AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #1 Skrevet 9 timer siden Hei. Jeg trenger ca 100 000 til en oppgradering på huset og ønsker å øke boliglånet med denne verdien. Vi eier bolig til en verdi av i overkant 3 mill, og har boliglån på 1,7 mill samt studielån på ca 500 000 før ferdig omgjøring. Har oppgradert boligen med ca 700 000 av egne sparepenger, og har ca 40 000 på konto. Til våren er jeg ferdig studert og jeg er mer eller mindre garantert jobb når jeg er ferdig (de fleste får jobb i god tid før, så regner med å lande en jobb over nyåret). Mannen min tjener ca 700 000, jeg tjener 100 000 + lån og stipend. To barn. Alt økonomisk på stell. Hva er sjansene for å få låne på 100 000 nå i høst? For hvis det er null mulighet så tar jeg meg ikke bryet med å spørre😅 på forhånd takk for svar! Anonymkode: d3bad...04f
Sniff76 Skrevet 8 timer siden #2 Skrevet 8 timer siden (endret) Er det noe som er ødelagt/må ordnes/bør ordnes for at noe ikke skal bli mer ødelagt? Hvis ikke, hva med å vente et år til du har full jobb? Spar det dere kan fram til det, og spar mye de første månedene du jobber fullt. 100000 kr er ikke så mye at man ikke burde kunne skrape det sammen over litt tid med to fulle jobber. Endret 8 timer siden av Sniff76 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #3 Skrevet 8 timer siden Sniff76 skrev (1 minutt siden): Er det noe som er ødelagt/må ordnes/bør ordnes for at noe ikke skal bli mer ødelagt? Hvis ikke, hva med å vente et år til du har full jobb? Spar det dere kan fram til det, og spar mye de første månedene du jobber fullt. Det korte svaret er ja. Vi sparer en god del allerede nå og kommer til å spare mye når den tid kommer også. Jeg har spart mye gjennom hele studietiden og oppgradert bolig fortløpende ettersom jeg har spart opp. Har du noen erfaring? Anonymkode: d3bad...04f
Sniff76 Skrevet 8 timer siden #4 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det korte svaret er ja. Vi sparer en god del allerede nå og kommer til å spare mye når den tid kommer også. Jeg har spart mye gjennom hele studietiden og oppgradert bolig fortløpende ettersom jeg har spart opp. Har du noen erfaring? Anonymkode: d3bad...04f 👍 Nei jeg har ikke erfaring med dette. Kanskje dere kan undersøke muligheten for å endre til rammelån slik at dere kan bruke av rammen til slike oppgraderinger og som buffer? Kanskje like greit å ha rammelån enn å øke med 100000 her og der. Dere har jo ganske lav belåningsgrad. Jeg har ikke peiling på om det er enklere å søke om 100000 ekstra i lån eller å endre til rammelån med en litt større ramme.
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #5 Skrevet 8 timer siden 100.000 får man lånt omtrent uansett. Til og forbrukslån gir dere lett denne summen. Du må oppsøke mange forskjellige banker og spørre om renter. Anonymkode: c60f2...77a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå