AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #1 Skrevet 15 timer siden Hei, Jeg er en kvinne på 30 år. Er normaltvektig, men har alltid hatt store bryst. Dessverre så "henger" de en del. Det siste halve året har jeg slitt med ting jeg ikke har slitt med tidligere. Jeg har fått rødlig betennelse under brystene, og det har kommet illeluktende fukt i området. Jeg har da behandlet dette ved å vaske med lunken klut og smøre Canesten under brystene. Nå er betennelsen borte, men jeg merker at jeg hver dag sliter med at det lukter svett under brystene, selv med "hel" og ikke-betent hud. Jeg dusjer daglig og passer på å tørke godt med håndkle etterpå. Har noen hatt samme problem? Hva gjør dere for å forebygge lukt? Anonymkode: 4c270...ac5 1
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #2 Skrevet 15 timer siden Har ikke hatt problemet selv, men vet om noen som rett og slett bruker deo under puppene også. Anonymkode: e4ea5...e45 3 1
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #3 Skrevet 15 timer siden Kjøpe slike firkantede «bandasjer»/til sår på apoteket og legge under? Anonymkode: 5b704...664
MarianneE Skrevet 15 timer siden #4 Skrevet 15 timer siden Kjenner til det.. Jeg forebygger ved å bruke talkum under brystene og bitte litt sinksalve om jeg blir rød.
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #5 Skrevet 15 timer siden Ikke meg, men min mor sleit med det samme. Hun brukte babypudder for å holde det tørt, og passet også på å tørke godt etter dusj. Det hjalp. Anonymkode: 3e312...9d0
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #6 Skrevet 15 timer siden Bruk antiperspirant under brystene. Jeg har mer behov for deodorant der enn under armene (vær obs på at antiperspirant og deodorant ikke er det samme. De fleste deodoranter på markedet i dag er egentlig bare parfyme som du smører på. Skikkelig antiperspirant har blitt vanskeligere og vanskeligere å få tak i dessverre. Inneholder vel et eller annet som ikke er helt bra (aluminiumklorid). Hvis du ikke finner noe som fungerer så kan du kjøpet Stop24 på apoteket, husk å følge bruksanvisning (skal vaskes av morgenen etter), og ikke bruk oftere enn nødvendig). Anonymkode: b0ee7...b26
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #7 Skrevet 15 timer siden Siden det lukter og er rødt, så er det trolig soppinfeksjon. Jeg hadde det en gang, smurte "virgin" kokosolje der, og det forsvant raskt. Den er antimikrobiell. Det har ikke kommet tilbake for meg, men jeg hadde nok prøvd det samme først før jeg eventuelt kjøpte noe mot sopp på apoteket. Jeg har også hatt det et par ganger i lysken, kokosolje fungerte flott der også. Anonymkode: a6077...ef8 1 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #8 Skrevet 14 timer siden Høres ut som intertrigo. Du kan gå med linstykker mellom hud og bh f.eks., men de må skiftes når de er fuktige. Anonymkode: 3dfb4...640 2 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #9 Skrevet 13 timer siden Jeg kan også få det hvis jeg går uten bh eller med en bh som ikke passer skikkelig. Stor nok cup og stramt nok bånd slik at hud ikke blir hengende mot hud hjelper Anonymkode: 09f93...689
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #10 Skrevet 4 timer siden Jeg bruker deo for å forebygge lukt, bruker den jeg bruker under armene. Har ikke blitt rød og sår som jeg kan huske, men tror jeg ville prøvd zinksalve. Anonymkode: 341c9...849
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #11 Skrevet 4 timer siden Kan det være en soppinfeksjon? Har du sjekket blodsukkeret ditt? 🙂 Anonymkode: b954b...388 2
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Skrevet 4 timer siden BH i bomull er også bedre å bruke. Anonymkode: a17a4...d4f
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #13 Skrevet 4 timer siden Triks i hjemmesykepleien er å bruke deodorant under brystene. Og holde de oppe til deoen har fått tørket. Anonymkode: 778f1...5a7 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #14 Skrevet 2 timer siden Bruk tørre kompresser. Får du soppinfeksjon igjen kan du også prøve Sorbact kompress i stedet for Canesten/Daktacort. Den skal bare legges på vasket og tørr hud (bruker man salve først funker den ikke). Anonymkode: 185b9...fb6
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #15 Skrevet 2 timer siden Høres ut som det er lurt å ta brystreduksjon Anonymkode: bd30e...276
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #16 Skrevet 1 time siden Inityol for å beskytte huden. Ellers god bh i riktig størrelse og med rett fasong på cupen. Fikk god hjelp i ordentlig undertøysbutikk. Anonymkode: 9819f...36e
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #17 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hei, Jeg er en kvinne på 30 år. Er normaltvektig, men har alltid hatt store bryst. Dessverre så "henger" de en del. Det siste halve året har jeg slitt med ting jeg ikke har slitt med tidligere. Jeg har fått rødlig betennelse under brystene, og det har kommet illeluktende fukt i området. Jeg har da behandlet dette ved å vaske med lunken klut og smøre Canesten under brystene. Nå er betennelsen borte, men jeg merker at jeg hver dag sliter med at det lukter svett under brystene, selv med "hel" og ikke-betent hud. Jeg dusjer daglig og passer på å tørke godt med håndkle etterpå. Har noen hatt samme problem? Hva gjør dere for å forebygge lukt? Anonymkode: 4c270...ac5 Jeg har samme problem. Bruker deodorant og holder brystene oppe til det har tørket. Da svetter jeg ikke under puppene, og det blir heller ingen lukt. Anonymkode: e0591...345
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå