AnonymBruker Skrevet 12. september #1 Skrevet 12. september Søs har en samboer, de er forlovet og har to barn. Hun er ikke alltid så grei med ham, sjefer og er opptatt av små detaljer som skal være på hennes måte, særlig angående barna. Han virker tidvis sliten/lei/oppgitt, men følger hennes instrukser. Moren vår mener å ha sett tegn til at han er deprimert og det ville ikke overrasket meg. Umulig for oss å vite hvordan de fungerer i hverdagen, men vi vet at hun er en krevende person. Vet ikke om han først og fremst tenkte at han har truffet bra på utseendet til dama, at hun gjør det bra i yrkeslivet og har ting på stell, men et forhold er så mye mer enn det. Er det vanlig at man bare fullfører dette løpet og gifter seg når man "sitter i klisteret" med to barn og stor bolig de har kjøpt? Vet ikke om dette vil vare livet ut i så fall, men det får være opp til dem å vurdere. Anonymkode: 5e401...b42 1
AnonymBruker Skrevet 13. september #2 Skrevet 13. september AnonymBruker skrev (9 timer siden): Er det vanlig at man bare fullfører dette løpet og gifter seg når man "sitter i klisteret" med to barn og stor bolig de har kjøpt? Vet ikke om dette vil vare livet ut i så fall, men det får være opp til dem å vurdere. Anonymkode: 5e401...b42 Har de sagt at de skal gifte seg? Skjønte ikke helt narrativet her. Og hvis de skal gifte seg, så klarer ikke dere som søster og mor å glede dere over det? Jeg antar at et giftemål er frivillig fra begges side hvis det skjer, og et tegn på at de antakelig har det bedre enn dere tror? Tenker uansett at et ekteskap ikke spiller noen rolle for kvaliteten på forholdet, og at at hvis man en gang skulle finne på å gå fra hverandre seg er det uansett like tøft når man har felles barn. Ekteskap er bare et papir/formalitet i mitt hode. Anonymkode: 04ca7...284
AnonymBruker Skrevet 13. september #3 Skrevet 13. september Nå er det jo en god del styggere å baksnakke svigersøster/svigerdatter, ilegge henne egenskaper, og skrive åpent om det på nett. Ennå være litt bestemt med egen mann. Anonymkode: 94d9a...2e8 1
AnonymBruker Skrevet 13. september #4 Skrevet 13. september AnonymBruker skrev (9 timer siden): Søs har en samboer, de er forlovet og har to barn. Hun er ikke alltid så grei med ham, sjefer og er opptatt av små detaljer som skal være på hennes måte, særlig angående barna. Han virker tidvis sliten/lei/oppgitt, men følger hennes instrukser. Moren vår mener å ha sett tegn til at han er deprimert og det ville ikke overrasket meg. Umulig for oss å vite hvordan de fungerer i hverdagen, men vi vet at hun er en krevende person. Vet ikke om han først og fremst tenkte at han har truffet bra på utseendet til dama, at hun gjør det bra i yrkeslivet og har ting på stell, men et forhold er så mye mer enn det. Er det vanlig at man bare fullfører dette løpet og gifter seg når man "sitter i klisteret" med to barn og stor bolig de har kjøpt? Vet ikke om dette vil vare livet ut i så fall, men det får være opp til dem å vurdere. Anonymkode: 5e401...b42 Hvorfor bryr du deg ? De er voksne folk og velger vel selv hvordan de vil leve livet sitt. Om han blir deprimert av henne og hennes krav, så er det vel opp til han å gjøre noe med det. Det er de som bor ilag og du kan umulig vite hvordan det egentlig er bak husets fire vegger. Jeg ville ikke blandet meg inn i dette med mindre han eller din søster kommer til deg. La de fullføre løpet og la de selv erfare livet på sin måte. Anonymkode: 774bc...71c
AnonymBruker Skrevet 13. september #5 Skrevet 13. september Damn folk er kjappe med å angripe ts. Hadde dere ment det samme om kjønnene var byttet om og det var mannen som pirket og sjefet over dama? Anonymkode: 21b24...4b6 1
AnonymBruker Skrevet 13. september #6 Skrevet 13. september AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Damn folk er kjappe med å angripe ts. Hadde dere ment det samme om kjønnene var byttet om og det var mannen som pirket og sjefet over dama? Anonymkode: 21b24...4b6 Ja. Man driver ikke og baksnakker folk. Man legger i alle fall ikke ut slikt på nett. Anonymkode: 94d9a...2e8
AnonymBruker Skrevet 13. september #7 Skrevet 13. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Damn folk er kjappe med å angripe ts. Hadde dere ment det samme om kjønnene var byttet om og det var mannen som pirket og sjefet over dama? Anonymkode: 21b24...4b6 Ja, legger meg ikke opp hvordan par lever og har det sammen. Uansett kjønn. Både menn og kvinner kan være ufine mot hverandre utad, men vi vet jo ikke sikkert hvordan de er mot hverandre hjemme. Typen min er ganske ufin mot meg utad, og noen kan kommentere det. Da sier han at jeg tåler det og det er bare ord. Og, ja jeg tåler det og jeg er vant med hvordan han prater. Give a shit. Dessuten er han verdens snilleste når det er bare oss to. Anonymkode: 774bc...71c
AnonymBruker Skrevet 13. september #8 Skrevet 13. september AnonymBruker skrev (6 timer siden): Nå er det jo en god del styggere å baksnakke svigersøster/svigerdatter, ilegge henne egenskaper, og skrive åpent om det på nett. Ennå være litt bestemt med egen mann. Anonymkode: 94d9a...2e8 Nei. AnonymBruker skrev (5 timer siden): Damn folk er kjappe med å angripe ts. Hadde dere ment det samme om kjønnene var byttet om og det var mannen som pirket og sjefet over dama? Anonymkode: 21b24...4b6 Folk tenker seg rett og slett ikke om, ser det i de fleste trådene. Anonymkode: 5e401...b42
TomKrus Skrevet 13. september #9 Skrevet 13. september AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ja. Man driver ikke og baksnakker folk. Man legger i alle fall ikke ut slikt på nett. Anonymkode: 94d9a...2e8 Hva er det du vrøvler om her ? Dette er dønn anonymt og man diskuterer en situasjon. Mod bør se litt på dette "krenke" tullet som det flommer over av i dette forumet. At familie er bekymret og ber om råd, og så kommer disse svarene her ? Det er så på trynet som det kan få blitt. 7 1
TomKrus Skrevet 13. september #10 Skrevet 13. september AnonymBruker skrev (16 timer siden): Søs har en samboer, de er forlovet og har to barn. Hun er ikke alltid så grei med ham, sjefer og er opptatt av små detaljer som skal være på hennes måte, særlig angående barna. Han virker tidvis sliten/lei/oppgitt, men følger hennes instrukser. Moren vår mener å ha sett tegn til at han er deprimert og det ville ikke overrasket meg. Umulig for oss å vite hvordan de fungerer i hverdagen, men vi vet at hun er en krevende person. Vet ikke om han først og fremst tenkte at han har truffet bra på utseendet til dama, at hun gjør det bra i yrkeslivet og har ting på stell, men et forhold er så mye mer enn det. Er det vanlig at man bare fullfører dette løpet og gifter seg når man "sitter i klisteret" med to barn og stor bolig de har kjøpt? Vet ikke om dette vil vare livet ut i så fall, men det får være opp til dem å vurdere. Anonymkode: 5e401...b42 Hør her, ja det er veldig vanlig. Men at man gifter seg i Norge er ikke noe mer "fullføre" noe løp en å være samboer. Det tar et minutt å skille seg om man ønsker det, og du får ikke gifte deg igjen eventuelt før det har gått et år med seperasjon. Du får det til å høres ut som "siste reis" DET ER BARE TULL ! Det er store forpliktelser å sitte med hjem og felles barn. Det er ikke noe som de fleste tar lett på. Og mange strekker seg langt for barna sin skyld. Hvor langt de skal strekke seg ? Det må hver enkelt bestemme selv, og ja det er helt naturlig at familie kan bry seg ! De er jo glad i vedkommende og sin familie.
AnonymBruker Skrevet 13. september #11 Skrevet 13. september Ja, det der har jeg sett mange ganger. Anonymkode: 952e7...0d1 1
AnonymBruker Skrevet 13. september #12 Skrevet 13. september Det kan jo hende han trenger instrukser på detaljnivå? TS har du barn, vet du hva som kreves av oppfølging ? Er han sløv som ikke selv ser hva som behøves? Anonymkode: 09028...5a7 1
svartkatt Skrevet 13. september #13 Skrevet 13. september Er det ikke bedre om dere spør ham hvordan han har det, og gir han støtte når dere ser og vet hvordan søsteren din er? Også hvis han en gang skulle velge å gå..
AnonymBruker Skrevet 13. september #14 Skrevet 13. september AnonymBruker skrev (19 timer siden): Søs har en samboer, de er forlovet og har to barn. Hun er ikke alltid så grei med ham, sjefer og er opptatt av små detaljer som skal være på hennes måte, særlig angående barna. Han virker tidvis sliten/lei/oppgitt, men følger hennes instrukser. Moren vår mener å ha sett tegn til at han er deprimert og det ville ikke overrasket meg. Umulig for oss å vite hvordan de fungerer i hverdagen, men vi vet at hun er en krevende person. Vet ikke om han først og fremst tenkte at han har truffet bra på utseendet til dama, at hun gjør det bra i yrkeslivet og har ting på stell, men et forhold er så mye mer enn det. Er det vanlig at man bare fullfører dette løpet og gifter seg når man "sitter i klisteret" med to barn og stor bolig de har kjøpt? Vet ikke om dette vil vare livet ut i så fall, men det får være opp til dem å vurdere. Anonymkode: 5e401...b42 Vet du hva jeg tror? Alle har negative egenskaper. Han har det også.. du har bare ikke sett de enda. Kanskje er de værre enn hennes. Anonymkode: 91cf4...0bc
AnonymBruker Skrevet 13. september #15 Skrevet 13. september AnonymBruker skrev (19 timer siden): Er det vanlig at man bare fullfører dette løpet og gifter seg når man "sitter i klisteret" med to barn og stor bolig de har kjøpt? Vet ikke om dette vil vare livet ut i så fall, men det får være opp til dem å vurdere. Anonymkode: 5e401...b42 Tenker at man blir såpass glad i de barna at ting skal være temmelig jævlig med den samboeren hvis man skal velge å flytte ut og risikere å bare se barna halve tida eller mindre. Anonymkode: ccd82...5c2 1
AnonymBruker Skrevet 13. september #16 Skrevet 13. september Er du den samme søsteren der dama hans er «sjefete» fordi broren din faktisk er en tafatt fjott som legger alt av faktisk ansvar av husarbeid og ordentlig oppfølging av barna på henne? Anonymkode: 184ea...737 2
anonym482 Skrevet 14. september #17 Skrevet 14. september AnonymBruker skrev (18 timer siden): Ja. Man driver ikke og baksnakker folk. Man legger i alle fall ikke ut slikt på nett. Anonymkode: 94d9a...2e8 Legg ned pekefingeren, du er ikke feilfri du heller.
AnonymBruker Skrevet 14. september #18 Skrevet 14. september AnonymBruker skrev (18 timer siden): Damn folk er kjappe med å angripe ts. Hadde dere ment det samme om kjønnene var byttet om og det var mannen som pirket og sjefet over dama? Anonymkode: 21b24...4b6 Er mange av begge deler. Men ja. Jeg tror veldig mange (flere enn man tror for de aller færreste sier det) fullfører løpet med en hvem som helst, fordi de "må" (obligasjoner). Kjæresten min gjorde det med eksen. Men eksen slo opp til slutt. Det var hun som sjefet og herjet og bestemte alt. Men han satt ned foten og sa nei til giftemål. Anonymkode: fe083...233
AnonymBruker Skrevet 14. september #19 Skrevet 14. september AnonymBruker skrev (22 timer siden): Ja, legger meg ikke opp hvordan par lever og har det sammen. Uansett kjønn. Både menn og kvinner kan være ufine mot hverandre utad, men vi vet jo ikke sikkert hvordan de er mot hverandre hjemme. Typen min er ganske ufin mot meg utad, og noen kan kommentere det. Da sier han at jeg tåler det og det er bare ord. Og, ja jeg tåler det og jeg er vant med hvordan han prater. Give a shit. Dessuten er han verdens snilleste når det er bare oss to. Anonymkode: 774bc...71c Dette hadde ikke jeg tolerert. Jeg tenker motsatt. Er man ute blant andre mennesker, så får han behandle meg så pent at andre damer blir misunnelig 😆 Han kan heller være et troll hjemme 😂 Anonymkode: 5734a...8d0
AnonymBruker Skrevet 14. september #20 Skrevet 14. september Kan snakke for meg selv. Alle andre rundt meg fikk kjæreste. Panikk, fikk meg en kjæreste alle rundt oss sa var en bra mann. Forholdet består, ikke bra men heller ikke dårlig. Så stifter alle rundt oss familie, flytter sammen og evt gifter seg. Panikk, må gjøre det samme slik at jeg ikke faller utenfor. Vi kjøper hus sammen, får 2 barn og alt er liksom på stell. Mange år senere, går på en smell. Ser at jeg har mistet meg selv, har godtatt for mye av den såkalte "bra" mannen. Oppdager at vi er ekstremt ulike og får panikk ved tanken om å tilbringe resten av livet mitt sammen med han. Det ble brudd. Så ja man kan si at jeg fullførte løpet, men på dundrende feil grunnlag. Det eneste positive ut av dette er at jeg har 2 flotte ungdommer som gir meg glede i livet. Minnene fra livet med eksen er ikke så bra og preger meg fortsatt. Anonymkode: 774bc...71c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå