AnonymBruker Skrevet 12. september #1 Skrevet 12. september Kunne tenke meg å få høre mange erfaringer. Personlig er jeg og mannen min mest interessert i mat og arkitektur, men vil gjerne høre hva som opptar dere andre og hva som avgjør om en by er verdt å reise til. Hva gjelder for plassen/plassene du anbefaler: Dyrt/Billig: Hvordan er maten: Hvordan er kulturen: Hvordan er arkitekturen: Hvilke severdigheter var det der: Hvordan er de på engelsk: Hva er viktig for deg når det kommer til hotell generelt? Anonymkode: 4e26f...5f4
AnonymBruker Skrevet 13. september #2 Skrevet 13. september Jeg har nylig vært i Tallinn første gang, og likte byen veldig godt! Jeg var først og fremst interessert i kunst og kultur, og det er mye av. Arkitekturen er veldig interessant, ettersom Estland alltid har vært en "kasteball" mellom ulike styrer og dermed har hatt veldig variert innflytelse. Gamlebyen i Tallinn står på UNESCOs verdensarvliste og er absolutt en opplevelse. Dyrt/Billig: Det er utrolig mye turister i Tallinn, og det er det så klart mange som vet å utnytte. Men holder man seg unna de mest turistifiserte butikkene er ikke prisene så ille. Dyrt er det uansett ikke. Hvordan er maten: Ganske standard Nord-Europeisk mat. Hvordan er kulturen: Veldig interessant! Estland startet Dansk, før de ble solgt til Tyskland, og så videre til Sverige, før de ble okkupert et par ganger av Russland. Så kulturen har veldig variert innflytelse, men det føles samtidig som at de ikke har noe som er helt "eget". Hvordan er arkitekturen: Også veldig interessant, Toompea slott er f.eks. bygget i tre ulike stilarter. Mange gamle middelalderbygg i gamlebyen. Hvilke severdigheter var det der: Gamlebyen, særlig festningen Kiek in de Kök. Noblessner havn med ubåtverft. Litt utenfor selve sentrum ligger Kumu, et av Nord-Europas største kunstmusuem. Hvordan er de på engelsk: Alle jeg var i kontakt med snakket flytene engelsk. Hva er viktig for deg når det kommer til hotell generelt? God frokost og beliggenhet. Anonymkode: 9f94f...2a5 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. september #3 Skrevet 13. september Dublin, vår, sommer, høst. God mat, kultur og ikke minst kjempekoselige folk 🙂. Må være den enkleste byen i Europa å komme i kontakt med lokalbefolkningen i. Anonymkode: 8853a...44e 2
AnonymBruker Skrevet 13. september #4 Skrevet 13. september AnonymBruker skrev (6 timer siden): Dyrt/Billig: Hvordan er maten: Hvordan er kulturen: Hvordan er arkitekturen: Hvilke severdigheter var det der: Hvordan er de på engelsk: Hva er viktig for deg når det kommer til hotell generelt? Palermo Verken dyrt eller billig. Men rimeligere enn fastlands-Italia Mye spennende mat. Mye fisk, salater og spennende retter Kultur og arkitektur var, for meg, veldig fasinerende. Mange severdigheter, lett å gå rundt fra det ene til det andre, enkelt å også ta tog til andre byer og steder. Veldig dårlig i engelsk. Anonymkode: 9907d...433
AnonymBruker Skrevet 13. september #5 Skrevet 13. september Wien! Ikke spesielt dyrt - hoteller er relatit rimelig - mat/drikke er på et greit nivå. Billig øl. Variert utvalg av alle slags restauranter. Gode klassikkere er pølser, potetsalat, snitsel og ikke minst min favoritt: Tafelspitz - kokt oksekjøtt med nydelige sauser og slags friterte poteter til. Mye god lokal vin. Alt fra rimelige asiatiske restauranter til topp Michelin-restauranter. Kulturen- finnes vel knapt en storby med mer klassisk kultur enn Wien. Her levde og virket mange av de store. Mozart bodde rett ved katedralen og er også gift og gravlagt der. Nydelig kafekultur. Massevis at museer. Severdigheter - Slott , kirker, museum - en går også i fotsporene til en rekke berømtheter, om Sigumund Freud osv osv. Engelsk.- masse turister i Wien og de er veldig gode på engelsk. Bryr meg ikke så mye om hoteller/standard - bruker stort sett Motel One - for førstegangsbesøk gjerne den ved Operaen. Selv bruker jeg den ved Hauptbanhof, som gjør de svært enkelt til og fra flyplassen, bare 3-4 stopp med U-Bahn til sentrum og dessuten mange butikker for litt innkjøp på selve stasjonen. Også fint å komme seg litt utenfor det klassiske sentrum. Anonymkode: 7dcac...d2d 1
AnonymBruker Skrevet 14. september #6 Skrevet 14. september Er det flere som har byer å anbefale? Anonymkode: 4e26f...5f4
AnonymBruker Skrevet 14. september #7 Skrevet 14. september Bukarest Dyrt/Billig: Billig Hvordan er maten: Rustikk, men med mere grønnsaker enn tysk og østeriks Hvordan er kulturen: sosial, inkluderende, festlig Hvordan er arkitekturen: som en litt sliten italiensk by Hvilke severdigheter var det der: jeg går ikke etter serverdigheter Hvordan er de på engelsk: dårlige, men unge og høyt utdannede er gode Anonymkode: 3fa9f...046
AnonymBruker Skrevet 14. september #8 Skrevet 14. september London. Vil alltid tilbake dit. Anonymkode: 0fd73...fd4 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå