AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Skrevet 2 timer siden Barna er 1,5 og 5. Jeg henter dem rundt kl. 14.30 i barnehagen, og far kommer hjem kl. 16.30. Jeg får ikke alenetid med noen av dem, og det virker som at de har behov for det. Det er bare mamma som gjelder her i huset, så far er dessverre ikke så mye til hjelp på det området. Særlig minste må jeg være sammen med, ellers blir det hylgråting over l a n g tid, og det er ikke trivelig for noen. Far kan ikke ta henne med ut hver dag heller. Og når jeg er med henne, så får ikke eldste den tiden hun har behov for, omså 20-30 minutter med bare meg. Noen tips? Vurderer å gå mer ned i stilling, og omså ha hver sin dag der de blir hentet tidligere enn den andre. Men jeg vil jo ikke forsterke noe heller, at de skal få det for seg at sånn skal det være og på en måte vende dem i mot hverandre Anonymkode: 63ef1...9bd
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Barna er 1,5 og 5. Jeg henter dem rundt kl. 14.30 i barnehagen, og far kommer hjem kl. 16.30. Jeg får ikke alenetid med noen av dem, og det virker som at de har behov for det. Det er bare mamma som gjelder her i huset, så far er dessverre ikke så mye til hjelp på det området. Særlig minste må jeg være sammen med, ellers blir det hylgråting over l a n g tid, og det er ikke trivelig for noen. Far kan ikke ta henne med ut hver dag heller. Og når jeg er med henne, så får ikke eldste den tiden hun har behov for, omså 20-30 minutter med bare meg. Noen tips? Vurderer å gå mer ned i stilling, og omså ha hver sin dag der de blir hentet tidligere enn den andre. Men jeg vil jo ikke forsterke noe heller, at de skal få det for seg at sånn skal det være og på en måte vende dem i mot hverandre Anonymkode: 63ef1...9bd Beste tips er at du og eldste får gå et annet sted å ha alenetid så må far finne veien med ettåringen. La de få tid sammen, så vil det gå seg til. Har barn på samme alder, ble brudd da yngste var nyfødt. Så yngste var kun med meg frem til rundt 10 mnd, da begynte samvær. Noen timer her og der så gikk det seg til. Det var vanskelig for meg å løsrive meg, men når far fikk en og annen dag alene med barnet så fant de sin vei. (Far sleit psykisk en periode derfor kun korte besøk frem til 10 mnd.) Anonymkode: 7772d...5a0
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Skrevet 2 timer siden Tror du skal gi far mer ansvar, hvis de får mer tid med ham blir de mindre avhengige av ham. La ham hente. Når han lager middag med minsten kan du henge med den på 5. Anonymkode: 64a99...902
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Skrevet 2 timer siden Mindre avhengige av DEG skulle det stå Anonymkode: 64a99...902
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå