AnonymBruker Skrevet 13. september #1 Skrevet 13. september Dere som har tatt IVF før, hvor mye koster medisinene ca for en runde? Skjønner at dette varierer basert på hvilke medisiner man får og lang/kort protokoll osv. Men vi fikk beskjed om at vi får refundert alt over 20.000, men er det sånn at vi må legge ut for over 20.000 for en runde? Eller er det snakk om så høye beløper hvis det blir flere? Anonymkode: f495c...56f
AnonymBruker Skrevet 13. september #2 Skrevet 13. september Jeg betalte vel ca 15 000 for 10 år siden. Antar det er høyere nå. Så da betalte vi 16 000 selv. Forsøket gikk ikke. Så nye ca 19 000 tre måneder senere. Sendte da inn krav og fikk refundert alt over noen dager senere. Anonymkode: 3e4d7...97e 1
HeleneHS Skrevet 13. september #3 Skrevet 13. september Betalte litt under grensen (17k tror jeg) for første forsøk, men nådde egenandelstak under andre delen av duo-stim. Det var i fjor. Egenandel for undersøkelser kommer uansett i tillegg, hvis du ikke har frikort. Man legger ut alt og får det refundert som er over 20k når man søker (tar noen uker bare). Så det er greit å ha litt mer på siden enn de 20tusen nøyaktig. Går vel også å bruke kredittkort, men da er det mulig at du trenger å nedbetale gjelden før du faktisk får refusjonen. 1
Hjertefisk Skrevet 13. september #4 Skrevet 13. september (endret) Gjorde IVF i fjor. Gikk på maks dose medisiner pga lave eggreserver, men hadde en ganske alminnelig lengde på stimuleringen. Betalte rundt 16.000 - for én runde på kort protokoll. Senere responderte jeg dårlig, og endte opp med å legge ut 40.000,- for en runde med duo-stim. Hva du ender opp med å betale, kommer ann på hvordan du responderer på behandlingen. Vanskelig å si i forkant. Så ville hatt noen penger på lur. Det tar jo gjerne noen måneder før man får pengene refundert fra HELFO også. Ta vare på alle kvitteringene. Be om spesifisert kvittering når du kjøper fra apotek. HELFO trenger navn på medikament + pris + navn fra legen + resept nummer og helst et stempel fra apoteket. Edit: Bør kanskje legge til at 40.000,- sannsynligvis tilhører sjeldenheten, og ikke normalen. Tror det bare er st.olavs som utfører duo-stim per dags dato også. 🤔 Endret 13. september av Hjertefisk 2
HeleneHS Skrevet 13. september #5 Skrevet 13. september Hjertefisk skrev (3 timer siden): Ta vare på alle kvitteringene. Be om spesifisert kvittering når du kjøper fra apotek. HELFO trenger navn på medikament + pris + navn fra legen + resept nummer og helst et stempel fra apoteket. Edit: Bør kanskje legge til at 40.000,- sannsynligvis tilhører sjeldenheten, og ikke normalen. Tror det bare er st.olavs som utfører duo-stim per dags dato også. 🤔 Godt poeng med spesifisert kvittering! Vi kjøpte den første runden med stimuleringsmedisin lokal på apotek og fikk ikke med spesifisert kvittering. Så kjøpte vi mye på sykehusapoteket i Trondheim (St Olavs her også) hvor de spurte om jeg trengte det. Det var mulig å få de gamle kvitteringene fra apoteket, men anbefaler også å ta vare på de med en gang! Husk at du kun får refusjon for hormonell behandling (stimulering, eggløsning sprøyte, progesteron,..) og ikke smertestillende til uttak for eksempel (du kan likevel sende det inn, men får da avslag fra Helfo). 1
Hjertefisk Skrevet 13. september #6 Skrevet 13. september HeleneHS skrev (1 time siden): Godt poeng med spesifisert kvittering! Vi kjøpte den første runden med stimuleringsmedisin lokal på apotek og fikk ikke med spesifisert kvittering. Så kjøpte vi mye på sykehusapoteket i Trondheim (St Olavs her også) hvor de spurte om jeg trengte det. Det var mulig å få de gamle kvitteringene fra apoteket, men anbefaler også å ta vare på de med en gang! Husk at du kun får refusjon for hormonell behandling (stimulering, eggløsning sprøyte, progesteron,..) og ikke smertestillende til uttak for eksempel (du kan likevel sende det inn, men får da avslag fra Helfo). Off-topic men noen ganger lurer jeg på om vi har sittet ved siden av hverandre på venterommet. Kanskje vi t.o.m gjorde duo-stim samtidig 😂 (var vistnok et helt nytt tilbud at duo-stim telte som ett forsøk, da jeg gjorde det). 1
HeleneHS Skrevet 13. september #7 Skrevet 13. september Hjertefisk skrev (23 minutter siden): Off-topic men noen ganger lurer jeg på om vi har sittet ved siden av hverandre på venterommet. Kanskje vi t.o.m gjorde duo-stim samtidig 😂 (var vistnok et helt nytt tilbud at duo-stim telte som ett forsøk, da jeg gjorde det). Det har jeg også lurt på, ja 😅 veldig godt mulig - vet ikke om det var nytt, men vi begynte i slutten av oktober 24, hadde første uttak i november og andre tidlig i desember.
Hjertefisk Skrevet 13. september #8 Skrevet 13. september HeleneHS skrev (26 minutter siden): Det har jeg også lurt på, ja 😅 veldig godt mulig - vet ikke om det var nytt, men vi begynte i slutten av oktober 24, hadde første uttak i november og andre tidlig i desember. Gjorde duo-stim i september og oktober! Hysteroskopi og innsett i november og desember 😅
AnonymBruker Skrevet 14. september #9 Skrevet 14. september Jeg betalte ca. 14 000 tidligere i år, og det var så vidt jeg har forstått omtrent så billig man kan få det (her er det mannen som har problemer, jeg er ung og frisk, responderte bra på medisinene). Ut ifra det behandlerene sa så slapp jeg veldig «billig» unna, så da har du en målestokk på hvordan et enkelt, ukomplisert forsøk kan se ut også. Men når det er sagt så er det ikke noe 1:1 forhold mellom kvinnelig fertilitet og medisinbruk. Alle responderer ulikt på medisinene, så det er ikke alltid at «more is more» eller motsatt. Fordi IVF-behandlingen alltid er en stor utgift for enten staten eller paret avhengig av om man går offentlig eller privat så får man jo en del støttemedisinering som man ikke nødvendigvis trenger, men som er med på å øke sjansene. Better safe than sorry, liksom. Anonymkode: 44409...6a8 1
AnonymBruker Skrevet 14. september #10 Skrevet 14. september I januar hadde jeg ivf forsøk havnet på omtrent 17 500.- inkludert progesteron medisiner jeg skulle ta etter innsett. Ble gravid ved andre innsett og endte totalt opp med å bruke 20 688.- på medisiner under ivf reisen 😊. Anonymkode: f75f6...502 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå