anonymfisk Skrevet 12. september #1 Skrevet 12. september Hei! Jeg er i midten av 20-årene, og har alltid hatt venner å være med, men veldig få nære relasjoner. Etter å ha bodd borte noen år har jeg sklidd bort fra alt og alle jeg kjente. Det føles helt unaturlig å ta opp kontakten igjen. Nå bor jeg et helt nytt sted med samboer, men har enda ikke klart å få en eneste venn her.. Kjenner et skikkelig savn etter noen å skravle med og rett og slett finne på ting med. Har hittil prøvd venne appen, uten hell. Har ingen kollegaer på egen alder, og de få vikarene som er jevnaldrenede har jeg kost meg skikkelig med på jobb. Men, mangel på sosial kontakt utviklet seg til isolering, som ble sosial angst. Dette har blitt bedre nå, men jeg aner ikke hvordan jeg skulle gått frem på en naturlig måte for å finne på noe med disse, uten å virke rar. Jeg har svært få interesser/hobbyer, og har tenkt masse på hvilke eventuelle hobbyer jeg kunne engasjert meg i, der jeg også kunne møtt andre. Synes dette er veldig flaut og sårt, og håper noen har vært i lignende situasjon og har noen gode råd på lager.
AnonymBruker Skrevet 12. september #2 Skrevet 12. september Turgrupper, brettspillkvelder, organisert idrett/kampsport... Anonymkode: 03803...874
AnonymBruker Skrevet 12. september #3 Skrevet 12. september AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Turgrupper, brettspillkvelder, organisert idrett/kampsport... Anonymkode: 03803...874 Dette! Sjekk om det finnes et kor i nærheten, røde kors-gruppe el.lign. Anonymkode: 84a31...48d
AnonymBruker Skrevet 12. september #4 Skrevet 12. september Lagidrett. Min eks flyttet til min hjemby for mange år siden. Han startet på håndball og fotball for voksne menn og fikk mange venner. På et tidspunkt hadde han flere venner enn meg som er fra stedet. Må nevnes at dette er idretter Han har drevet med tidligere. Anonymkode: 1c963...694
AnonymBruker Skrevet 13. september #5 Skrevet 13. september https://forum.kvinneguiden.no/forum/13-finn-en-venn/ Anonymkode: 39d0e...683
Booboo Skrevet 14. september #6 Skrevet 14. september Hei, og takk for at du deler så åpent! Det du beskriver er noe mange kan kjenne seg igjen i, selv om det føles kjipt når man står midt i det. Jeg skapte platformen KOBLR fordi jeg vet hvor vanskelig det kan være å finne nye mennesker å knytte seg til, uten at det skal føles kleint eller påtvunget. Jeg kjører det i oslo enn så lenge og neste event blir nå til helgen. Det er også gratis å delta:) KOBLR er en sosial opplevelse hvor folk blir matchet i små grupper til å spille spill i ett området. Det blir en naturlig måte å prate, le og bli kjent på, uten at man må “prestere sosialt” eller være den som tar initiativ alene. Mange som har deltatt forteller at de fikk både mestringsfølelse og nye venner. Jeg tror du hadde trivdes godt i et slikt fellesskap, og du er veldig velkommen til å bli med!
AnonymBruker Skrevet 15. september #7 Skrevet 15. september Booboo skrev (På 14.9.2025 den 14.25): Hei, og takk for at du deler så åpent! Det du beskriver er noe mange kan kjenne seg igjen i, selv om det føles kjipt når man står midt i det. Jeg skapte platformen KOBLR fordi jeg vet hvor vanskelig det kan være å finne nye mennesker å knytte seg til, uten at det skal føles kleint eller påtvunget. Jeg kjører det i oslo enn så lenge og neste event blir nå til helgen. Det er også gratis å delta:) KOBLR er en sosial opplevelse hvor folk blir matchet i små grupper til å spille spill i ett området. Det blir en naturlig måte å prate, le og bli kjent på, uten at man må “prestere sosialt” eller være den som tar initiativ alene. Mange som har deltatt forteller at de fikk både mestringsfølelse og nye venner. Jeg tror du hadde trivdes godt i et slikt fellesskap, og du er veldig velkommen til å bli med! Er dette et tilbud som kan bli aktuelt andre steder i landet også? Hvor kan man evt. finne info om dette? Anonymkode: 538e7...69f
AnonymBruker Skrevet 15. september #8 Skrevet 15. september Kan du ikke spørre de hyggelige vikarene om noen av de har en gøy hobby i nærområdet, fordi du har lyst til å prøve noe nytt? Så blir du med på den hvis de foreslår så blir det kanskje vennskap både der og med andre fra aktiviteten? Anonymkode: 7ace8...1b1 1
Booboo Skrevet 16. september #9 Skrevet 16. september 18 hours ago, AnonymBruker said: Er dette et tilbud som kan bli aktuelt andre steder i landet også? Hvor kan man evt. finne info om dette? Anonymkode: 538e7...69f Hei!☺️ Jeg startet med arrangementene i våres og har siden laget en ganske kul platform med både AR og AI funksjoner. Har neste event nå til helgen. Jeg håper jo på å ekspandere det, men det er tøft å gjøre seg synlig på sosiale medier 😅 Jeg jobber med å gjøre det synlig og lett tilgjengelig for alle å kunne delta når det passer dem. Nettsiden heter: https://kob.la/ Og på instagram heter det: Koblr_games.
AnonymBruker Skrevet 16. september #10 Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (22 timer siden): Kan du ikke spørre de hyggelige vikarene om noen av de har en gøy hobby i nærområdet, fordi du har lyst til å prøve noe nytt? Så blir du med på den hvis de foreslår så blir det kanskje vennskap både der og med andre fra aktiviteten? Anonymkode: 7ace8...1b1 Dette! Eller send en av dem melding og spør om hun/han vil finne på noe. Det kan jo være å gå en tur til et sted i nærheten, ta en kaffe, gå på kino eller stikke på en spinningtime på det lokale treningssenteret. Eller hva med å invitere alle vikarene du koste deg med på brettspillkveld? Du taper ihvertfall ingenting på å ta kontakt Det er stort sett gjennom hobbyer/felles interesser at man får seg venner, er min erfaring. Og så må man hoppe litt i det og ta initiativ selv hvis det skal bli noe av noe. Prøve en ny hobby, tørre å spørre folk om de vil finne på noe. Det aller verste som skjer er at du får nei, og det er strengt tatt ikke farlig, det heller. Lykke til! Anonymkode: c6ca8...51e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå