TheLegendBellaGoth Skrevet fredag kl. 21:18 #1 Skrevet fredag kl. 21:18 Nå har det seg sånn at jeg går i terapi for ulike ting. Har gått i mange år og har byttet litt rundt. Har fått ny for noen uker siden, og når vi pratet sammen for noen dager siden så sa jeg at av og til når jeg reiser så blir jeg stresset. Da skyter terapeuten min inn å sier "kanskje du reiser for mye og har first world problems?". Jeg ble ærlig talt litt stum av det hele for å være ærlig, at terapeuten min kan si sånt? Så jeg tok kontakt med avdelingen og fikk pratet med lederen der og sa at terapeuten min drev med krenkende adferd og at jeg ville avslutte samtalene der med umiddelbar virkning. Og nå så driver terapeuten min å ringer meg på mitt telefonnummer?? Trodde ikke det var lov? 2 1
Mezzosoprena Skrevet fredag kl. 21:20 #2 Skrevet fredag kl. 21:20 TheLegendBellaGoth skrev (2 minutter siden): Nå har det seg sånn at jeg går i terapi for ulike ting. Har gått i mange år og har byttet litt rundt. Har fått ny for noen uker siden, og når vi pratet sammen for noen dager siden så sa jeg at av og til når jeg reiser så blir jeg stresset. Da skyter terapeuten min inn å sier "kanskje du reiser for mye og har first world problems?". Jeg ble ærlig talt litt stum av det hele for å være ærlig, at terapeuten min kan si sånt? Så jeg tok kontakt med avdelingen og fikk pratet med lederen der og sa at terapeuten min drev med krenkende adferd og at jeg ville avslutte samtalene der med umiddelbar virkning. Og nå så driver terapeuten min å ringer meg på mitt telefonnummer?? Trodde ikke det var lov? Kanskje litt over streken, men jeg vil ikke kalle det krenkende. Det er da helt normalt å være litt stressa når man reiser? 16 4
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 21:25 #3 Skrevet fredag kl. 21:25 Det er mulig terapeuten ringer deg for å reparere og forklare hvis han følte du misforsto hva han mente, eller kanskje han vil si unnskyld. Anonymkode: c36c7...04c 20 8
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 21:25 #4 Skrevet fredag kl. 21:25 Det var da voldsomt dramatisk, ts. Anonymkode: f177c...943 32 6
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 21:30 #5 Skrevet fredag kl. 21:30 Du burde kanskje tatt det opp med terapeuten din før du ringte ledelsen. Litt overdramatisk reaksjon som kunne ha blitt løst bare ved å kommunisere, og formidlet hvordan det opplevdes for deg. Anonymkode: 9754c...956 20 1 5
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 21:32 #6 Skrevet fredag kl. 21:32 Men vil du ha en terapeut som utfordrer deg og får deg til å bli bedre, eller vil du ha en støttekontakt som snakker deg etter munnen? Det høres jo ut som om du har first world problems. Hvis du har gått i flere år uten å bli bedre er det på tide å gjøre noe annet. Anonymkode: 1d750...dca 22 10
TheLegendBellaGoth Skrevet fredag kl. 21:37 Forfatter #7 Skrevet fredag kl. 21:37 Mezzosoprena skrev (14 minutter siden): Kanskje litt over streken, men jeg vil ikke kalle det krenkende. Det er da helt normalt å være litt stressa når man reiser? Jeg mener også det så jeg ble litt stum og stiv der jeg satt. Jeg blir ofte stresset så jeg synes at det å nevne at jeg reiser som den eneste årsaken virket uprofesjonelt
TheLegendBellaGoth Skrevet fredag kl. 21:38 Forfatter #8 Skrevet fredag kl. 21:38 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det er mulig terapeuten ringer deg for å reparere og forklare hvis han følte du misforsto hva han mente, eller kanskje han vil si unnskyld. Anonymkode: c36c7...04c Men jeg sa til den lederen jeg pratet med at jeg ikke vil ha noe kontakt med det menneske igjen 1
Mezzosoprena Skrevet fredag kl. 21:39 #9 Skrevet fredag kl. 21:39 TheLegendBellaGoth skrev (1 minutt siden): Jeg mener også det så jeg ble litt stum og stiv der jeg satt. Jeg blir ofte stresset så jeg synes at det å nevne at jeg reiser som den eneste årsaken virket uprofesjonelt Joda, men det var kanskje en litt overdramatisk reaksjon fra din side å dra inn ledelsen? Det er jo derfor han forsøker å ringe deg, for å rydde opp i situasjonen. 15 2
Mezzosoprena Skrevet fredag kl. 21:39 #10 Skrevet fredag kl. 21:39 TheLegendBellaGoth skrev (Akkurat nå): Men jeg sa til den lederen jeg pratet med at jeg ikke vil ha noe kontakt med det menneske igjen Var det virkelig så ille? 12
TheLegendBellaGoth Skrevet fredag kl. 21:39 Forfatter #11 Skrevet fredag kl. 21:39 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du burde kanskje tatt det opp med terapeuten din før du ringte ledelsen. Litt overdramatisk reaksjon som kunne ha blitt løst bare ved å kommunisere, og formidlet hvordan det opplevdes for deg. Anonymkode: 9754c...956 Jeg har ikke opplevd slikt med andre jeg har hatt før
TheLegendBellaGoth Skrevet fredag kl. 21:41 Forfatter #12 Skrevet fredag kl. 21:41 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Men vil du ha en terapeut som utfordrer deg og får deg til å bli bedre, eller vil du ha en støttekontakt som snakker deg etter munnen? Det høres jo ut som om du har first world problems. Hvis du har gått i flere år uten å bli bedre er det på tide å gjøre noe annet. Anonymkode: 1d750...dca Jeg vil prate om det jeg har på hjertet og ikke få spydige kommentarer tilbake 1 2
monican94 Skrevet fredag kl. 21:44 #13 Skrevet fredag kl. 21:44 selvsagt har han lov.. og ja du er litt vel for dramatisk... 11 1
TheLegendBellaGoth Skrevet fredag kl. 21:46 Forfatter #14 Skrevet fredag kl. 21:46 Mezzosoprena skrev (2 minutter siden): Joda, men det var kanskje en litt overdramatisk reaksjon fra din side å dra inn ledelsen? Det er jo derfor han forsøker å ringe deg, for å rydde opp i situasjonen. Men burde ikke lederen formidle at jeg ikke vil at han skal ringe meg? Jeg synes det var svært ubehagelig å se det nummeret ringe flere ganger tidligere i dag. Vurderer å ringe lederen på mandag å si at han fortsetter og at dette må få konsekvenser. Jeg blir stresset av dette og vurderer å blokkere nummeret hvis dette fortsetter etter jeg ringer lederen på mandag. Han ringer bare, og sender ingen meldinger så jeg vet ikke hva han vil 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 21:52 #15 Skrevet fredag kl. 21:52 TheLegendBellaGoth skrev (12 minutter siden): Men jeg sa til den lederen jeg pratet med at jeg ikke vil ha noe kontakt med det menneske igjen Sorry, men du er ikke 14 år. Verden fungerer ikke slik. Du må bli voksen. Håndtere ting på en voksen måte. Anonymkode: aa598...0dc 25 3
TheLegendBellaGoth Skrevet fredag kl. 21:54 Forfatter #16 Skrevet fredag kl. 21:54 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sorry, men du er ikke 14 år. Verden fungerer ikke slik. Du må bli voksen. Håndtere ting på en voksen måte. Anonymkode: aa598...0dc Jeg tar ikke stilling til helsepersonell som vil meg dårlig, da kan de plutselig begynne å skrive usannheter i journalen min og det vil jeg ikke 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 22:02 #17 Skrevet fredag kl. 22:02 Hvis en fleipete kommentar blir kalt krenkende av deg, så tenker jeg at du så absolutt har first world problems. Anonymkode: 72706...d0d 24
TheLegendBellaGoth Skrevet fredag kl. 22:05 Forfatter #18 Skrevet fredag kl. 22:05 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis en fleipete kommentar blir kalt krenkende av deg, så tenker jeg at du så absolutt har first world problems. Anonymkode: 72706...d0d Jeg synes ikke toneleie hans var "fleipete". Jeg ble svært ukomfortabel da han sa slikt nedlatende til meg. Reise er en av mine hobbyer, hvorfor vil han prøve å ta fra meg dette tenkte jeg
Heim87 Skrevet fredag kl. 22:06 #19 Skrevet fredag kl. 22:06 Oh my god… snakk om offerrolle og krenkbarhet.. er det pga personlighetsforstyrrelse du har vært så mange år i psykiatri? Han dodget en bullet med deg da. Kanskje han ringer for å takke for at han slipper være psykologen din mer 🙈 17 4
Per Aspera Skrevet fredag kl. 22:09 #20 Skrevet fredag kl. 22:09 TheLegendBellaGoth skrev (23 minutter siden): Men jeg sa til den lederen jeg pratet med at jeg ikke vil ha noe kontakt med det menneske igjen Kontakt med "det menneske " kun pga en bagatell? Hmmm....ser ut som du har veldig sterke forsvarsmekanismer som saboterer for deg. Dette er prokrastinering (fra AI: Prokrastinering i terapi innebærer at en pasient, eller til og med terapeuten, utsetter oppgaver, samtaler eller intervensjoner de har blitt enige om, ofte fordi de føler ubehag, angst eller frustrasjon knyttet til dem. Dette kan føre til dårligere progresjon, økt stress, og negative helseeffekter. For å håndtere prokrastinering i en terapeutisk kontekst, kan man utforske underliggende årsaker, lære å tolerere ubehag, bryte ned oppgaver, sette seg delmål og realistiske tidsfrister, samt ta aktive grep for å redusere distraksjoner og oppleve mestring gjennom små suksesser". en profesjonell psykolog skal allikevel oppfordre pasienten til å fortsette i terapi og se nærmere på årsaker til hvorfor pasienten blir så trigget. Derfor ringer hun. . 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå