Gå til innhold

Finnes det allergifri klokker til barn?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Dattera mi på 6 fikk klokke til bursdagen sin av oss. Den kosta ca. 300 kr, altså en nokså vanlig klokke. Problemet oppstod nokså raskt etter at hun begynte å bruke den. Hun fikk kløende utslett under klokka og kan ikke bruke den mer.

Nå har hun forresten mista den, så vi må kjøpe ny uansett.

Finnes det noen klokker for barn som ikke gir utslett? Hvor får jeg tak i disse og ca. pris? Urmakeren vi var hos hadde ikke særlig godt utvalg til unger på den alderen...

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Kan det funke med blank neglelakk da? Jeg fikk også utslett av min første klokke, men mamma lakket den under, og så var problemet borte

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for tipset! Det skal prøves, men hun fikk utslett under armen også - kanskje litt verre å få neglelakk til å sitte på låsen...? Men jeg skal hvertfall prøve!

Gjest gjesta
Skrevet

Det finnes helt sikkert barneklokker som er frie for nikkel. Spør hos en urmaker.

Gjest gjest1
Skrevet

Det er sant... Du må nesten høre i butikken sa? Evt lete litt etter hvilkematerialer som skaper mest utslett hos barn; om det er skinn eller stoff eller hva... Jeg hadde skinnreim husker jeg, og reimen gikk fint

Gjest gjesta
Skrevet

Det er i hvert fall mange som er allergiske mot nikkel. Det finnes i stålet på klokka.

Gjest gjest1
Skrevet
Det er i hvert fall mange som er allergiske mot nikkel. Det finnes i stålet på klokka.

:Nikke: Var det mamma lakket bort på min

Skrevet

Har de ikke en del plastikk klokker til barn?

Ellers bør de da virkelig lage nikkelfrie klokker til barn og, dette er jo et stort problem.

Husker foresten når jeg var ung så hadde jeg en klokke i stoff og plast, den var skikkelig fin og satt godt på, og ikke reagerte jeg på den. Husker ikke merket nå da, og det er jo lenge siden.

Gjest Gjest
Skrevet

Vi har kjøpt titan barneklokker til begge barna etter at eldstemann så ut som en kjøttkake på armen hver gang han gikk med klokke....

Han har ikke hatt allergisk reaksjon siden!

De er litt dyrere enn vanlige barneklokker (fra ca 400 og oppover) men det er det verdt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...