Gå til innhold

Brystsmerter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke ute etter noe diagnose, men vil bare høre om noen har opplevd noe av det samme.

For noen få dager siden da jeg satt å slappet av fikk jeg plutselig en svært klemmende (og ikke stikkende eller sviende) smerte mitt i brystet (mellom puppene) som ga seg etter cirka 45min. Dagen etter hadde jeg en ømhet samme plass og periodevis med litt ubehag. Har etter det vært svært sliten uten noe grunn (sovet nok). Gjor ikke noe mer med det da jeg ikke stresset noe over det og liker ikke å gå til lege (liker ikke å være til bry) 

Sliter ikke med stress/angst eller lignende. Var også en del timer etter jeg hadde spist.

Anonymkode: ca373...1fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør undersøkes av lege. Dette kan absolutt være symptomer på hjerteinfarkt. Ikke vent med å ringe legevakten. Et EKG er minimum ❤️

Anonymkode: 27ee9...8dc

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du bør undersøkes av lege. Dette kan absolutt være symptomer på hjerteinfarkt. Ikke vent med å ringe legevakten. Et EKG er minimum ❤️

TS

Men kan di oppdage slikt flere dager i etterkant?🤔Hviiis det i værstefall skulle ha vært noe med hjerter

Skrevet

Ja, det kan oppdages i etterkant, og bør undersøkes ❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ja, det kan oppdages i etterkant, og bør undersøkes ❤️

Kan vell eventuelt vente med å kontakte legen på mandag? Har ikke noe vondt nå 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kan vell eventuelt vente med å kontakte legen på mandag? Har ikke noe vondt nå 

Er du ikke sliten og i dårlig form lenger heller?

Skrevet

Få sjekka det på legevakt.

Jeg hadde samme symptomer for noen år siden, ringte da for å spørre legevakta om hva jeg skulle gjøre. De anbefalte da at jeg skulle komme en tur for at de skulle få sjekka selvom jeg ikke hadde noen ubehag lengre.

Jeg kjørte så til dem, (Tar ca 45 min)

Ble da tatt rett inn og de koblet på EKG, etter noen minutter ble jeg putta inn i en ambulanse og kjørt som utrykning inn til rikshospitalet og rett på operasjonsbordet. 

De sa det var bra at jeg tok kontakt så tidlig, da fikk de gått inn og åpnet blodårene inn til hjertet igjen før det ble permanente skader. Dette skjedde ei uke før jeg fylte 45 år. Er og var da i grei form og trente 5 dager i uka i snitt, BMI rundt 23 så i utgangspunktet ikke regnet i risikogruppen.

Anonymkode: a6e9f...c6c

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Få sjekka det på legevakt.

Jeg hadde samme symptomer for noen år siden, ringte da for å spørre legevakta om hva jeg skulle gjøre. De anbefalte da at jeg skulle komme en tur for at de skulle få sjekka selvom jeg ikke hadde noen ubehag lengre.

Jeg kjørte så til dem, (Tar ca 45 min)

Ble da tatt rett inn og de koblet på EKG, etter noen minutter ble jeg putta inn i en ambulanse og kjørt som utrykning inn til rikshospitalet og rett på operasjonsbordet. 

De sa det var bra at jeg tok kontakt så tidlig, da fikk de gått inn og åpnet blodårene inn til hjertet igjen før det ble permanente skader. Dette skjedde ei uke før jeg fylte 45 år. Er og var da i grei form og trente 5 dager i uka i snitt, BMI rundt 23 så i utgangspunktet ikke regnet i risikogruppen.

Anonymkode: a6e9f...c6c

Ahha, bra du tok kontakt då ja! Hva slags symptomer hadde du da og hvor lenge varte ddt? Hvor lenge etter tok du kontakt?

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Er du ikke sliten og i dårlig form lenger heller?

Er fortsatt veldig sliten. Bare jeg som ikke liker å kontakte legen med mindre jeg VET at noe er gale. Teit av meg, jeg vet🙈

Skrevet

Kjære trådstarter,

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. 

Med vennlig hilsen,

veronica<3, mod. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...