Gå til innhold

Hadde dere blitt lei dere om forelder deres ikke fortalte dere

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om sykdom,  som forstadier til kreft. Før nesten 2 måneder senere?

Anonymkode: 8f01c...3a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde forstått det. Regner med at kaoset måtte lande hos den det som var rammet. Det kan ta tid. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Herregud nei, selvfølgelig ikke!! De er sine egne personer og velger selv når de ønsker å dele personlig informasjon. I tillegg: hvorfor skal du ha dette til å handle om deg og dine følelser? Hvorfor blir du lei deg (egoistisk handling) fremfor å tenke på foreldrene dine? 

Anonymkode: 91526...d8b

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke uvanlig. Dette velger man selv.

Personlig hadde jeg nok ventet lenger selv.

Anonymkode: 644d4...70a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Forstadium til kreft er ikke noen sykdom. 

Anonymkode: 6207f...68e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Min far hadde prostatakreft i flere år før han fortalte det til oss. Kan selvfølgelig ikke kreve å få vite slike ting, og jeg ble heller ikke lei meg. Det var hans valg at vi barna ikke skulle bekymre oss over dette. 

Hvor lenge han hadde gått med det før han selv fikk diagnosen et det ingen som vet, for han ville aldri snakke om dette før han døde. 

Anonymkode: 0404a...bdb

AnonymBruker
Skrevet

De forsøkte å skjerme oss en gang, og fortalte det først når situasjonen var avklart. Etter at ene hadde stått alene med frykten, og også stress med transport da personen ikke kunne kjøre bil. 

Vi (søsken) ble rasende - og strenge. Vi vil jo være der, støtte, hjelpe. Vi er voksne, og trenger ikke å bli skjermet som et barn. 

Anonymkode: 7cfb5...26f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Nei. Forstadium til kreft er ikke noen sykdom. 

Anonymkode: 6207f...68e

Jo det er det. Det er litt avhengig hvor det ligger, men det er ganske vanlig at det må opereres bort. Hvis det er bryst, da etter brystbevarende operasjon er det vanlig med stråling også. 

Anonymkode: 38f79...546

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forventer at de forteller oss barna om arvelige sykdommer, resten kan de få holde for seg selv.

Anonymkode: 29ff2...b24

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg har såpass empati at jeg hadde tenkt at dette var fordi vedkommende ville prosessere først selv, og ikke samtidig måtte forholde seg til andres følelser, spørsmål og bekymringer på toppen av det hele.

Anonymkode: 483c0...20a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...