukket av deg. Jobb med tilknytning, selvfølelse og selvrespekt. Ikke gi din energi bort til menn som har vist røde flagg! Har du noengang gått i terapi ts? Det hjelper jo også veldig, for å bli litt guidet i riktig retning. Anonymkode: b835e...f74 Dette! Problemet er at det er så ubevisst at man har dette usunne mønsteret, man har ikke visst om noe annet. Sjekk karakteren Ellen i humorserien ‘Evig singel’. Hun er en karikert utgave av en som kanskje har litt til felles med t.s. (Og mange innser aldri at de er sånn selv) ts, det kan være tøft å innse hvor dårlige mestringsstrategier man har hatt, å snakke med noen om det kan være bra. Samfunnet har blitt brutalt, for man vil så gjerne bli ‘sett’ - og så ender man desillusjonert fordi det er så langt mellom kvalitetsmenn og selvfølgelig også kvinner.. 1 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:59 #17 Skrevet lørdag kl. 17:59 Humas skrev (4 timer siden): Dette! Problemet er at det er så ubevisst at man har dette usunne mønsteret, man har ikke visst om noe annet. Sjekk karakteren Ellen i humorserien ‘Evig singel’. Hun er en karikert utgave av en som kanskje har litt til felles med t.s. (Og mange innser aldri at de er sånn selv) ts, det kan være tøft å innse hvor dårlige mestringsstrategier man har hatt, å snakke med noen om det kan være bra. Samfunnet har blitt brutalt, for man vil så gjerne bli ‘sett’ - og så ender man desillusjonert fordi det er så langt mellom kvalitetsmenn og selvfølgelig også kvinner.. Takk for tips, skal sjekke ut. Ts Anonymkode: 88a7b...6bd
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:04 #18 Skrevet lørdag kl. 18:04 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det første du gjør, er å ligge helt unna søken etter validering fra menn. Det føles veldig vanskelig hvis det har vært ens eneste form for validering, men det er nødvendig for å klare å føle på tomrommet som du må lære deg å fylle selv. Du må fokusere på å bygge deg selv opp gjennom hobbyer, karriere, trening, kunnskap etc. Noe du kan være stolt av, som ikke innebærer validering fra menn. Du må løsrive deg fra de underbevisst tankene om at du bare er god nok hvis du blir valgt!!! Dette er en livsløgn du bærer på. Mest sannsynlig fra å ikke bli sett og hørt eller forstått i barndommen. Du må bli stolt av deg selv og dine verdier, slik at DU blir den som validerer deg selv! Det er en veldig lettlest bok jeg absolutt anbefaler deg å lese. Adult children of emotionally attached parents. Den finnes også gratis på youtube som lydbok som du kan lytte til, hvis du foretrekker. Hvis du ønsker en trygg og stabil mann, må du bli emosjonelt trygg og stabil selv. Ellers vil du ikke tiltrekkes av trygge menn, og trygge menn vil ikke bli tiltrukket av deg. Jobb med tilknytning, selvfølelse og selvrespekt. Ikke gi din energi bort til menn som har vist røde flagg! Har du noengang gått i terapi ts? Det hjelper jo også veldig, for å bli litt guidet i riktig retning. Anonymkode: b835e...f74 Takk for god info, jeg skal lese meg opp. Har vurdert terapi også, jeg burde nok ta noen timer. Jeg vokste opp i et godt hjem, men konkurrerte nok voldsomt med min storesøster (og etter hvert lillebror) om foreldrenes gunst. Jeg trakk nok det korteste strådet og trakk meg veldig inn i meg selv og min egen verden for å unngå kamper jeg visste jeg ikke kunne vinne. Som ungdom resulterte dette i et ganske voldsomt opprør for å bli sett. Som voksen har jeg kun opplevd relasjoner der menn mister interessen etter litt tid og jeg blir så lei meg (men prøver å vise meg sterk utad). Ts Anonymkode: 88a7b...6bd 1 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:05 #19 Skrevet lørdag kl. 18:05 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Menn som snakker om at man skal gjøre så mye hyggelig sammen, men så snart man har datet (og ligget) sammen en periode er de rett på tilbake til tinderhjulet igjen. Tror de på disse løgnene selv eller hva? Jeg skjønner ingenting, jo eldre jeg blir jo mindre forstår jeg… Anonymkode: 88a7b...6bd Manipulatorer. De vil ligge. Nothing more and nothing less... Anonymkode: 0034c...63f
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:20 #20 Skrevet lørdag kl. 18:20 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Takk for god info, jeg skal lese meg opp. Har vurdert terapi også, jeg burde nok ta noen timer. Jeg vokste opp i et godt hjem, men konkurrerte nok voldsomt med min storesøster (og etter hvert lillebror) om foreldrenes gunst. Jeg trakk nok det korteste strådet og trakk meg veldig inn i meg selv og min egen verden for å unngå kamper jeg visste jeg ikke kunne vinne. Som ungdom resulterte dette i et ganske voldsomt opprør for å bli sett. Som voksen har jeg kun opplevd relasjoner der menn mister interessen etter litt tid og jeg blir så lei meg (men prøver å vise meg sterk utad). Ts Anonymkode: 88a7b...6bd Har du et mønster hvor du søker ekstern validering fra menn og pga dette spiller mye på sex i disse relasjonene, og ligger med dem relativt tidlig? Det er veldig vanlig mønster inntil man gjør den jobben jeg beskrev ovenfor. Anbefaler absolutt noen timer psykolog for hjelp i riktig retning isåfall. Har du utrygg tilknytning? (Anxious attachment). Anonymkode: b835e...f74 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå