AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 08:01 #1 Skrevet lørdag kl. 08:01 Neste uke får jeg vite om organisasjon A tilbyr meg jobb. Jeg ønsker helst å jobbe i organisasjon B, men de skal først gi beskjed uken etter. Hvis jeg ikke får lang nok tenketid i A til å få sjekke hva B sier - hva vil skje om jeg takker ja til A men at B tilbyr jobben uken senere? Er selvsagt uetisk, men er dette vanlig i form av at noen av dere har opplevd dette? Hva vil konsekvensene bli? Anonymkode: f723d...ad2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 08:12 #2 Skrevet lørdag kl. 08:12 Om du har takket ja til A så kontakter du dem igjen og sier du har ombestemt deg ikke ønsker jobben allikevel. Konsekvensen da blir trolig at du brenner broer for fremtidige jobber i A + evt andre steder seinere om de som ansatte deg bytter jobb/har tett kontakt med de som vurderer deg neste gang. Anonymkode: 51198...343 1
Brunello Skrevet lørdag kl. 08:16 #3 Skrevet lørdag kl. 08:16 Dette er relativt vanlig. Så lenge du er høflig og ærlig når du først meddeler at du likevel ikke tar jobben er det ikke noe problem. 5
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 08:16 #4 Skrevet lørdag kl. 08:16 Jeg kjenner noen som sa "jeg har fått et intervju på x og kommer til å ta den hvis jeg får tilbud om den". Hun var såpass attraktiv (karrieremessig) at de var villige til å vente. Anonymkode: 16daf...3d0 3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 08:27 #5 Skrevet lørdag kl. 08:27 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Om du har takket ja til A så kontakter du dem igjen og sier du har ombestemt deg ikke ønsker jobben allikevel. Konsekvensen da blir trolig at du brenner broer for fremtidige jobber i A + evt andre steder seinere om de som ansatte deg bytter jobb/har tett kontakt med de som vurderer deg neste gang. Anonymkode: 51198...343 Ja, forstår at alle broer vil bli brent. Men hvis jeg blir tilbudt den andre jobben er det verdt det. Ts Anonymkode: f723d...ad2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:38 #6 Skrevet lørdag kl. 20:38 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ja, forstår at alle broer vil bli brent. Men hvis jeg blir tilbudt den andre jobben er det verdt det. Ts Anonymkode: f723d...ad2 Alle broer blir ikke brent, det er bare tull. De av oss som er i jobb forstår hvordan søknadsprosesser foregår og din situasjon er ikke uvanlig på noen måte. Anonymkode: 56b50...400 3 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 06:07 #7 Skrevet søndag kl. 06:07 Du brenner ingen broer. Jobbsøking er en prosess der man muligens får jobbintervju spredt over en lengre periode og man er aktuell for flere jobber på en gang. Det vet arbeidsgivere. En gang informerte jeg at jeg hadde et jobbintervju kun dager etter at jeg signerte kontrakt for en arbeidsgiver. Min nye leder ble litt irritert, men gav meg en god referanse (jeg hadde vært der i et vikariat i et år). Sånne ting skjer. Anonymkode: 95146...e5b 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 10:41 #8 Skrevet søndag kl. 10:41 Takk for alle svar! Håper jeg er så heldig at jeg får drømmejobben. Jobb B er heller ikke dårlig altså. Håper jeg er blitt tilbudt jobb innen fredag neste uke 🤞🤞🤞 Ts Anonymkode: f723d...ad2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 10:56 #9 Skrevet søndag kl. 10:56 Og takk for betryggende ord om at jeg ikke brenner alle broer om jeg skulle havne i en slik situasjon. Jeg trodde virkelig at det var slik. Så tusen takk for oppklaringen ❤️ Anonymkode: f723d...ad2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå