AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #1 Skrevet 16 timer siden Jeg skulle ta en operasjon i februar og bli på sykehuset 4 dager. Har hund og tenkte å spørre naboen over gangen om å passe hunden, men så kom en gammel venn fra hjemstedet mitt meg i forkjøpet (min mor hadde sagt til hans mor at jeg skulle opereres) og tilbød seg å komme hjem til meg og bo med hunden. Jeg takket først nei, men så sa han at han hadde godt av en tur til Oslo og da kunne han slå to fluer i ett smekk ved å passe hunden også. (Syntes synd i han for han er litt stakkarslig, så derfor sa jeg ja) Fikk i dag kontrabeskjed fra sykehuset om at jeg kan få operere i desember, og det sa jeg ja til. Ga beskjed til han som tilbød seg å bo med hunden om at det er forandring i planene, og han sa da at desember passer ikke for han og at han nå tapte pengene for togbilletter. Jeg sa at han likevel kunne ta seg en tur til Oslo, men at han da måtte bo et annet sted, for jeg har ikke gjesterom og orker ikke å ha folk boende i stuen når jeg har sovealkove, men det hadde han ikke råd til. Han har sendt vippskrav pålydende 1100,- Anonymkode: 7183b...a94
monican94 Skrevet 15 timer siden #2 Skrevet 15 timer siden han får vel den refundert fra vy når den ikke er brukt enda 8
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #3 Skrevet 15 timer siden monican94 skrev (Akkurat nå): han får vel den refundert fra vy når den ikke er brukt enda Han mente han ikke fikk det Ts Anonymkode: 7183b...a94
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #4 Skrevet 15 timer siden Syns det er litt hans feil når han bestiller allerede nå uten avbestillingsforsikring. Anonymkode: ab74e...5e8 13 3
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #5 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Syns det er litt hans feil når han bestiller allerede nå uten avbestillingsforsikring. Anonymkode: ab74e...5e8 Jeg trodde han hadde helårs reiseforsikring, men det hadde han ikke. Han hadde kjøpt billetter på salg som man ikke får refundert. Ts Anonymkode: 7183b...a94
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #6 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg trodde han hadde helårs reiseforsikring, men det hadde han ikke. Han hadde kjøpt billetter på salg som man ikke får refundert. Ts Anonymkode: 7183b...a94 Det er bare fullprisbilleter som kan avbestilles, endres eller refunderes. Reiseforsikring hjelper ikke, da det ikke er en hendelse som gir erstatning. Anonymkode: e17da...bfe 7 3
monican94 Skrevet 15 timer siden #7 Skrevet 15 timer siden den går isåfall sikkert å selge, men om du sa ja til pass fra han bør du dekke biletten ja eller ta han i hus, ta en ferie selv da og lån bort kåken ? 21 4
Rødvinsfilosofen Skrevet 15 timer siden #8 Skrevet 15 timer siden Høres litt rart ut? Å kjøpe togbilletter fem måneder i forveien? Er jo ikke uvanlig at uforutsette ting skjer, at en operasjon blir utsatt eller fremskyndet? 13
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #9 Skrevet 15 timer siden Rødvinsfilosofen skrev (2 minutter siden): Høres litt rart ut? Å kjøpe togbilletter fem måneder i forveien? Er jo ikke uvanlig at uforutsette ting skjer, at en operasjon blir utsatt eller fremskyndet? Som regel går det vel bare å bestille tre mnd i forveien også. Men hvis jeg hadde sagt ja til hundepass så hadde jeg nok enten betalt de billettene, eller latt ham bo der. En avtale er en avtale, selv om det høres ut som den var ganske motvillig. Anonymkode: 6035f...113 16 1
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #10 Skrevet 15 timer siden Rødvinsfilosofen skrev (5 minutter siden): Høres litt rart ut? Å kjøpe togbilletter fem måneder i forveien? Er jo ikke uvanlig at uforutsette ting skjer, at en operasjon blir utsatt eller fremskyndet? Han kjøpte fordi det var salg, og hadde vel lyst på en Oslotur og bo gratis da sikkert Jeg hadde aldri bedt han reise halve landet på langs for at han skulle passe hunden min, når jeg har hundepass i nærheten. Ts Anonymkode: 7183b...a94 1
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #11 Skrevet 15 timer siden Rødvinsfilosofen skrev (5 minutter siden): Høres litt rart ut? Å kjøpe togbilletter fem måneder i forveien? Er jo ikke uvanlig at uforutsette ting skjer, at en operasjon blir utsatt eller fremskyndet? Vel, jeg har allerede bestilt flybilletter via pasientreiser for en operasjon jeg skal ha i januar. De ønsker at man bestiller tidligst mulig grunnet lavest mulig pris. Så at noen bestilte togbilletter når de fant de på salg mange måneder i forveien, syns jeg ikke er rart. Ts: de togbillettene hadde jeg faktisk betalt, om han ikke får bo hos deg når han har tenkt seg til Oslo. Anonymkode: b8871...467 10 6
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #12 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han kjøpte fordi det var salg, og hadde vel lyst på en Oslotur og bo gratis da sikkert Jeg hadde aldri bedt han reise halve landet på langs for at han skulle passe hunden min, når jeg har hundepass i nærheten. Ts Anonymkode: 7183b...a94 Men så lenge du sa ja til han, så hadde dere en avtale. Du kunne sagt til han at du allerede hadde spurt naboen, om du ikke ville at han skulle passe hunden din. Anonymkode: b8871...467 19 6
smurfebuss Skrevet 15 timer siden #13 Skrevet 15 timer siden Billettene for februar er ikke lagt ut enda, så her prøver nok vennen din å lure deg. Du må i alle fall be om å få se kvittering for billettene før du vippser. 2 6
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #14 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vel, jeg har allerede bestilt flybilletter via pasientreiser for en operasjon jeg skal ha i januar. De ønsker at man bestiller tidligst mulig grunnet lavest mulig pris. Så at noen bestilte togbilletter når de fant de på salg mange måneder i forveien, syns jeg ikke er rart. Ts: de togbillettene hadde jeg faktisk betalt, om han ikke får bo hos deg når han har tenkt seg til Oslo. Anonymkode: b8871...467 Jeg bor i en liten leilighet på 30 kvm med sovealkove, og orker ikke å ha folk boende her. Har hatt lite kontakt med han de siste tjue årene og føler vel egentlig at han utnytter meg litt mtp at han ville til Oslo, ønsker å bo gratis og brukte hunden som påskudd. Ts Anonymkode: 7183b...a94 1
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #15 Skrevet 15 timer siden Haha, hvordan i alle dager kan man få det for seg at en reiseforsikring uansett ville dekket dette? At man avlyser en helgetur til Oslo fordi den man skal sove hos skal være hjemme likevel og ikke ønsker deg på besøk? Uansett tenker jeg at det riktigste her er at du betaler billettene, selv om jeg nok hadde bedt om å få en kopi av dem (nå som han jo uansett har gjort det hele så klinisk og lite tillitsbasert at han sender et Vippskrav). Det var litt pussig av ham å bestille ikke-refunderbare billetter fem måneder før, absolutt. Han svarer samtidig ikke for at du egentlig var motivert av medlidenhet mer enn takknemlighet da du takket ja. Du avtalte med ham at han skulle komme på bestemte datoer og han bestilte deretter. Det er du som nå velger at han ikke har noe sted å sove, samme hvor legitimt det ønsket ditt er. Uflaks at det ble sånn, for all del, men du er klart nærmest å bære dette tapet. Anonymkode: 924cd...17e 8 2
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #16 Skrevet 15 timer siden smurfebuss skrev (2 minutter siden): Billettene for februar er ikke lagt ut enda, så her prøver nok vennen din å lure deg. Du må i alle fall be om å få se kvittering for billettene før du vippser. Han sa han hadde kjøpt Vy billetter og jeg antok det var tog, men det er vel billetter til Vy buss da. Når jeg er hjemme på besøk kjører jeg alltid toget. Ts Anonymkode: 7183b...a94
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #17 Skrevet 15 timer siden Ta litt ansvar for en situasjon du har satt han i, istedenfor å prøve og vri deg unna med alle mulige unnskyldninger. Enten så betaler du togbilletten, ellers så lar du han bo hos deg. Hvis jeg vet at jeg skal besøke noen, og billetter kommer på salg - så kjøper jeg uansett hvor langt frem i tid det er. Samme hvis jeg skal på sykehuset. Jeg bestiller som oftest billetter samme dag som jeg får timeavtalen, men da gjennom Pasientreiser. Anonymkode: 93edd...de1 8 4
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #18 Skrevet 15 timer siden Det er ikke mulig å få kjøpt togbilletter for februar. Jeg har prøvd i Vy-appen å legge inn billetter til flere steder, men det er rett og slett ikke mulig. Det er kun bussbilletter som kommer opp, der hvor Vy kjører både buss og tog, og ingen togbilletter. Han prøver å svindle deg. Anonymkode: df244...87f 1
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #19 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Haha, hvordan i alle dager kan man få det for seg at en reiseforsikring uansett ville dekket dette? At man avlyser en helgetur til Oslo fordi den man skal sove hos skal være hjemme likevel og ikke ønsker deg på besøk? Uansett tenker jeg at det riktigste her er at du betaler billettene, selv om jeg nok hadde bedt om å få en kopi av dem (nå som han jo uansett har gjort det hele så klinisk og lite tillitsbasert at han sender et Vippskrav). Det var litt pussig av ham å bestille ikke-refunderbare billetter fem måneder før, absolutt. Han svarer samtidig ikke for at du egentlig var motivert av medlidenhet mer enn takknemlighet da du takket ja. Du avtalte med ham at han skulle komme på bestemte datoer og han bestilte deretter. Det er du som nå velger at han ikke har noe sted å sove, samme hvor legitimt det ønsket ditt er. Uflaks at det ble sånn, for all del, men du er klart nærmest å bære dette tapet. Anonymkode: 924cd...17e Jeg følte at han presset på for å få passe hunden, siden han har slitt psykisk det siste året og trengte "luft under vingene" sa han. Ts Anonymkode: 7183b...a94 1
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #20 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke mulig å få kjøpt togbilletter for februar. Jeg har prøvd i Vy-appen å legge inn billetter til flere steder, men det er rett og slett ikke mulig. Det er kun bussbilletter som kommer opp, der hvor Vy kjører både buss og tog, og ingen togbilletter. Han prøver å svindle deg. Anonymkode: df244...87f Han sa Vy billetter og jeg antok det var toget, men da er det nok Vy buss Ts Anonymkode: 7183b...a94
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå