Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Haha, min tidligere arbeidsplass har toppscore, kun én anmeldelse. Alle skjønner hvem som har lagt inn den. Arbeidsplassen har en turnover så høy at man ikke trodde det var mulig. 

Anonymkode: b0700...334

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Da får vi prøve å få siden i gang igjen :)

Med en snittacore på kun 2.1 så bør jo arbeidsplassen bry seg mer om dét enn at det kun er 3 som ha gitt anmeldelse? 
Hva ville du selv gitt?

Anonymkode: 6563f...05e

Ok, så du er en av nettsidens eiere? ☺️ Dere bør promotere den bedre. Du ser at de fleste aldri har hørt om dere. 

Anonymkode: b9337...591

AnonymBruker
Skrevet

2,3, måtte le av noen av anmeldelsene 😅 Ble et spark i ræva for å komme i gang med jobbsøknad!

Anonymkode: 43ad4...a02

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jobbi hevder at de kvalitetssikrer at de som legger ut anmeldelser faktisk jobber for den bedriften

Det gjør de ikke.

Sitat

Vi kan ikke garantere eller verifisere med 100% sikkerhet at alle vurderinger er skrevet av personer som faktisk har jobbet på den aktuelle arbeidsplassen. - Jobbi

Og ikke pokker om de har tilgang til Aa-registeret.

Anonymkode: b315a...52a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Screenshot_20250912-223651.Opera.png

Anonymkode: a4a24...e6d

AnonymBruker
Skrevet

1,7 poeng

ca 1000 ansatte 

føler meg absolutt igjen i det folka har skrevet 😂

Anonymkode: 546ed...f55

AnonymBruker
Skrevet

Litt morsomt, min arbeidsplass fikk et par negative kommentarer, da poppet det raskt opp flere positive omtrent på dagen. 

Anonymkode: 8aac0...bc6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg er skeptisk til den siden. Tenker at det de får av evalueringer er fra forsmådde ansatte som enten har sluttet eller vurderer å slutte. Det er forbausende lite som skal til før arbeidsgiver kjenner deg igjen på skrivemåte og ordbruk, så jeg ville tenkt meg godt om før jeg hadde lagt inn en kommentar.

Jeg jobber i et konsern med over 20.000 ansatte, og kun tre vurderinger har kommet inn (ingen fra min avdeling). Snittscore er 2.1.

Anonymkode: c6073...43a

Tja, det er definitivt en kanal for forsmådde ansatte, men kritikken må jo være saklig. Usaklig kritikk kan rapporteres. I min bransje ser jeg at mange legger igjen positive anmeldelser om sin arbeidsgiver, jeg vil tro det er fordi de ønsker at andre skal søke seg dit.

Jeg jobbet 10 år på min forrige arbeidsplass. De siste to årene var det mange som sluttet pga. ledelsen og diverse rusk i maskineriet, meg selv inkludert. De har fått 2 anmeldelser med ren slakt ser jeg, og jeg kan faktisk tenke meg hele 12 ulike eks-kollegaer som kunne skrevet det. Skrivemåten var veldig nøytral, men det kan være kjørt gjennom chat gpt for å anonymiseres for alt jeg vet. Tror ikke noen i ledelsen vet hvem det er, for alle de 12 slutta av samme årsak som er beskrevet i teksten.

Deres totale score er likevel 4,4. Min nåværende arbeidsgiver har ingen anmeldelser, til tross for at de er 5x større.

Anonymkode: 1fb40...75a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Med en snittacore på kun 2.1 så bør jo arbeidsplassen bry seg mer om dét enn at det kun er 3 som ha gitt anmeldelse? 
Hva ville du selv gitt?

Jeg har det helt fint, men jeg forholder meg mest til oppdragsgiver, ikke til arbeidsgiver, og mange skjønner ikke forskjellen. Mange klager på ledelsen hos oss, men som tillitsvalgt har jeg mer kontakt med ledelsen enn den jevne arbeidstaker, så jeg har mye mer informasjon om hvorfor ting er som de er, og at f.eks lønna ikke kan økes over natta «fordi vi fortjener det».

Jeg har brent meg før, på en tidligere arbeidsplass, på en «anonym» undersøkelse som var alt annet enn anonym, så jeg kommer aldri til å skrive noen vurdering igjen (med mindre jeg skal slutte og er fly forbanna)

AnonymBruker
Skrevet

Ja, og det var en rettferdig slakt!

Kom en ny like etterpå, som helt klart var bestilt av ledelsen. 😂

Anonymkode: b2520...a74

AnonymBruker
Skrevet

Min gamle jobb (firma på 15 stk nå) har ingen vurderinger. Var der i 12 år, var en kjempefin arbeidsplass mtp. miljø, selv om jobben var tung.

Nå jobber jeg i en stor kommune, og det er ingen vurderinger for mitt kommunalområde. Ser det er noe innen både helse og kunnskap/skole, ligger på rundt 3,5 i skåre der. Det er begge områder som har flere tusen ansatte, mot noen hundre i administrasjonen hvor jeg jobber. Jeg vil tro at vi er det området som har best miljø, vi har de beste godene (uheldigvis), de eneste som ikke betaler for kaffe og egenandel ved julebord og slikt. Finner på ting med kolleger på fritiden, arrangementer i regi av bedriftsidretten, fast lønningspils osv. 

Selv med så gode kår er det ingen vurderinger. Tror jobbi danner et relativt misvisende bilde, virker som om det er en klar majoritet av folk som skriver der pga. dårlige erfaringer. Det kan være veldig indvidiuelt hvordan man oppfatter ting, og trenger egentlig ikke gjenspeile arbeidsplassen i noe særlig grad.

Anonymkode: 4fe9b...b87

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

så jeg kommer aldri til å skrive noen vurdering igjen (med mindre jeg skal slutte og er fly forbanna)

Jeg har kanskje misforstått når jeg trodde nettsiden også var for positive vurderinger. Ikke vondt ment å sitere deg, men denne tanken er et godt eksempel på hvordan de fleste nok tenker.

Det er helt naturlig, bare jeg som nok har tenkt Jobbi er mer som trustpilot enn et sted som er til for å lufte frustrasjon og dele negative erfaringer.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min gamle jobb (firma på 15 stk nå) har ingen vurderinger. Var der i 12 år, var en kjempefin arbeidsplass mtp. miljø, selv om jobben var tung.

Nå jobber jeg i en stor kommune, og det er ingen vurderinger for mitt kommunalområde. Ser det er noe innen både helse og kunnskap/skole, ligger på rundt 3,5 i skåre der. Det er begge områder som har flere tusen ansatte, mot noen hundre i administrasjonen hvor jeg jobber. Jeg vil tro at vi er det området som har best miljø, vi har de beste godene (uheldigvis), de eneste som ikke betaler for kaffe og egenandel ved julebord og slikt. Finner på ting med kolleger på fritiden, arrangementer i regi av bedriftsidretten, fast lønningspils osv. 

Selv med så gode kår er det ingen vurderinger. Tror jobbi danner et relativt misvisende bilde, virker som om det er en klar majoritet av folk som skriver der pga. dårlige erfaringer. Det kan være veldig indvidiuelt hvordan man oppfatter ting, og trenger egentlig ikke gjenspeile arbeidsplassen i noe særlig grad.

Men når 11 personer skriver akkurat det samme, er det vanskelig å ikke tro på det, spesielt hvis det er din mening også 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har kanskje misforstått når jeg trodde nettsiden også var for positive vurderinger. Ikke vondt ment å sitere deg, men denne tanken er et godt eksempel på hvordan de fleste nok tenker.

Det er helt naturlig, bare jeg som nok har tenkt Jobbi er mer som trustpilot enn et sted som er til for å lufte frustrasjon og dele negative erfaringer.

Selvfølgelig kan man jo skrive positive ting dersom man ønsker, men det kan jo komme ting som forandrer situasjonen. 

Trine som har jobbet i et firma i 3 måneder kan skrive at hun er superfornøyd med oppgaver, arbeidsmiljø og kollegaer. Så plutselig kommer grinete Kari tilbake fra sykemelding og lager helvete på kontoret, firmaet mister en stor kontrakt og det blir gjort nedskjæringer med påfølgende høyt arbeidspress på resten. Trine slutter med gråten i halsen, men vurderingen hennes blir stående.

En arbeidsplass er ikke sort/hvitt. Det er ikke et produkt man anmelder. Hvis jeg sier jeg er superfornøyd med min nye stekepanne, så er det fordi den gjør akkurat det jeg forventer av den, og den kommer til å fortsette med det i 10 år. På en arbeidsplass skal det ikke mer til enn ett råttent eple før stortrivselen er snudd til vantrivsel.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.9.2025 den 19.07):

Hva ville du selv gitt?

Jeg tror de fleste arbeidsgivere ikke bryr seg nevneverdig om Jobbi. Til det har den for få brukere.

Anonymkode: a542c...1a8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.9.2025 den 18.41):

Jeg tror de fleste arbeidsgivere ikke bryr seg nevneverdig om Jobbi. Til det har den for få brukere.

Anonymkode: a542c...1a8

Trist. Men man får håpe at flere hører om det. Fant ut om den i år selv.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor bare logge inn med vipps? Det er nok mange som ikke har det 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.9.2025 den 18.51):

Det er forbausende lite som skal til før arbeidsgiver kjenner deg igjen på skrivemåte og ordbruk, så jeg ville tenkt meg godt om før jeg hadde lagt inn en kommentar.

Jeg ville tenkt meg godt om før jeg begynt å mistenke ansatte for å legge ut innlegg basert på skrivemåte. Har du tenkt på at noen kanskje skriver som en kollega for eksempel? Men ja, dårlig ledelse kritikk er ofte basert på sånne som deg, som antar ting og ikke minst truer med sånt tull som dette haha. 

Anonymkode: 93da3...6a7

AnonymBruker
Skrevet

Hadde lagt ut jeg og om man ikke måtte registrere seg. I min bedrift forsøker de tvinge oss til å score høyt på sånne arbeidsmiljøundersøkelser, for hvis ikke at kan det vist være at styret ikke blir fornøyd og det må nedbemanninger til haha. Uff og uff, det er så mye patetisk og desperat ledelse i næringslivet. at de ikke skjemmes.

Anonymkode: 93da3...6a7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.9.2025 den 7.53):

Ja, og det var en rettferdig slakt!

Kom en ny like etterpå, som helt klart var bestilt av ledelsen. 😂

Anonymkode: b2520...a74

Ja, samme som jeg så. Først klager på at det er en arbeidsplass helt uten karrieremuligheter og lønnsutvikling. Så kom det stikk motsatte svar med at det er store karrieremuligheter. Kan ikke være skrevet av andre enn en leder, for de på gølvet kommer aldri videre. 

Anonymkode: 8aac0...bc6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...