Gå til innhold

Mannen har en fysisk tung jobb og legger seg tidlig

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Alt fra kl 20:30-21:00 alle dager

Kjenner jeg begynner å bli lei av det. Hver kveld blir jeg stort sett sittende alene om kveldende.

Er jeg urimelig som klager på dette?

Anonymkode: d7d10...ac9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det synes jeg, litt urimelig. Er han trøtt og sliten etter jobb og det passer best for han å legge seg da, må det nesten bare bli slik. 

Kan ikke du finne på noe uten han? Være med venner eller kanskje du har en hobby du kan bruke tid på? 

Eller du kan snu ditt døgn slik at du også legger deg tidlig? Så kan du starte dagen med f.eks å trene? 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjenner jeg begynner å bli lei av det. Hver kveld blir jeg stort sett sittende alene om kveldende.

Har du ingen hobbyer?

Anonymkode: 33115...694

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du ingen hobbyer?

Anonymkode: 33115...694

Unike skrev (17 minutter siden):

Det synes jeg, litt urimelig. Er han trøtt og sliten etter jobb og det passer best for han å legge seg da, må det nesten bare bli slik. 

Kan ikke du finne på noe uten han? Være med venner eller kanskje du har en hobby du kan bruke tid på? 

Eller du kan snu ditt døgn slik at du også legger deg tidlig? Så kan du starte dagen med f.eks å trene? 

Joda det har jeg. Elsker alenetid.

Men ikke hver kveld🤔 det blir litt kjedelig i lengden.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når står han opp? Hvis det er 05.00 - 05.30 er det innafor. Jeg legger meg 22.00 og står opp 06. Hvis mannen er borte legger jeg meg 20.30-21.00 fordi jeg elsker å sove ni timer + for da bobler jeg av overskudd. Kunne ikke falle meg inn å legge meg kl 20.30 en fredags- eller lørdagskveld hvis jeg ikke var singel.

Ps. dette er ikke ment som pek til småbarnsforeldre.

Anonymkode: 79296...86a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min mann gjorde også det fordi han stod opp 05-05:30 og han ønsket at jeg skulle legge meg sammen med han, men hvis jeg ikke sovnet etter at vi hadde hatt sex, stod jeg opp og så tv/spiste og la meg i 23-24 tiden igjen.

Han våknet av og til og etterlyste meg, men etter en stund skjønte han at jeg ikke fikk til å sove like tidlig som han siden jeg ikke trengte å stå opp like tidlig.

Anonymkode: 9e9b5...501

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det synes jeg. Mannen min legger seg rundt kl 19 pga nattjobb. 

Anonymkode: 33055...bce

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes du er urimelig ja

Jeg jobber som tømrer og legger meg i samme tid. Hver hverdag. Står opp 5 på morgenen. Og trenger hvilen.

Synes du høres sinnsykt egoistisk ut son tenker på å 'sitte alene' når mannen din prøver å restituere for å holde ut arbeidsuka.

Anonymkode: d5a74...3e1

• Liker 3
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Ja, du er urimelig. 

Når man velger å bo med noen med en slik jobb, må man nesten bare tilpasse seg og utnytte den tiden man får.

Anonymkode: eda17...3fc

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobbet før som håndverker, er nå lærer. Jeg kan ikke beskrive hvor ufattelig mye lettere arbeidsuka er som lærer enn det var som håndverker. Grytidlig opp, 8 timer med å bygge stillas, bære takstein, tunge metallplater og verktøy opp og ned stillas vegger til bygårder.. som lærer i vgs nå føler jeg at arbeidsuka er så utrolig enkel i forhold. Som håndverker trengte jeg virkelig mye hvile. Det er litt som å trene styrke med høyt tempo og intensitet 8 timer daglig utendørs i regn, snø og kulde. Det er veldig hardt arbeid og kroppen trenger hvile. Jeg kan ikke tro hvor mye lettere det er å jobbe på kontor og i et klasserom.. innendørs og kunne sitte. La han få all hvile han trenger. 

Anonymkode: ac273...fa6

• Liker 4
  • Nyttig 6
Skrevet

Joda det har jeg. Elsker alenetid.

Men ikke hver kveld🤔 det blir litt kjedelig i lengden.

Men det er jo ikke mye du får gjort med det? Så da må du finne en måte å leve med det på. 

Det er mange kvinner som jobber skift som ikke får sett mannen sin på kvelden. Og det er mange kvinner som har en mann som jobber på Nordsjøen. Og alt for mange kvinner er ensomme og har ingen partner. Kan det hjelpe deg å tenke slik på det? 

Du er jo heldig da. Som har en mann som har en fast jobb han tar seriøst. Det er kanskje prisen du må betale, og lære deg til at de siste timene før du legger deg er bare dine. 

Og så har du en sterk og pliktoppfyllende mann liggende i senga di. Er ikke det fint å tenke slik på det? 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Ikke bare urimelig, men direkte stygg mot han. Egoistisk. Klage på mannens søvnmønster fordi at du kjeder deg! Det er DU som har et problem, ikke han. Skal han klage på at du legger deg for sent?
Nok søvn er viktig for helsen, og du er mer bekymret for din egen kjedsomhet..

Anonymkode: c324c...7a0

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er alene med 2 barn på ettermiddag og kveld 60% av tiden… såpass ofrer jeg for at mannen skal få ha en jobb han trives med. 

Dvs at jeg ikke bare er alene på kveldene , men låst til å sitte hjemme når ungene sover. 

Du kan da dra ut på ting? 

Anonymkode: 59d46...6cf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er urimelig og egentlig stygg mot ham. Har en fysisk jobb og tidlig opp så sier det seg selv en trenger søvn.

Ser her i huset 

Ungdom på 19 år,  står opp kl 05, ska være på jobb kl 06.30 ferdig 15.05 legger seg ved 19.30/20

Ungdom på 20 år, starter jobb kl 07, står da opp kl 06 legger seg ved 20-20.30

Jeg står opp kl 06 og legger meg ved 21. Da jeg jobbet med veldig fysisk kunne jeg og sove 45 min etter jobb

Gubben trenger lite søvn så han sitter nå oppe til tolv og står opp alt fra 05 og 07, 

Anonymkode: 5150c...374

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Unike skrev (10 timer siden):

Men det er jo ikke mye du får gjort med det? Så da må du finne en måte å leve med det på. 

Det er mange kvinner som jobber skift som ikke får sett mannen sin på kvelden. Og det er mange kvinner som har en mann som jobber på Nordsjøen. Og alt for mange kvinner er ensomme og har ingen partner. Kan det hjelpe deg å tenke slik på det? 

Du er jo heldig da. Som har en mann som har en fast jobb han tar seriøst. Det er kanskje prisen du må betale, og lære deg til at de siste timene før du legger deg er bare dine. 

Og så har du en sterk og pliktoppfyllende mann liggende i senga di. Er ikke det fint å tenke slik på det? 

👏🏻👏🏻👏🏻

Hadde ikke tenkt å svare i denne tråden, men må bare komme med en shout-out for dette helt herlige innlegget.

:rose:

Anonymkode: 9f7e6...749

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ja, du er nok det. 

Her i huset står jeg opp kl 5 hver morgen og sier seg selv at jeg må legge meg tidlig da. Er i seng kl 21 og sover innen en time. 

Får jeg ikke nok og riktig søvn, tror jeg at det er jeg som blir urimelig ;) 

Anonymkode: adf83...6bd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes du er fryktelig urimelig.. jeg har en mann som kan være borte opp til 6 uker i slengen. Vet aldri når han skal reise eller hvor lenge han blir borte.. jeg bruker kveldene mine på rydding, se film, drikke vin.. tror du bare må omstille tankesettet ditt litt.. 

Anonymkode: 57336...baf

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Meg, meg, meg, meg, meg...

Parforhold anno 2025.

Anonymkode: d8482...e10

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Med mindre han sover i ti timer, vil jeg si at du ikke bare er urimelig, men fullstendig egoistisk og selvsentrert. Håper ikke du har klaget på dette til han allerede. Du burde isåfall ta tak i deg selv og se på hvordan du kan være en sunnere partner, for det er virkelig ikke greit.

Anonymkode: 31f10...1f7

• Nyttig 1
Skrevet

👏🏻👏🏻👏🏻

Hadde ikke tenkt å svare i denne tråden, men må bare komme med en shout-out for dette helt herlige innlegget.

:rose:

Anonymkode: 9f7e6...749

Takk❤️

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...