Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er student som trenger snarest. Er barnehagen virkelig den raskeste og eneste måten å få jobb på? 

Hvis det stemmer, så har en politiattest fra sommer da jeg jobbet som vekter. Tror dere denne fortsatt er gyldig for jobb i barnehage?

Anonymkode: 26474...8e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du må ha egen politiattest for å jobbe med barn.

Anonymkode: 130b3...e2c

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

For over førti år siden, så var det vel mulig å få jobb som "barnehagetante" på dagen. 

Men i dagens samfunn ønsker vel de aller fleste barnehager samtlige ansatte har bachelor / mastergrad som barnehage-lærer. 

Anonymkode: 52490...e4c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

For over førti år siden, så var det vel mulig å få jobb som "barnehagetante" på dagen. 

Men i dagens samfunn ønsker vel de aller fleste barnehager samtlige ansatte har bachelor / mastergrad som barnehage-lærer. 

Stor mangel på vikarer så i mange tilfeller så får en jobb på dagen. 

Anonymkode: b371b...7e0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ofte får du mulighet til å være ringevikar, så ser de hvordan du er sammen med barna. Egen politiattest til barn mener jeg.

Avhengig av hvor du bor er det forskjellige muligheter feks i storbyer er det ofte vikarbyrå som hjelper, foodora, wolt og diverse drittjobber. Her jeg bor var det hele *en* søker til en stilling på eldre/omsorgshjemmet her.

Anonymkode: b84d4...b53

AnonymBruker
Skrevet

Stemmer ikke helt heller. Det er bachelor på ped.ledere og helst barne og ungdomsarbeider på resten, men man kan fint få jobb uten barne og ungdomsarbeider fagbrev såfremt man snakker godt nok norsk og er god i hodet.

Viktig å kunne ta tak og ikke være tiltaksløs

Anonymkode: 1a427...57b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Stemmer ikke helt heller. Det er bachelor på ped.ledere og helst barne og ungdomsarbeider på resten, men man kan fint få jobb uten barne og ungdomsarbeider fagbrev såfremt man snakker godt nok norsk og er god i hodet.

Ja, det er stor mangel. Dessverre frister det ikke noe særlig.

Anonymkode: a4368...60b

AnonymBruker
Skrevet

Vikar i skole også. Der jeg jobber har vi en hel haug med 19 år gamle vikarer. 

Anonymkode: e59bf...875

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ehh, de skrikes etter folk. Vi tar hva som helst for å si det enkelt! Som vikarer altså.

Anonymkode: 8cca0...f24

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er det egentlig sånn? Jeg bor på Østlandet og søkte noen titalls jobber som barne og ungdomsarbeider/assistent og fikk ikke de. Jeg er utdannet vernepleier så tenker jeg er mer ønsket enn en uten noe? 

Anonymkode: 7f238...8c4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det egentlig sånn? Jeg bor på Østlandet og søkte noen titalls jobber som barne og ungdomsarbeider/assistent og fikk ikke de. Jeg er utdannet vernepleier så tenker jeg er mer ønsket enn en uten noe? 

Glemte å skrive at det var fem år siden. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...