Gå til innhold

Hvem skal betale for ubrukte togbilletter?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det avgjør saken i hans favør. Selv om han hadde dekket billettene selv hvis han faktisk fikk reist, kan du jo ikke forvente at han skal det når du bryter avtalen og han ikke har noe sted å bo på reisen. Da spiller det ingen rolle at det ikke er din feil at behandlingen din ble flyttet, eller at du bare synes han er en stakkarslig kar du ikke klarte å si nei til. Her var det utrolig lett for deg å si "har hundepass, men takk for at du tilbød deg".

Men greit nok at du ber om kvittering for billettene. 

Anonymkode: 6035f...113

Men ta bryter jo ingen avtale?! Det er sykehuset som har flyttet på operasjon og det kan jo ikke ts noe for..

Ts, fint du ba om kvittering. Du skal ikke betale han noe før du har sett ekte mail fra Vy til han. Han kan videresende mailen han fikk. Og så kan du evt betale halve. Han får selv ta ansvar når han bestiller så lang tid i forveien. 

Anonymkode: a2217...969

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Fordi?

Ts

Anonymkode: 7183b...a94

Fordi du gjorde en avtale med han hvor han spurte deg om bekreftelse når han satt med fingeren klar for å bestille og du sa ja. Når avtalen ble avlyst fra din side så syns jeg du skulle ha betalt for billetter han nå ikke får brukt. Derfor. Men du kommer jo bare med unnskyldninger uansett.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Kan du evt betale halvparten av en seng i et herberge eller Air B&B i Oslo - eller er det bare dyrere? 

Anonymkode: f614b...cd4

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kan du evt betale halvparten av en seng i et herberge eller Air B&B i Oslo - eller er det bare dyrere? 

Selvfølgelig er det dyrere. 

Anonymkode: 5d86d...725

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Men ta bryter jo ingen avtale?! Det er sykehuset som har flyttet på operasjon og det kan jo ikke ts noe for..

Ts, fint du ba om kvittering. Du skal ikke betale han noe før du har sett ekte mail fra Vy til han. Han kan videresende mailen han fikk. Og så kan du evt betale halve. Han får selv ta ansvar når han bestiller så lang tid i forveien. 

Anonymkode: a2217...969

Jo, ts har brutt en avtale. At noen andre har brutt sin avtale med ts endrer jo ikke på det. 

mail? Hvilken mail? 

Anonymkode: 5d86d...725

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns du skal betale. Det er du som har endret avtalen deres. Da betaler du kostnadene. 

Anonymkode: 37b04...640

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Altså, han presset seg på og kjøpte ikke-refubderbare billetter fem før… det får han faktisk ta på sin egen kappe. 

Anonymkode: 8f2a4...ae5

Det går an å få refundert selv om han har kjøpt ikke-refunderbare billetter, så lenge datoen ikke er passert, men han får ikke hele beløpet, men 2/3. Har gjort det selv. Så be han gjøre det og så betaler du restbeløpet. Det var du som ba om tjenesten, så det er mest fair sånn sett, hvis ikke framstår du smålig.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det er jo dyrere

Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

TS, jeg bestilte ikke-refunderbare billetter hos VY (tog), men kunne ikke reise pga. sykdom hos barnet mitt. Jeg skrev inn til VY pr. chat dagen før reisen, forklarte situasjonen og spurte om de ikke kunne hjelpe meg. Han jeg chattet med kansellerte togbilletten med en gang slik at jeg fikk igjen alle pengene og fikk reist et par dager senere, når barnet var blitt friskt igjen. Mulig VY var ekstra snille fordi det var romjula, men kan jo være verdt et forsøk 😊🙏 

Anonymkode: 58793...c30

Vy var nok snille fordi det var barnet ditt som var sykt.

Ts

Skrevet
Grüner skrev (4 minutter siden):

Det går an å få refundert selv om han har kjøpt ikke-refunderbare billetter, så lenge datoen ikke er passert, men han får ikke hele beløpet, men 2/3. Har gjort det selv. Så be han gjøre det og så betaler du restbeløpet. Det var du som ba om tjenesten, så det er mest fair sånn sett, hvis ikke framstår du smålig.

Jeg ba ikke om tjenesten.

Han ringte meg og sa at han hadde hørt fra min mor via sin mor, at jeg skulle på sykehuset og ble borte i fire dager, og tilbød seg å passe hunden min.

Han sa at han trengte å komme seg bort og få ny luft under vingene, fordi han var lei.

Ts

Skrevet
got2go skrev (26 minutter siden):

Fordi du gjorde en avtale med han hvor han spurte deg om bekreftelse når han satt med fingeren klar for å bestille og du sa ja. Når avtalen ble avlyst fra din side så syns jeg du skulle ha betalt for billetter han nå ikke får brukt. Derfor. Men du kommer jo bare med unnskyldninger uansett.

Har du fått med deg grunnen til at jeg ikke trenger at han kommer for å passe hunden på det tidspunktet som var avtalt?

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg ba ikke om tjenesten.

Men du takket ja til den, og visste at han ville bestille billett med en gang.

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har du fått med deg grunnen til at jeg ikke trenger at han kommer for å passe hunden på det tidspunktet som var avtalt?

Grunnen spiller ingen rolle. Og du kunne fortsatt gitt ham husrom, selv om det ville blitt trangt. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er tur/retur-6-7 t tur én vei.

Ts

Fikk du se kvittering? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ts

Folk får jo ikke med seg dette, skal bare ta ts i enhver tråd 😂

Jeg skjønner absolutt ikke hvorfor du  skal betale for dette, dette er ene og alene hans problem. Tror forøvrig ikke noe på at han allerede har kjøpt disse billettene 😵‍💫

Anonymkode: 62309...baf

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Men du skulle vel betalt disse billettene i utgangspunktet uansett? Hvorfor betalte du ikke billettene hans med en gang når han hadde bestilt? 

Eller forventet du at han skulle betale reisen selv for å hjelpe deg med hundepass? 

Anonymkode: c8407...ef9

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Folk får jo ikke med seg dette, skal bare ta ts i enhver tråd 😂

Og den påstanden kommer i hver eneste tråd. Vi har fått med oss dette, men TS har gjort en avtale og visste at han skulle kjøpe billetter med en gang. Da betaler man selvsagt, selv om planen endrer seg. Denne fyren skulle gjøre TS en tjeneste, selv om hun nærmest fremstiller det som at en fyr hun misliker har tvunget seg på henne.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men du skulle vel betalt disse billettene i utgangspunktet uansett? Hvorfor betalte du ikke billettene hans med en gang når han hadde bestilt? 

Eller forventet du at han skulle betale reisen selv for å hjelpe deg med hundepass? 

Anonymkode: c8407...ef9

Vi hadde ikke avtale på at jeg skulle betale hans billetter.

Han ringte meg og sa at det var salg på billetter og at salget stengte i løpet av 32 minutter, så jeg fikk litt press på meg til å si ja eller nei.

Han ønsker seg en tur til Oslo og er vel bare interessert i ett gratis sted å bo, ocg det å passe hunden er vel en liten bonus.

Hadde aldri betalt for hans billetter som jeg knapt kjenner etter at vi ble voksne, når jeg kan få hundepass av naboen som bor tre meter unna meg.

Ts

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han ringte meg og sa at det var salg på billetter og at salget stengte i løpet av 32 minutter, så jeg fikk litt press på meg til å si ja eller nei.

Hadde aldri betalt for hans billetter som jeg knapt kjenner etter at vi ble voksne, når jeg kan få hundepass av naboen som bor tre meter unna meg.

Så neste gang du får et tilbud om hjelp du ikke ønsker eller trenger, så svarer du nei. 

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Og den påstanden kommer i hver eneste tråd. Vi har fått med oss dette, men TS har gjort en avtale og visste at han skulle kjøpe billetter med en gang. Da betaler man selvsagt, selv om planen endrer seg. Denne fyren skulle gjøre TS en tjeneste, selv om hun nærmest fremstiller det som at en fyr hun misliker har tvunget seg på henne.

Da ser vi det fra forskjell ståsted og det er greit. Med fare for å virke som ts selv vil jeg si at han presset seg til en storby helg, ts var bare dumsnill som sa ja til dette i utgangspunktet (hei TS håper du har lært)!!

Som sagt tror ikke engang disse billettene er kjøpt, så håper vi får svar på dette🙏🏽

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Så neste gang du får et tilbud om hjelp du ikke ønsker eller trenger, så svarer du nei. 

Jepp

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...